PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Hotelowe nisze

  • Autor: propertynews.pl
  • 19 maj 2014 10:54

Hotelowe nisze

Na rynku hotelowym w Polsce cały czas pozostały niezagospodarowane nisze. - Najwięcej do zrobienia jest w kurortach zimowych i letnich oraz w miejscowościach uzdrowiskowych - twierdzi Franz Jurkowitsch, prezes Warimpex Finanz- und Beteiligungs AG.

REKLAMA

Franz Jurkowitsch zaznacza, że choć oferta hotelowa w takich lokalizacjach istnieje, jest zdecydowanie za droga. - Obowiązujący tam poziom cen jest porównywalny do stawek w hotelach zagranicą. Obiekty te bardzo często przegrywają więc konkurencję o masowego klienta - mówi. Podkreśla też, że w polskich kurortach zimowych praktycznie nie ma hoteli pięciogwiazdkowych.

Kolejną niszą do zagospodarowania są - zdaniem Franka Jurkowitscha - hotele budżetowe. - W Polsce jeszcze nikomu nie udało się stworzyć sieci na taką skalę, jak np. Motel One w Niemczech. To ważne na tym rynku, dwugwiazdkowe hotele oferujące przede wszystkim miejsce do spania - twierdzi prezes Warimpeksu.

O tym, że sytuacja w branży hotelowej zmierza ku lepszemu, świadczą jednak ostatnie transakcje inwestycyjne. Przez wiele lat fundusze szerokim łukiem omijały obiekty hotelowe w Polsce, ale to już historia. - Pod koniec 2012 roku Warimpex sprzedał hotel InterContinental i zarobił na tej transakcji tyle, ile wynoszą stopy kapitalizacji dla najlepszych projektów biurowych - przekonuje Jurkowitsch. Wkrótce właściciela zmienić ma także budowany w centrum stolicy hotel Hampton by Hilton. Tu - według rynkowych plotek - stopa kapitalizacji ma być również na poziomie zbliżonym dla transakcji biurowych.

Jurkowitsch lepsze perspektywy dla branży hotelowej upatruje też w rosnącej mobilności społeczeństwa. - Coraz częściej i chętniej podróżujemy, wychodzimy z domu, spotykamy się ze znajomymi. To wszystko ma wpływ także na wyniki hoteli - uważa.

To co jednak w największym stopniu wpływa dziś na samo funkcjonowanie branży to internetowa rewolucja. - Rezerwacje w znacznej mierze są dokonywane za pomocą wyspecjalizowanych portali lub bezpośrednio na stronach hoteli. Dziś tradycyjne systemy komputerowej rezerwacji nie są już potrzebne. Konieczne są profesjonalne platformy internetowe - podkreśla Jurkowitsch.

 

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Orbis

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA