PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

III Wschodni Kongres Gospodarczy: Turystyka specjalistyczna szansą na sukces Polski Wschodniej

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 23 wrz 2016 16:17

III Wschodni Kongres Gospodarczy: Turystyka specjalistyczna szansą na sukces Polski Wschodniej III Wschodni Kongres Gospodarczy, fot. PTWP

Czy Polska Wschodnia odpowiednio wykorzystuje swój potencjał turystyczny i potrafi przekuć go w dochodową gałąź gospodarki? O tym dyskutowali uczestnicy Wschodniego Kongresu Gospodarczego.

REKLAMA

- Na potencjał Polski Wschodniej warto patrzeć z perspektywy europejskiej. Promocję tego regionu postrzegamy poprzez pryzmat budowy marek turystycznych, które można promować tak, jak każdy inny produkt – podkreślał Dawid Lasek, Podsekretarz Stanu z Ministerstwa Sportu i Turystyki. Przedstawiciel rządu wziął udział w dyskusji „Turystyka – wciąż niewykorzystane możliwości. Od promocji turystycznej do gospodarczej. Turystyka jako motor współpracy transgranicznej” podczas III Wschodniego Kongresu Gospodarczego w Białymstoku. - Warto zwracać szczególną uwagę na tworzenie marek terytorialnych, takich jak Kanał Augustowski, który z racji swojego położenia w Polsce i na Białorusi jest unikalnym produktem na skalę Europy – dodawał Lasek.

W trakcie dyskusji starano się ocenić, czy regiony położone przy granicy z Białorusią, Ukrainą i Litwą mają potencjał, by takie rozpoznawalne marki stworzyć. Wskazywano też na znaczenie małego ruchu turystycznego między Polska i Białorusią – na terenie Puszczy Białowieskiej czy Kanału Augustowskiego – korzystanie z takich mechanizmów sprzyja budowie pozycji regionu i wzmacnianiu ruchu po obu stronach granicy.

Turystyczne być albo nie być

Zdaniem Rafała Rudnickiego, zastępcy Prezydenta Miasta Białegostoku, brak rozpoznawalnych zabytków i unikalnej oferty sprawia, że droga do budowy silnej pozycji na mapie turystycznej jest dla takich miast jak Białystok, utrudniona.

- Dużym wyzwaniem może być zatrzymanie przyjezdnych na trochę dłużej, niż kilka godzin, które mogą poświęcić, przejeżdżając przez region – wyjaśniał Rudnicki.

Receptę na turystyczny sukces regionu przedstawił Dawid Lasek – w jego ocenie miasta, które nie dysponują wystarczająco atrakcyjną ofertą np. zabytków czy historii, nie są wcale skazane na niebyt w gospodarce turystycznej.

- Tak jak Rzeszów jest miejscem "recepcyjnym" na wypady na Podkarpacie czy do Lwowa, tak Białystok może być bazą, z której startować mogą wyjazdy na całe Podlasie czy Grodno – stwierdzał przedstawiciel Ministerstwa Turystyki i Sportu.

Potencjał jest, ale jak go wydobyć?

Region ma jednak potencjał do rozwoju turystyki. - Polska Wschodnia na tle innych regionów wyróżnia się największą dynamiką wzrostu odwiedzin, zwłaszcza ze strony cudzoziemców – zauważała Elżbieta Szymańska z katedry Gospodarki Turystycznej Wydziału Zarządzania Politechniki Białostockiej.

Zdaniem uczestników dyskusji, Polska Wschodnia powinna postawić na specjalizację.

- Nasz region nie dysponuje bonusem klimatycznym, którzy przyciągnie turystów. Tak samo trzeba jeszcze wiele pracy, by nasze zabytki stały się rozpoznawalne w kraju. Tym, co może przyciągać zwiedzających jest turystyka specjalistyczna: zdrowotna, biznesowa, kwalifikowana – wymieniała Krystyna Węclewicz-Grajek, prezes zarządu Targów Lublin. - Na tym mamy szansę budować sukces.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Hotel Professionals Partner serwisu - Orbis

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA