PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Inwestorzy hotelowi chcą się przyłączać do dużych sieci - relacja z Property Forum 2012

  • Autor: Propertynews.pl (Grażyna Kuryłło)
  • 23 wrz 2012 22:03

Inwestorzy hotelowi chcą się przyłączać do dużych sieci  - relacja z Property Forum 2012

- Rynek hotelarski będzie się spokojnie rozwijał, nie oczekiwałbym żadnych boomów. Polepszy się na pewno jakość usług - mówił w trakcie Property Forum 2012 Leszek Piotr Nałęcz, prezes zarządu Qualia Developmnet.

REKLAMA


ZOBACZ ZDJĘCIA Z SESJI


Inwestorzy chcą się przyłączać do dużych międzynarodowych sieci hotelowych, bo w tych trudnych czasach, oni, jako sieć wspierają inwestorów m.in. w rozmowach z bankami.

- Dajemy też standardy wpracowane przez wiele lat, bo często inwestor nie jest hotelarzem i nasze doświadczenia ułatwiają im otwarcie hotelu. Wspieramy też sprzedaż i marketing. Jeśli chodzi o dystrybucję, to hotel po połączeniu się z naszą siecią od razu widzi wynik. Przykładowo inwestor w Gorzowie Wielkopolskim po otwarciu hotelu pół roku później zdecydował się inwestować w innym obiekcie. My jesteśmy po prostu pragmatyczni - mówi Gheorghe Marian Cristescu, regionalny dyrektor sprzedaży Best Western na Polskę, Best Western Hotels Finland.

Z kolei według Davida Heijligersa z Louvre Hotels Group w Polsce rynek jest bardzo perspektywiczny, bo tu jest solidna gospodarka.

- Poza tym różne czynniki, w tym na przykład kłopoty z biurami podróży sprawiają, że Polacy chcą zostawiać pieniądze w swoim kraju. Zatem w takich miejscowościach jak Międzyzdroje czy Zakopane warto budować hotele. Jesteśmy optymistami, ale każdą lokalizację trzeba rozpatrywać osobno, bo są miejsca, na które trzeba patrzyć ostrożnie, na przykład Łódź. Tam buduje się zbyt dużo hoteli w stosunku do potencjalnych gości - mówi David Heijligers.

Według Jana Wróblewskiego, członka zarządu Zdrojowa Invest, w Polsce jest bardzo duża rozbieżność jeśli chodzi o rozwój bazy hotelowej w miejscowościach wypoczynkowych.

- Zakopane na przykład może być bardzo ryzykownym posunięciem, bo jest tam bardzo dużo obiektów. Średnie ceny nie są takie wysokie i może się okazać, że mniej znane miejscowości, jak choćby Krynica mają większy potencjał - tłumaczy Jan Wróblewski.

Radosław Borek z Condohotels Group wskazuje na trzy czynniki decydujące o sukcesie obiektu hotelowego.

- To lokalizacja razy trzy. Ja bym jeszcze dodał profesjonalnego operatora hotelowego i bardzo dobrze rozbudowaną infrastrukturę towarzyszącą zarówno pod klienta indywidualnego, jak i korporacyjnego. Klienci, którzy kupują nieruchomości w systemie condo, głównie patrzą na lokalizację, operatora hotelowego, dewelopera, który obiekt realizuje i infrastrukturę towarzyszącą - mówi Radosław Borek.

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Orbis

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA