PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Inwestycje w turystykę w woj. podlaskim bez spodziewanych rezultatów

  • Autor: PAP
  • 12 maj 2014 08:34

Tworzone w Podlaskiem dzięki unijnym pieniądzom nowe miejsca hotelowe, czy budowane nowe pensjonaty nie sprawiają, że turyści chętniej odwiedzają region. Samorząd województwa ocenia, że brakuje ciekawych pomysłów i oferty, by skuteczniej walczyć o turystę.

REKLAMA

Z UE z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013 na inwestycje w turystykę przeznaczono 488 mln zł. Realizowanych jest 107 różnych inwestycji o łącznej wartości ponad 1,1 mld zł. Połowę projektów wdrażają prywatni przedsiębiorcy, resztę - samorządy, organizacje pozarządowe, a nawet kościoły różnych wyznań. Budowane są nowe hotele, rozwijana baza w już istniejących o nowe atrakcje, np. SPA, wytyczane są szlaki turystyczne, powstają centra edukacji, muzea - wynika z danych urzędu marszałkowskiego w Białymstoku. Wiele z nich ma sprawić, by sezon turystyczny był dłuższy, a turyści przyjeżdżali nie tylko w wakacje.

W 2013 r. Podlaskie odwiedziło ok. 1 mln osób i było to o 100 tys. mniej niż w 2012 r. - wynika z danych ministerstwa sportu.

Przez wiele lat turystyka była w dokumentach określających strategię rozwoju województwa wymieniana jako jedna z kluczowych gałęzi, na których oparty jest rozwój. Dopiero w ostatniej strategii do 2020 r. napisano wprost, że tak nie jest, choć wzbudziło to wiele zastrzeżeń środowisk z tych części województwa, dla których turystyka jest ważna. Podlaskie to głównie wiele przyrodniczych atrakcji, np. Puszcza Białowieska - ostatni na Niżu Europejskim las pierwotny czy cenione w Europie bagna biebrzańskie - ostoja wielu rzadkich gatunków ptaków. Nie widać jednak, by w znaczący sposób przekładało się to na rozwój turystyki.

Dyrektor departamentu rozwoju regionalnego w Urzędzie Marszałkowskim w Białymstoku Daniel Górski mówi PAP wprost, że "należy przestać się oszukiwać, że region może skutecznie rywalizować o masowego turystę w silnej międzynarodowej konkurencji, bo rozwijają się wszyscy". Dodaje, że owszem region ma miejsca unikalne i niepowtarzalne turystycznie, "marki same w sobie" - za takie w strategii rozwoju uznano Puszczę Białowieską i Kanał Augustowski - ale nie przekłada się to w jego ocenie na dobre, atrakcyjne produkty turystyczne. Zaznacza, że takie produkty się pojawiają, ale to wciąż za mało. Górski uważa, że wypracowanie dobrej oferty z prawdziwego zdarzenia dla wymagającego, nowoczesnego turysty - klienta międzynarodowego, to rola i wyzwanie dla władz i społeczności lokalnych.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Orbis Partner serwisu - Christie + Co

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA