PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Inwestycje w turystykę w woj. podlaskim bez spodziewanych rezultatów

  • Autor: PAP
  • 12 maj 2014 08:34

Tworzone w Podlaskiem dzięki unijnym pieniądzom nowe miejsca hotelowe, czy budowane nowe pensjonaty nie sprawiają, że turyści chętniej odwiedzają region. Samorząd województwa ocenia, że brakuje ciekawych pomysłów i oferty, by skuteczniej walczyć o turystę.

REKLAMA

Z UE z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013 na inwestycje w turystykę przeznaczono 488 mln zł. Realizowanych jest 107 różnych inwestycji o łącznej wartości ponad 1,1 mld zł. Połowę projektów wdrażają prywatni przedsiębiorcy, resztę - samorządy, organizacje pozarządowe, a nawet kościoły różnych wyznań. Budowane są nowe hotele, rozwijana baza w już istniejących o nowe atrakcje, np. SPA, wytyczane są szlaki turystyczne, powstają centra edukacji, muzea - wynika z danych urzędu marszałkowskiego w Białymstoku. Wiele z nich ma sprawić, by sezon turystyczny był dłuższy, a turyści przyjeżdżali nie tylko w wakacje.

W 2013 r. Podlaskie odwiedziło ok. 1 mln osób i było to o 100 tys. mniej niż w 2012 r. - wynika z danych ministerstwa sportu.

Przez wiele lat turystyka była w dokumentach określających strategię rozwoju województwa wymieniana jako jedna z kluczowych gałęzi, na których oparty jest rozwój. Dopiero w ostatniej strategii do 2020 r. napisano wprost, że tak nie jest, choć wzbudziło to wiele zastrzeżeń środowisk z tych części województwa, dla których turystyka jest ważna. Podlaskie to głównie wiele przyrodniczych atrakcji, np. Puszcza Białowieska - ostatni na Niżu Europejskim las pierwotny czy cenione w Europie bagna biebrzańskie - ostoja wielu rzadkich gatunków ptaków. Nie widać jednak, by w znaczący sposób przekładało się to na rozwój turystyki.

Dyrektor departamentu rozwoju regionalnego w Urzędzie Marszałkowskim w Białymstoku Daniel Górski mówi PAP wprost, że "należy przestać się oszukiwać, że region może skutecznie rywalizować o masowego turystę w silnej międzynarodowej konkurencji, bo rozwijają się wszyscy". Dodaje, że owszem region ma miejsca unikalne i niepowtarzalne turystycznie, "marki same w sobie" - za takie w strategii rozwoju uznano Puszczę Białowieską i Kanał Augustowski - ale nie przekłada się to w jego ocenie na dobre, atrakcyjne produkty turystyczne. Zaznacza, że takie produkty się pojawiają, ale to wciąż za mało. Górski uważa, że wypracowanie dobrej oferty z prawdziwego zdarzenia dla wymagającego, nowoczesnego turysty - klienta międzynarodowego, to rola i wyzwanie dla władz i społeczności lokalnych.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Orbis

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA