PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Jak piąć się wyżej na portalach bookingowych

Jak piąć się wyżej na portalach bookingowych
Monika Sianko, mat.pras.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 22 lip 2019 14:41

Jak zadbać o ofertę noclegu na portalach bookingowych? O tym Monika Sianko, Revenue Manager, Rent like home.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 22 lip 2019 14:41

Pozycjonowanie apartamentów na portalach rezerwacyjnych takich jak Booking.com czy Airbnb zależy od wielu czynników. Serwisy te opierają się na skomplikowanych algorytmach, które pozycjonują oferty w wynikach wyszukiwania nie tylko na podstawie oceny obiektu, ceny za dobę czy liczby rezerwacji – liczą się również wcześniejsze wyszukiwania osoby dokonującej rezerwacji na danym portalu.

Co widzi użytkownik?

Jakie obiekty są wyżej pozycjonowane przez strony rezerwacyjne? Na przykład te, które znajdują się w okolicy wcześniej oglądanych (lub rezerwowanych), w podobnym standardzie czy w podobnym przedziale cenowym. Oznacza to, że wyniki wyszukiwania będą zróżnicowane w zależności od użytkownika i jego historii przeglądania – na pierwszych stronach mogą zostać wyświetlone zupełnie inne obiekty osobie A niż pokazały się osobie B.

Jak piąć się wyżej?

Kolejnym czynnikiem, który wpływa na pozycjonowanie obiektu na portalach rezerwacyjnych, jest konwersja profilu, czyli liczba wejść, anulacji oraz dokonywanych rezerwacji na dany apartament. Ważna jest również zawartość oferty, czyli jakość zdjęć oraz ich rozmiar, który powinien odpowiadać standardom narzuconym przez portal, znaczące jest również dokładne uzupełnienie profilu danego apartamentu tak, aby gość mógł zasięgnąć jak najwięcej informacji o obiekcie przed dokonaniem rezerwacji.

W miarę możliwości pomocne jest łączenie ofert znajdujących się pod tym samym adresem w jeden obiekt na Booking.com. Dzięki temu, profil będzie częściej wyświetlać się w wynikach wyszukiwania, będzie mieć szansę na zdobycie większej liczby opinii, a co za tym idzie, podniesie się jego konwersja. Dodatkowo, gdy potencjalni goście będą szukać noclegu dla na przykład 5-10 osób i obydwa (lub więcej) mieszkania będą dostępne w pożądanym przez nich terminie, profil pojawi się w wynikach wyszukiwania.

Nie zapominaj o filtrach

Kolejną cechą wpływającą na pozycjonowanie może być polityka anulacji. Im bardziej restrykcyjna, tym istnieje mniejsza szansa na otrzymanie częstych rezerwacji, bądź rezerwacji w dalszych terminach. Na Booking.com gość może przefiltrować obiekty pod względem tych, które dają możliwość bezpłatnego odwołania rezerwacji na kilka dni przed przyjazdem.

Boost początkującego

Jako że nowe apartamenty zaraz po uruchomieniu nie posiadają opinii ani historii rezerwacji, portale rezerwacyjne dają im tak zwany „boost”, wyświetlając nowo dodane obiekty trochę wyżej w wynikach wyszukiwania niż inne obiekty nieposiadające recenzji od gości. Ponadto, dbają o promocję nowego miejsca, wprowadzając także specjalne oznaczenia informujące o niedawnym otwarciu obiektu.

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.226.251.81
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.