PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Jak zadbać o wizerunek obiektu hotelowego?

  • Autor: propertynews.pl
  • 25 lip 2016 12:24

Jak zadbać o wizerunek obiektu hotelowego? fot. flickr.com

W dobie rosnącej konkurencji na rynku usług hotelarskich, hotelarze przekonują się do konieczności prowadzenia działań z obszaru public relations. Działania muszą być długofalowe i spójne, jednorazowa akcja nie przyniesie wymiernych skutków i korzyści sprzedażowych, czy wizerunkowych, dodatkowo może znacznie obciążyć budżet. O czym nie możemy zapominać chcąc na stałe zaistnieć w mediach?

REKLAMA

Komu komunikować?

Ustalenie odbiorcy informacji stanowi punkt wyjścia skutecznej komunikacji marketingowej. Rozpoczęcie budowania kampanii wizerunkowej wiąże się ze sprecyzowaniem grupy docelowej komunikowanych treści. W przypadku branży hotelarskiej sytuacja jest o tyle skomplikowana, że goście hoteli reprezentują przynajmniej kilka grup, z których każda zainteresowana jest inną tematyką. Zdefiniowanie docelowych segmentów gości hotelowych pozwala na zminimalizowanie kosztów zdobycia i utrzymania klienta, oraz na optymalną alokację środków na działania reklamowe i wizerunkowe. Bardzo częstym błędem w promocji usług hotelarskich jest kierowanie tej samej treści do wszystkich grup odbiorców.

- Definiowanie publiczności, czyli grona odbiorców naszych komunikatów, powinno być poprzedzone dokładnym audytem i analizą firmy. Określając grupę docelową, należy pamiętać, że w czasach zdominowanych przez social media, reklamy behawioralne i chęć przynależności użytkowników Internetu do określonych grup, określenie wieku, płci i miejsca zamieszkania potencjalnych adresatów naszych komunikatów to zdecydowanie za mało. Trzeba dokładne prześledzić motywy ich działania, historię decyzji zakupowych, zainteresowania, reakcje na określone oferty. Im większą liczbą szczegółowych informacji dysponujmy, tym skuteczniej możemy skierować określoną informację. – mówi Natalia Górnisiewicz, Pr Manager, Hilton Garden Inn Kraków Airport - Dobór narzędzi również nie może być wynikiem przypadku, czy panującej mody. Strategia działań PR musi być koherentna ze strategią marketingową firmy i tworzyć z nią całość. Nawet mając w ręku najlepiej skonstruowany plan marketingowy, musimy monitorować media, analizować dostępne statystyki i zachowania zakupowe gości oraz dostosowywać go do bieżących potrzeb, nieustannie starając się ulepszać komunikację. – dodaje.

Agencja, czy specjalista

Do realizacji działań z obszaru Public Relations potrzebny jest czas, pomysł i konsekwencja. Czasami obiekty noclegowe decydują się na prowadzenie działań wizerunkowych we własnym zakresie, najczęściej ogranicza się to do komunikowania oferty w mediach społecznościowych, pozyskiwaniu ofert reklamowych i odpowiedzi na recenzje zamieszczane na serwisach bookingowych. Nawet przy tak okrojonej komunikacji trzeba się liczyć z wygospodarowaniem minimum 40 godzin miesięcznie w grafiku osoby, która będzie odpowiedzialna za powyższe działania. Coraz więcej obiektów decyduje się na zatrudnienie specjalisty ds. budowania wizerunku lub skorzystanie z usług profesjonalnej agencji. W zależności od potrzeb i budżetu, można zdecydować się na stałą obsługę agencyjną lub nawiązanie współpracy projektowej.

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Orbis

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA