PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Karuzela inwestycji

  • Autor: propertynews.pl
  • 17 cze 2016 08:00

Karuzela inwestycji fot. Shutterstock

Przemysł czasu wolnego to potężna i bardzo szybko rozwijająca się gałąź polskiej gospodarki, która generuje ogromną liczbę miejsc pracy. Ile jest wart ten rynek? Czy na takim biznesie da się dobrze zarobić? Gdzie i jak Polacy odpoczywają najchętniej?

REKLAMA

Rynek usług związanych z wypoczynkiem i rozrywką w Polsce jest dziś warty blisko 80 mld zł wobec 50 mld zł pięć lat temu. Zarabiamy coraz lepiej, przeznaczając jeszcze większe pieniądze na hobby i przyjemności jak sport, restauracje, podróże czy luksusowe hotele. Po dynamice wzrostu naszych wydatków widać jak na dłoni, że sektor ten ma wielkie perspektywy.

Pieniądze szczęścia nie dają. Dopiero zakupy

Apetyt Polaków na aktywne spędzanie wolnego czasu to woda na młyn dla inwestorów budujących infrastrukturę, w tym hotelarzy. W 2015 roku w naszym kraju było już prawie 2,5 tys. hoteli. To jednak tylko kawałek noclegowego tortu. Jeśli dodamy do tego nieskategoryzowane obiekty, to według GUS liczba ta przekracza 10 tys.

- Turystka odpowiada za blisko 10 proc. globalnego wzrostu gospodarczego, a jej udział w PKB Polski wynosi ok. 5-6 proc. To pokazuje, że ma ogromny potencjał wzrostowy – mówi Janusz Mitulski, dyrektor ds. rozwoju sieci Marriott International na Europe Środkowo–Wschodnią.

W budowie są kolejne hotele – tylko w największych miastach powstaje ich kilkadziesiąt. Inwestorzy tych obiektów chcą zarabiać nie tylko na oferowaniu noclegów, ale też usługach dodatkowych, jak spa. Eksperci szacują, że do 2017 roku wartość usług hotelarskich i spa osiągnie w Polsce łącznie wartość 1,7 mld zł.

- Nikt nie ukrywa, że dzisiaj goście nie przyjeżdżają do hotelu dla samego obiektu. Coś musi ich do tego miejsca przyciągnąć. Jeśli samorząd inwestuje, to pojawią się też hotele - uważa Mitulski.

Jak dodaje, działania samorządowców i hotelarzy się zazębiają. - Bez hoteli nie będzie turystów, ale same hotele ich nie przyciągną. Muszą być inwestycje, które sprawią, że ludzie zechcą przyjeżdżać do konkretnych miast.

Przykładem miasta, które stało się znaną na świecie destynacją do spędzania czasu wolnego jest Kraków. Ogromna liczba turystów odwiedzających stolicę Małopolski spowodowała, że to najbardziej dynamicznie rozwijający się rynek hotelarski w Polsce. - W związku z oddaniem Centrum Kongresowego i dzięki aktywnemu zarządzaniu Areną, obserwujemy dynamiczny wzrost napływających gości - tłumaczy Wiesław Likus z Holding Liwa. - W dużej mierze są to goście wewnętrzni, ale gości spoza granic naszego kraju też przybywa - dodaje.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Hotel Professionals Partner serwisu - Orbis

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA