PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Katowicki rynek MICE musi się dogadać z hotelami

Property Forum „Hotele. Katowice+Spodek+MCK = hotelowa hossa”. Fot. PTWP.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 30 sty 2019 13:03

Dla organizatorów dużych wydarzeń Katowice wcale nie muszą być pierwszym wyborem. - To rynek aspirujący, musimy o niego walczyć. Tymczasem w hotelach jest za drogo. Na przykład ministerstwa mówią wprost: nie mogą tyle wydać na nocleg – przyznał Wojciech Kuśpik, prezes Grupy PTWP SA podczas sesji Property Forum „Hotele. Katowice+Spodek+MCK = hotelowa hossa”. Jego zdaniem sektor MICE musi się dogadać z hotelami. Być może na początek dobrym pomysłem jest stworzenie wspólnej oferty na noclegi podczas dużych koncertów.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 30 sty 2019 13:03

Katowicki rynek hotelowy zmieniał się etapami. Pierwszym zastrzykiem optymizmu byli goście biznesowi przyjeżdżający do miasta. Potem pojawiła Strefa Kultury. Największy wpływ na poprawę wskaźników hotelowych ma Międzynarodowe Centrum Kultury, ale ważne są także wydarzenia organizowane w Muzeum Śląskim i w sali NOSPR.

– Teraz czekamy, co pokaże nam Stadion Śląski czy Arena w Gliwicach. Cieszymy się jako hotelarze także z tego, że są w trakcie realizacji lub w planowaniu nowe powierzchnie biurowe – tłumaczył Tomasz Piórkowski, dyrektor regionalny Vienna House. W Katowicach Vienna House prowadzi rozmowy na temat wprowadzenia na rynek śląski marki R.evo oraz Easy. 

Biznes kontra leisure

Dyrektor przyznał, że Katowice są przede wszystkim destynacją biznesową.

– Goście przyjeżdżają od poniedziałku do piątku, z czego największe obłożenie jest we wtorek i w środę. Trochę słabiej sytuacja wygląda w poniedziałek i w czwartek, a w weekendy – jeszcze gorzej. Jeżeli nie ma w mieście dużego wydarzenia to wskaźniki są niskie w porównaniu do Krakowa i Warszawy. W tych miastach bardzo mocny jest segment leisure. W 2013 r. obłożenie średnie katowickich hoteli wynosiło 49 proc., a w zeszłym roku, który był udany – 66 proc. – wyliczył Tomasz Piórkowski.

Jednocześnie podkreślił, że sytuację w branży poprawiłyby eventy, które sprzyjają noclegom zaproszonych gości.

– Dobra dostępność komunikacyjna Śląska bywa jego przekleństwem. Dlatego powinniśmy ściągać do miasta wydarzenia, które generują hotelarzom "pokojonoce" – stwierdził Tomasz Piórkowski. 

Imprezy się kręcą, ale brakuje pokoi 

Na takich właśnie trzydniowych lub czterodniowych wydarzeniach zależy także największemu graczowi rynku MICE w Katowicach – spółce PTWP Event Center. Firma organizuje co roku około 400 imprez. Większe i dłużej trwające stanowią ok. 40 proc. Gromadzą ponad milion uczestników.

– Nasi klienci wciąż podkreślają, że minusem Katowic jest brak wystarczającej liczby pokoi hotelowych. Przez trzy lata zarządzania Spodkiem i Międzynarodowym Centrum Kultury kilka razy się zdarzyło, że duże wydarzenie zostało przeniesione na przykład do Warszawy właśnie z tego powodu – przyznał Marcin Stolarz, prezes PTWP Event Center.

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.212.222.217
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu
REKLAMA

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.