PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Kończy się era sprzedaży bezpośredniej w hotelarstwie

  • Autor: propertynews.pl
  • 16 sty 2014 15:41

Kończy się era sprzedaży bezpośredniej w hotelarstwie

Jak w 2014 r. efektywnie sprzedawać on-line i jakich narzędzi używać? Na co zwracać uwagę planując działania w obszarze marketingu internetowego? Po co nam informacje o ROI (return of investment) tłumaczą przedstawiciele Qubus Hotel.

REKLAMA

W hotelarstwie już zakończyła się era sprzedaży bezpośredniej. Rezerwacje dokonywane z urządzeń mobilnych rosną w bardzo dużym tempie. Specjaliści szacują, że do 2017 r. już 50 proc. rezerwacji dokonywanych będzie właśnie w tym kanale. Dodatkowo według badań przeprowadzonych przez Google i Nielsen w marcu 2013r. informacje związane z turystyką wyszukuje na razie tylko 2 proc. użytkowników. Jest z tego jednak spora konwersja, bo 12 proc. wyszukiwań kończy się zakupem.

Użytkownicy mobile przychylniej patrzą też na reklamy typu Google AdWords. Ponad 65 proc. z nich zwraca na nie uwagę, a 59 proc. uznaje je za użyteczne. Co jest zatem ważne? Aby strona domowa sieci hotelarskiej miała także swoją wersję mobilną. Treści na stronie lub treści promocyjne powinny być budowane w oparciu o responsywny design, czyli w uproszczeniu:strona ma dobrze wyglądać i wyświetlać się poprawnie, niezależnie od wielkości ekranu, na którym ją oglądamy.

Video-marketing

Przekaz w formie obrazu jest 10 razy skuteczniejszy niż przekaz w formie treści. Warto zatem podczas promocji produktu wykorzystać właśnie materiał filmowy. Pomysły mogą być tu najróżniejsze. Możemy skupić się na tym, aby nasza prezentacja produktu była typowo wizerunkowa i pełna emocji. Możemy wykorzystać formę video ekspercką i odpowiadać na pytania internautów dotyczące naszego produktu lub zaproponować użytkownikom typowo sprzedażową formę, tak jak zrobił to portal answear.com. W Qubus Hotel stworzyliśmy np. film pokazujący nasze śniadania, składające się z ponad 100 produktów. Pozytywnie przyjęty została animacja pokazująca pracę w dziale Służby Pieter, którą wykorzystamy dodatkowo podczas rekrutacji.

Remarketing
Według danych portalu turystykawinternecie.pl ponad połowa użytkowników szuka informacji o ofertach turystycznych w Internecie. Mało kto jednak decyduje się od razu na zakup danego produktu. Statystyczny Gość hotelowy przeglądnie co najmniej 11 witryn przed dokonaniem wyboru. To z kolei sprawia, że zapomina on szybko, o tym co przeglądał. Tu z pomocą przychodzą nam narzędzia re-marketingowe, które oprócz wspomagania sprzedaży służą też zwiększeniu rozpoznawalności marki hotelu oraz jego poszczególnych ofert.

Meta-wyszukiwarki
Obserwujemy wzrost znaczenia tzw. meta-wyszukiwarek. TripAdvisor, Kayak czy Trivago stają się realną konkurencją dla HRS czy Booking.com. Według badań agencji marketingowej WIHP, 57% Gości przechodzi z meta-wyszukiwarek na strony domowe hoteli. Tam porównują oni ofertę hotelu z tą na stronie pośrednika. Liczy się lokalizacja, komfort, cena oraz kontent, który w 2014r. będzie pełnił ważną rolę w wynikach wyszukiwania Google.

Google carousel - kontent i opinia Gości najważniejsze

Co prawda opcja „karuzeli Google" nie jest jeszcze dostępna na polskim rynku, ale jeśli wejdzie, to będzie to świetny sposób na to, aby hotele stały się bardziej widoczne w Internecie. Według BrightEdge, zdecydowana większość wyszukiwanych w karuzeli słów kluczowych (aż 33%) dotyczy podróżowania oraz hotelarstwa. Karuzela będzie się wyświetlać na samej górze, ponad reklamami płatnymi. Opierać się będzie wyłącznie na wyszukiwaniu organicznym, dlatego tak ważne staną się pozytywne opinie Gości o danych hotelach i odpowiedni kontent na stronie domowej danych sieci i obiektów hotelarskich. Od początku tego roku także obiekty Qubus Hotel znajdują się na Google+.

Social media marketing

Miesięcznik Forbes prognozuje, że w 2014r. wzrośnie znaczenie takich portali społecznościowych, jak LinkedIn, MySpace i Google+. Ten ostatni będzie miał duży wpływ na SEO, dzięki temu, że ewoluuje w rozległym systemie Google, w tym w opcji „karuzeli Google" i w lokalnych wyszukiwaniach. Spadek zaliczyć ma natomiast Facebook. Funkcjonowanie sieci hotelarskich w kanałach społecznościowych wpływa na wzrost lojalności oraz zaufania klientów do marek. Media społecznościowe wspomagają też marketing szeptany i viralowy. Dobrze prowadzona kampania w mediach społecznościowych potrafi w szybkim czasie, niskim kosztem, dotrzeć do ogromnej grupy potencjalnych Gości. Dodatkowe opcje targetowania kampani reklamowej np. na Facebooku, pozwalają nam optymalizować ją w czasie rzeczywistym (real-time marketing). W naszej sieci wykorzystaliśmy tą możliwość np. podczas kampanii weselnej, kierując ją do ściśle określonej grupy osób.

Geotargeting
Umożliwia personalizowanie oferty pod względem lokalizacji Gościa, a następnie automatycznie kieruje do niego odpowiednie treści. Co to oznacza? Że możemy np. wysłać do osób z danego województwa lub miasta ofertę zregionalizowaną, czyli taką, która uwzględni specyfikę języka, kulturę i potrzeby danych klientów itp. Szczegółowe personalizowanie ofert staje się w naszych czasach kluczem do sukcesu. W ten sposób możemy zaproponować Gościom jeszcze konkretniejszą i lepiej dopasowaną ofertę, której efektem będzie np. większa konwersja.
ROI - wzrost znaczenia narzędzi analitycznych.

Coraz bardziej nowoczesne narzędzia analityczne pozwalają nam jeszcze dokładniej podsumowywać kampanie reklamowe w Internecie. Świadome wydawanie pieniędzy nie jest w dzisiejszych czasach kolejnym truizmem, ale faktem. Dzięki wskaźnikowi ROI jesteśmy w stanie określić, czy nasze działania są rentowne. W Qubus Hotel wskaźnik ten pomaga nam monitorować inwestycje w nasze kampanię, biorąc pod uwagę stosunek zysków do kosztów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.