PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Konia z rzędem temu, kto... podsunie Łodzi pomysł na promocję

  • Autor: propertynews.pl
  • 26 lis 2015 22:25

Konia z rzędem temu, kto... podsunie Łodzi pomysł na promocję Sesja o rynku hoteli na konferencji Property Forum Łódź

Łódzki rynek hotelowy nie rozpędzi się na dobre, jeśli miasto nie znajdzie pomysłu na promocję i nie wykreuje nowych atrakcji – podkreślali wspólnie uczestnicy sesji hotelowej konferencji Property Forum Łódź.

REKLAMA

W województwie łódzkim działa 14 sieci hotelowych z 19 obiektami i blisko 2800 pokojami. - Łódzki rynek hotelowy charakteryzują jednak niskie ceny za noclegi i niższe obłożenie niż w obiektach w Warszawie, Krakowie czy we Wrocławiu - analizował Janusz Mitulski, dyrektor rozwoju na Europę Środkowo-Wschodnią i Kraje Bałtyckie sieci Marriott International. Jak zauważył, największym problemem są weekendy, podczas których trudno uzyskać satysfakcjonujące obłożenie.

Z drugiej strony, analizy ekspertów pokazują, że na rynku jest jeszcze miejsce na kolejne, markowe hotele. Inwestorzy wierzą w to miasto i doceniają przemiany rewitalizacyjne, czego najlepszym dowodem jest siedem pozwoleń na budowę nowych hoteli. Plany inwestycyjne ma m.in. spółka Arche. - Prowadzimy w Łodzi hotel Tobaco. Wyniki tego obiektu są lepsze niż w biznesplanie - potwierdził Władysław Grochowski, prezes zarządu spółki. - Przygotowujemy się do budowy kolejnego obiektu. Łódź nie może konkurować z Krakowem, ale ma potencjał, jak żadne inne miasto w Polsce - ma do zaoferowania wiele powierzchni poprzemysłowych, pałaców i kamienic, nadających się do rewitalizacji. To wartość dodana i zupełnie wyjątkowa – mówił Grochowski.

Zdaniem Janusza Mitulskiego receptą na poprawę statystyk byłoby zrównoważenie turystyki biznesowej z indywidualną. A taki scenariusz powoli ma szansę się zrealizować, bo w mieście coraz więcej się dzieje.

Przybywa atrakcji

Łódź nigdy nie była liderem polskiego przemysłu spotkań, tak jak Kraków, Warszawa czy Poznań, nie jest również miastem wypoczynkowym jak Zakopane czy Trójmiasto. Czy przyciągnięcie dużych krajowych i międzynarodowych konferencji, kongresów, wydarzeń kulturalnych nie poprawiłoby tych wyników? Władze miasta wierzą w potencjał takich spotkań. Chcą ich pozyskiwać jak najwięcej. - Organizujemy coraz więcej ciekawych imprez. Jedną z najnowszych jest Transatlantyk, który w ciągu 2-3 lat będzie najważniejszym festiwalem filmowym w Polsce - wyliczał Bartłomiej Wojdak, dyrektor Biura Promocji, Turystyki i Współpracy z Zagranicą UMŁ. - Nieprzerwanie od 6 lat przygotowujemy największy festiwal designu - Fashion Week – dodał.

Wiele z wydarzeń dzieje się w Atlas Arenie. – W tym roku odbyły się już 84 bardzo popularne imprezy, które odwiedziło ponad pół miliona ludzi – mówił Krzysztof Maciaszczyk, prezes zarządu Miejskiej Areny Kultury i Sportu. - W nasze zarządzanie wszedł stadion i będziemy chcieli wykorzystać go nie tylko dla wydarzeń sportowych, ale i muzycznych, kulturalnych, aby  jeszcze więcej osób korzystało z tej oferty – dodał.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Orbis

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA