PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Kto, gdzie i za ile? Rynek spotkań biznesowych bez tajemnic

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 29 wrz 2017 10:02

Kto, gdzie i za ile? Rynek spotkań biznesowych bez tajemnic Fot. Shutterstock

Ile firm w Polsce planuje i organizuje spotkania oraz konferencje poza siedzibą swojej firmy? Jakie budżety firmy przeznaczają na organizację wydarzeń biznesowych – ile z nich planuje przeznaczyć środki o wartości powyżej miliona złotych? Czy ciągle cena pozostaje najważniejszym kryterium wyboru miejsca spotkań czy konferencji biznesowych?- to tylko niektóre z pytań, na które odpowiedziały małe, średnie i duże przedsiębiorstwa w Polsce oraz pracownicy w ramach II edycji ogólnopolskich badań: „Rynek spotkań biznesowych w Polsce pod lupą organizatorów i uczestników: Kto? Co? Za ile? I gdzie?”.

REKLAMA

To cykliczny projekt realizowany przez Hotel Narvil Conference & Spa mający na celu stałe badanie i analizę zmian zachodzących w tym segmencie na rynku.

Według raportu prawie 80 proc. firm organizuje spotkania biznesowe i konferencyjne poza swoją siedzibą bądź oddziałem. W 2017 roku więcej niż dwie firmy na 10 zadeklarowało, że organizuje spotkania i konferencje dla pracowników, klientów lub kontrahentów poza siedzibą swojej firmy - jest to wynik podobny do tego z 2016 roku. Badania dwóch edycji wskazały, iż wraz ze wzrostem wielkości zatrudnienia następuje wzrost odsetka przedsiębiorstw, które organizują tego typu spotkania.

Wydatki firm na konferencje. Czy ulegają zmianie?

Analiza badań dwóch edycji pozwala stwierdzić, że w 2016 i w 2017 roku budżety i ich planowanie było na podobnym poziomie. Na przestrzeni dwóch lat budżetowych – żadne okoliczności wewnętrzne oraz zewnętrzne nie wpłynęły na zmianę zakładanych środków finansowych na ich wydatkowanie w badanym obszarze. Małe, średnie czy duże przedsiębiorstwa decydują się ciągle na podobnym poziomie jak w roku ubiegłym na przeznaczenie środków na organizację konferencji poza siedzibą firmy. Aktualnie 50 proc. respondentów z badanych firm odpowiedziało, że są to budżety do 100 tys. złotych, jedna firma na dziesięć przeznacza na ten cel kwoty od 101 tys. złotych nawet do 500 tys. złotych, 5 proc. firm planuje wydać od 501 tys. złotych do miliona złotych, a 3 proc. decyduje się na wydatki nawet powyżej miliona złotych, jeden na czterech ankietowanych nie wskazał przedziału w jakim mieszczą się roczne wydatki. W 2016 roku odpowiedzi ww. danych różniły się tylko w zakresie +/- 1 proc.

Dla prawie 80 proc. firm okres kilku miesięcy - to standardowy czas, jaki planują przeznaczyć na poszukiwanie odpowiedniej lokalizacji. Przedsiębiorstwa decydujące się na wydanie środków na organizację spotkań biznesowych – w większości potrzebują od miesiąca do trzech na poszukiwanie odpowiedniej lokalizacji (2016 – 45 proc., 2017 - 41 proc.). Nawet pół roku i więcej czasu na wybór przeznacza co czwarta firma w 2017 roku (22 proc. - 2016). Aż 6 miesięcy wcześniej na znalezienie miejsca potrzebuje ponad 10 proc. firm. W 2016 roku żadna z badanych firm nie zadeklarowała, że potrzebuje mniej niż 14 dni na poszukiwanie lokalizacji, w 2017 tylko 1 proc. badanych tak zadeklarował.

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Hotel Professionals Partner serwisu - Orbis

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA