PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Likus, Sekutowska, Węgłowski: Dobry event wszystkim się opłaca

  • Autor: Katarzyna Walterska
  • 06 paź 2015 10:22

Likus, Sekutowska, Węgłowski: Dobry event wszystkim się opłaca Panel „Hotele: Dobry event wszystkim się opłaca - rynek MICE w Polsce”, Property Forum 2015

Rozwój turystyki biznesowej ma w Polsce ogromny potencjał. W krajach Europy Zachodniej odpowiada za 3-4 proc. PKB, w Polsce jedynie za 1,5-2 proc. Nie zawsze jednak aspiracje osób, które chciałyby rozwijać przemysł spotkań, idą w parze z realnymi potrzebami rynku.

REKLAMA

Dyskusja na ten temat odbyła się podczas panelu „Hotele: Dobry event wszystkim się opłaca - rynek MICE w Polsce” w ramach Property Forum 2015.

- Uważam, że przemysł spotkań jest najtańszą promocją miasta i regionu. Bo jest promocją, która potrafi przekonać bezpośrednią wizytą. Powinno nam zależeć na tym, aby jak najwięcej turystów przyjeżdżało do Polski i poszczególnych miast - uważa Wiesław Likus, Holding Liwa Sp. z o.o.

Ireneusz Węgłowski, wiceprezes Orbis SA zwraca uwagę, że rozwój rynki MICE musi być bardzo mocno związany z infrastrukturą transportową, hotelową, gastronomiczną oraz wieloma innych gałęziami i branżami, które współpracują z organizatorami imprez. - W związku z tym trzeba uważać na rozwój tej branży, tak aby odbywał się równolegle z innymi uczestnikami tego rynku. Struktura towarzysząca jest zasadniczym elementem do optymalizacji działalności centrów kongresowych i tych wszystkich miejsc spotkań, które towarzyszą rozwojowi sektora MICE - podkreślił.

Z drugiej strony - jego zdaniem - powstawanie hoteli musi być powiązane z projektami towarzyszącymi.  I dodaje, że branża chciałaby, żeby spotkania odbywały się w soboty i niedziele, co jest niemożliwe. - Dlatego musimy stworzyć tak bazę hotelową, by funkcjonowała wtedy, gdy nie ma dużych kongresów i spotkań, by mogła wtedy osiągać wynik ekonomiczny - tłumaczy.

ZOBACZ ZDJĘCIA Z SESJI

Krzysztof Celuch, kierownik Poland Convention Bureau zwraca uwagę, że wiele państw na świecie bardzo mocno idzie w kierunku inteligentnych specjalizacji, nie interesują ich już wszystkie konferencje i kongresy, ale te związane z profilem państwa czy miasta. Tak jest na przykład w Niemczech, gdzie poszczególne landy podzieliły między siebie specjalizacje.

Magdalena Sekutowska, dyrektor ds. rozwoju, Europa Wschodnia, Hilton, uważa, że Polska ma ogromny potencjał, którego absolutnie nie wykorzystuje. - Widać to po braku komunikacji pomiędzy wszystkimi zainteresowanymi rozwojem rynku MICE - dodaje.

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Orbis

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA