PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Likus, Sekutowska, Węgłowski: Dobry event wszystkim się opłaca

  • Autor: Katarzyna Walterska
  • 06 paź 2015 10:22

Likus, Sekutowska, Węgłowski: Dobry event wszystkim się opłaca Panel „Hotele: Dobry event wszystkim się opłaca - rynek MICE w Polsce”, Property Forum 2015

Rozwój turystyki biznesowej ma w Polsce ogromny potencjał. W krajach Europy Zachodniej odpowiada za 3-4 proc. PKB, w Polsce jedynie za 1,5-2 proc. Nie zawsze jednak aspiracje osób, które chciałyby rozwijać przemysł spotkań, idą w parze z realnymi potrzebami rynku.

REKLAMA

Dyskusja na ten temat odbyła się podczas panelu „Hotele: Dobry event wszystkim się opłaca - rynek MICE w Polsce” w ramach Property Forum 2015.

- Uważam, że przemysł spotkań jest najtańszą promocją miasta i regionu. Bo jest promocją, która potrafi przekonać bezpośrednią wizytą. Powinno nam zależeć na tym, aby jak najwięcej turystów przyjeżdżało do Polski i poszczególnych miast - uważa Wiesław Likus, Holding Liwa Sp. z o.o.

Ireneusz Węgłowski, wiceprezes Orbis SA zwraca uwagę, że rozwój rynki MICE musi być bardzo mocno związany z infrastrukturą transportową, hotelową, gastronomiczną oraz wieloma innych gałęziami i branżami, które współpracują z organizatorami imprez. - W związku z tym trzeba uważać na rozwój tej branży, tak aby odbywał się równolegle z innymi uczestnikami tego rynku. Struktura towarzysząca jest zasadniczym elementem do optymalizacji działalności centrów kongresowych i tych wszystkich miejsc spotkań, które towarzyszą rozwojowi sektora MICE - podkreślił.

Z drugiej strony - jego zdaniem - powstawanie hoteli musi być powiązane z projektami towarzyszącymi.  I dodaje, że branża chciałaby, żeby spotkania odbywały się w soboty i niedziele, co jest niemożliwe. - Dlatego musimy stworzyć tak bazę hotelową, by funkcjonowała wtedy, gdy nie ma dużych kongresów i spotkań, by mogła wtedy osiągać wynik ekonomiczny - tłumaczy.

ZOBACZ ZDJĘCIA Z SESJI

Krzysztof Celuch, kierownik Poland Convention Bureau zwraca uwagę, że wiele państw na świecie bardzo mocno idzie w kierunku inteligentnych specjalizacji, nie interesują ich już wszystkie konferencje i kongresy, ale te związane z profilem państwa czy miasta. Tak jest na przykład w Niemczech, gdzie poszczególne landy podzieliły między siebie specjalizacje.

Magdalena Sekutowska, dyrektor ds. rozwoju, Europa Wschodnia, Hilton, uważa, że Polska ma ogromny potencjał, którego absolutnie nie wykorzystuje. - Widać to po braku komunikacji pomiędzy wszystkimi zainteresowanymi rozwojem rynku MICE - dodaje.

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Hotel Professionals Partner serwisu - Orbis

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA