PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Łódź stawia na rozwój turystyki biznesowej

  • Autor: PAP
  • 12 lut 2014 14:44

Władze Łodzi chcą promować miasto jako doskonałe miejsce do organizacji spotkań biznesowych i konferencji. W najbliższym czasie powstanie m.in. wielojęzyczna strona internetowa i kompleksowy katalog ofert konferencyjno-hotelowych.

REKLAMA

Z danych magistratu, wynika, że tylko w ub. roku w mieście odbyło się 430 spotkań biznesowych i konferencji, w których uczestniczyło ponad 52 tys. osób.

Zdaniem prezydent Łodzi Hanna Zdanowskiej, mimo rozwoju bazy konferencyjno-hotelowej miasta i ogromnego potencjału, jaki daje mu centralne położenie, Łódź pozostaje "nieodkrytym miastem" w zakresie turystyki biznesowej, organizacji konferencji czy kongresów.

Według Anny Mokrosińskiej, dyrektor Convention Bureau (komórki magistratu powołanej do promocji turystyki biznesowej i oferty konferencyjno-hotelowej Łodzi) w ciągu ostatnich lat w mieście poprawiła się baza hotelowa - działa pięć hoteli czterogwiazdkowych i sporo trzygwiazdkowych. W sumie Łódź dysponuje ok. 6 tys. miejsc hotelowych, a także ponad 200 miejscami konferencyjnymi, które jednocześnie mogą pomieścić 32 tys. osób.

"Turystyka biznesowa może być bardzo ważną branżą gospodarki dla miasta" - mówiła w środę na konferencji prasowej Mokrosińska.

Z ubiegłorocznych danych wynika, że większość tego typu wydarzeń (81 proc.) stanowiły spotkania korporacyjne, a ich szczyt przypadał na wiosnę i jesień.

"Z naszej wiedzy wynika, że Łódź jest idealnym miejscem do organizacji spotkań dla dużych, ogólnopolskich firm, jak również sektora średnich i małych przedsiębiorstw, które mają oddziały rozsiane po całej Polsce, bo najłatwiej im spotkać się w centrum Polski" - podkreśliła.

Zdecydowaną większość ubiegłorocznych wydarzeń stanowiły spotkania ogólnopolskie, a przeważała tematyka ekonomiczno-polityczna, techniczna i medyczna. Średnio wydarzenie trwało 1,7 dnia, a 94 proc. z nich odbywało się w łódzkich hotelach.

Convention Bureau zamierza w znacznym stopniu promować organizację w Łodzi konferencji, ponieważ - zdaniem Mokrosińskiej - miasto dysponuje bardzo dobrą bazą konferencyjną w zrewitalizowanych fabrykach, a w czwartym kwartale tego roku otwarte zostanie także zrewitalizowane centrum EC1.

Biuro otrzymało ponad 1,1 mln zł z UE na projekt dot. promocji turystyki biznesowej. W najbliższych miesiącach ma zostać stworzony kompleksowy katalog ofert konferencyjno-hotelowych Łodzi, który ma obejmować wszystkie obiekty zainteresowane przyjmowaniem gości biznesowych i konferencyjnych.

"Zostanie także uruchomiony wielojęzyczny serwis internetowy, który będzie na bieżącą aktualizowany i będzie zawierał także praktyczne informacje ułatwiające logistycznie organizację spotkania czy konferencji" - wyjaśniła Mokrosińska.

Biuro chce także zorganizować szereg wizyt studyjnych w Łodzi, nie tylko dla dziennikarzy, ale również dla przedstawicieli potencjalnych klientów, czyli kierownictw firm i stowarzyszeń naukowych, którzy decydują o lokalizacji dorocznych spotkań, zjazdów czy konferencji. Projekt ma zostać zrealizowany do połowy 2015 roku.

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Orbis

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA