PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Łodzi potrzebny jest... pomysł na miasto

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 18 lis 2015 11:45

Łodzi potrzebny jest... pomysł na miasto Ulica Piotrkowska w Łodzi. Fot. snake.eyes/Foter

Łódź musi znaleźć pomysł na promocję miasta - uznali uczestnicy sesji „Hotele. Kierunek Łódź - dla biznesmena czy turysty?”, która odbyła się podczas Property Forum Łódź.

REKLAMA

Z punktu widzenia gości, łódzki rynek hotelarski jest bardzo atrakcyjny: powstają nowe hotele, planowane są kolejne, a te istniejące zostają poddane modernizacji. Z perspektywy właścicieli i zarządców hoteli sytuacja nie wygląda już tak kolorowo: średnie wyniki w zakresie obłożenia nie są najlepsze.

- Łódź posiada Atlas Arenę, która przyciąga do miasta dziesiątki tysięcy turystów rocznie, jednakże niezbędne są działania, aby ich zatrzymać na 1-2 noce dłużej. Wrocław posiada Afrykarium czy Narodowe Forum Muzyki, Katowice z kolei mają NOSPR, czy też podziemne Muzeum Śląskie, a Gdańsk przyciąga turystów Europejskim Centrum Solidarności i Teatrem Szekspirowskim – mówi Janusz Mitulski, dyrektor rozwoju na Europę Środkowo-Wschodnią i Kraje Bałtyckie sieci Marriott International. – Łódź ma unikalną historię i architekturę, jest też kojarzona z kinematografią. Te wszystkie atrakcje muszą zaistnieć w świadomości mieszkańców innych miast, a wtedy chętnie przyjadą oni do Lodzi – dodaje Mitulski.

Według Bartłomieja Wojdaka, dyrektora Biura Promocji, Turystyki i Współpracy z Zagranicą UMŁ, oferta kulturalna i rozrywkowa jest bogata. - Nasza centralna lokalizacja jest i atutem i przekleństwem - mówi. - Uczestnicy wielu wydarzeń kulturalnych nie zatrzymują się w mieście na nocleg, tylko wracają do domów.

Zdaniem Władysława Grochowskiego, prezesa zarządu Arche, Łódź ma unikalną specyfikę, inną niż inne miasta. - To miasto ma potencjał. Tu można stworzyć coś, czym się wyróżnimy - mówi.

- Pomysłem na Łódź jest rewitalizacja - dodaje Bartłomiej Wojdak. - Wierzę w to, że jeśli zdobędziemy prawo do organizacji Expo 2022, to miasto znacząco się odmieni. To nasz główny cel.

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Orbis

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA