PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Lotniska Chopina chce prześcignąć Pragę

  • Autor: PAP
  • 21 lip 2015 20:54

Prawie 5,2 mln pasażerów skorzystało od stycznia do czerwca br. z warszawskiego Lotniska Chopina - poinformował we wtorek dziennikarzy dyrektor lotniska Michał Kaczmarzyk. Port zarobił w tym czasie 79,5 mln zł. To pierwszy zysk od 2012 r.

REKLAMA

Jak wskazał Kaczmarzyk, w zeszłym roku strata netto Polskich Portów Lotniczych (PPL) przekroczyła 88,6 mln zł, a w 2013 r. sięgnęła aż 318,4 mln zł. Dyrektor wyjaśnił, że wyniki poprawiły się m.in. dzięki restrukturyzacji, która jest prowadzona w przedsiębiorstwie. Zakończyła się już restrukturyzacja zatrudnienia, dzięki której zmniejszyło się ono o około 900 osób, do około 1350 pracowników. "Skutek jest taki, że oszczędzamy około 100 mln zł rocznie na budżecie wynagrodzeń" - wskazał dyrektor.

W ramach restrukturyzacji zatrudnienia władze przedsiębiorstwa wypowiedziały także zakładowy układ zbiorowy pracy - w efekcie pracownikom nie przysługują już 36-miesięczne odprawy.

Od początku roku do końca czerwca przez warszawski port przewinęło się ponad 5,17 mln pasażerów, czyli o 7,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku. W ruchu międzynarodowym podróżowało ponad 4,6 mln osób (wzrost o 9,1 proc.), a w krajowym 557 tys. (spadek o 4,8 proc.). "Znaczący udział w tym wyniku miały tanie linie lotnicze, które przewiozły prawie milion pasażerów" - poinformował Kaczmarzyk. W całym 2015 r. z portu może skorzystać ponad 11 mln pasażerów.

Warszawskie lotnisko ma ambicje zostać największym w regionie. Jak wyjaśnił dyrektor portu, tradycyjne stołeczne lotnisko porównuje się z portami w Pradze i Budapeszcie. O ile Lotnisko Chopina obsługuje więcej pasażerów niż to w Budapeszcie, to wciąż mniej niż praski port. "Lotnisko Chopina obsługuje głównie klientów biznesowych. W weekendy ruch znacznie spada. Tymczasem w Pradze czy Budapeszcie jest odwrotnie - w weekendy rośnie, ponieważ ludzie przylatują tam zwiedzać. Chcemy zawalczyć także o takiego klienta turystycznego" - powiedział Kaczmarzyk. Dodał, że władze lotniska rozmawiają na ten temat z liniami lotniczymi i władzami Warszawy, ale jest jeszcze za wcześnie, by ujawniać szczegóły.

"Myślę, że w 2016 r. jest realna szansa, że możemy prześcignąć Pragę pod względem liczby pasażerów" - ocenił dyrektor warszawskiego lotniska.

Lotnisko Chopina jest największym portem lotniczym w Polsce i jednym z największych w Europie Centralnej. Obsługuje ruch rozkładowy, czarterowy, General Aviation oraz cargo. W 2014 r. z usług lotniska skorzystało ponad 10,5 mln pasażerów - to blisko połowa całkowitego ruchu pasażerskiego w Polsce. Na lotnisku operuje 28 regularnych przewoźników (w tym czterech niskokosztowych), którzy w sezonie letnim 2015 obsługują połączenia do 85 portów w 43 krajach na czterech kontynentach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.