PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Lotnisko w Pyrzowicach będzie przyjmować samoloty dalekodystansowe

  • wnp.pl
  • 31 mar 2015 11:42

W dniu oddania do użytku nowej drogi startowej, tj. 28 maja 2015 r., zostanie podniesiony kod referencyjny pyrzowickiego lotniska z 4D do 4E. Oznacza to, że infrastruktura portu lotniczego będzie w całości przystosowana do przyjęcia dalekodystansowych, szerokokadłubowych samolotów o rozpiętości skrzydeł dochodzącej do 65 m, takich jak Boeing 747-400 czy Airbus A340.

REKLAMA

- Nadanie pyrzowickiemu lotnisku kodu referencyjnego 4E oznacza awans do wyższej ligi polskich i europejskich portów lotniczych. Ta korzystna zmiana będzie skutkowała zwiększeniem możliwości operacyjnych lotniska. Port w Pyrzowicach będzie jedynym lotniskiem w południowej Polsce o tak wysokim kodzie referencyjnym. To istotny argument stojący za wyborem naszego portu przez przedstawicieli linii lotniczych, touroperatorów, firm kurierskich, czy brokerów cargo zastanawiających się, skąd uruchomić dalekodystansowe połączenie regularne lub cargo - tłumaczy Cezary Orzech, rzecznik Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA.

Wraz z przyrostem liczby operacji, jakie będą realizowane przez samoloty kodu E w Katowice Airport, należy oczekiwać adekwatnego podwyższenia poziomu ochrony w zakresie ratownictwa. Obecnie lotnisko utrzymuje gotowość odpowiednią dla poziomu 8 wg przepisów ICAO. Od 28 maja br. Lotniskowa Służba Ratowniczo-Gaśnicza w pyrzowickim porcie będzie przygotowana, by utrzymać 9 kategorię. Oznacza to, że w pełnej gotowości pozostaną co najmniej trzy pojazdy ratowniczo-gaśnicze, których czas na dotarcie do jakiegokolwiek miejsca na drodze startowej nie powinien przekraczać dwóch minut.

Kod referencyjny złożony jest z cyfr w przedziale od 1 do 4 oraz liter alfabetu od A do F. Odpowiednia interpretacja kodu referencyjnego umożliwia określenie korelacji pomiędzy wieloma warunkami technicznymi charakteryzującymi dane lotnisko, a minimalnym wyposażeniem samolotów, które z niego korzystają.

Pierwszą częścią składową kodu jest cyfra odpowiadająca maksymalnej długości referencyjnej startu samolotu (RDS). Stanowi ona minimalną długość, jaka jest wymagana do startu samolotu w odniesieniu do jego maksymalnej, certyfikowanej masy. Cyfra 1 w kodzie referencyjnym oznacza, że długość ta jest mniejsza niż 800 m; 2 świadczy o tym, że długość ta wynosi od 800 do 1200 m; 3 wskazuje, że długość ta mieści się w przedziale od 1200 do 1800 m; natomiast cyfra 4 sygnalizuje o tym, że minimalna długość wymagana do startu jest większa niż 1800 m.

Czytaj więcej: Pyrzowickie lotnisko zwiększy możliwości operacyjne

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Orbis Partner serwisu - Christie + Co

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA