PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Luksusowy hotel powinien być wyjątkowy

  • Autor: propertynews.pl
  • 17 lut 2016 11:27

Luksusowy hotel powinien być wyjątkowy Andrzej Marek, architekt

O tym, czym jest właściwie luksus i jaki powinien być hotel luksusowy - dyskutowano podczas panelu dyskusyjnego „Hotele. Potrzeba luksusu, ale którędy droga?” na 4 Design Days.

REKLAMA

- W ciągu zaledwie kilku lat przeskoczyliśmy z poziomu fatalnych i kiczowatych wnętrz hotelowych do standardów Europy Zachodniej. Bardzo dobrze widać to w Trójmieście. Dzięki temu możemy patrzeć w przyszłość i śmiało podejmować wyzwania – mówił architekt Andrzej Marek. - Problemem jest jednak usieciowienie rynku. Sieci hotelowe zdominowały Europę. System ten powstał po to, aby wprowadzać standardy i jakość. Doszliśmy jednak do momentu, gdzie taka struktura nie do końca jest potrzebna. Oczywiście potrzebna jest marka - gwarant jakości. Ale czy każdy hotel musi wyglądać tak samo? – pytał Andrzej Marek.

Architekt podkreślił, że konsumenci w Polsce dojrzeli na tyle, że można ich czymś zaskoczyć. - Trendem jest, aby zachowywać sieciowe marki, ale dążyć do indywidualnych wnętrz, zaprojektowanych w zgodzie z lokalnym kontekstem. Obecnie ten trend dotyczy głównie obiektów z  najwyższej półki, najbardziej luksusowej. Bo właśnie luksus powinien być czymś wyjątkowym – zaznaczył Andrzej Marek.

Według architekt Barbary Uherek-Bradeckiej z pracowni Studio-BB Architekci, hotele wystrojem i swoją architekturą powinny być wpisane w kontekst miasta, w którym funkcjonują. - Swoimi wnętrzami i wyposażeniem powinny podążać za aktualnymi trendami, aby ludzie świadomi designu i mody czuli się w nich wyjątkowo – powiedziała. Dodała także, że wielu gości ceni w hotelach poczucie azylu, ale nie wnętrza „domowego”, wygodne materace, a także funkcjonalne meble.

- A zatem luksus to emocje, jakie hotel może zaproponować swoim gościom – zauważyła Natalia Nguyen, prowadząca panel dyskusyjny.

- Luksus to maksymalny komfort. Zarówno fizyczny, jaki i psychiczny. Dla pewnych gości luksusem i komfortem może być informacja, że przy wybudowaniu danego hotelu nie wcięto żadnego drzewa – powiedział architekt Andrzej Marek. Wspomniał także o jakże ważnej lokalizacji dla hotelu. - Obiekt w lesie, nad brzegiem morza, na klifie, w centrum pięknego miasta, może już dawać poczucie wyjątkowości i luksusu. Bo jak uczynić hotel przy dużej trasie, wylotówce z miasta, obiektem luksusowym? - zapytał.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Tomasz 2016-03-01 22:38:11
    Właśnie fajnie jak hotele pasują do tkanki miejskiej i tworzą wizytówkę okolicy. Weźmy na przykład niedawno otwartą Danę w Szczecinie - dawniej były tam zakłady odzieżowe a teraz po renowacji budynków powstał luksusowy hotel. Taka historia miejsc tworzy klimat.
  • irka 2016-03-01 22:09:11
    jakby nie patrzeć luksus dla kadego oznacza coś innego, dla mnie ważna jest obsługa hotelu

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.