PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Mądre zarządzanie miastami kluczem do rozwoju hotelarstwa

  • Autor: Propertynews.pl
  • 14 maj 2014 11:14

Rynek hotelarski w Polsce należy do najmniej rozwiniętych sektorów nieruchomości komercyjnych. Rysują się jednak przed nim bardzo duże i bardzo dobre perspektywy - ocenia Wiesław Likus, Holding Liwa.

REKLAMA

- Perspektywy te są związane m.in. z powstawaniem centrów kongresowych w dużych miastach Polski, takich jak Kraków i Katowice. Tylko Collegium Medicum zamierza zorganizować w przyszłym roku w Krakowie 12 ogólnoświatowych kongresów - wyjaśnia Wiesław Likus i dodaje, że każda z takich imprez przynosi hotelom 2-3 tys. gości, przez 2-3 dni.

- Takiej sytuacji jeszcze nie mieliśmy. Podobnie będzie w Katowicach, jednak tu, oprócz przygotowania kongresów, miasto musi zaoferować coś jeszcze, tj. usługi, serwis i produkty, które przekonają organizatorów imprez, że to dobre miejsce na takie wydarzenia - wyjaśnia.

Likus pytany o to, czy inne lokalizacje także mają przed sobą równie ciekawe perspektywy, wskazuje na stolicę. Jako barierę rozwoju hotelarstwa w Warszawie podaje jednak brak centrum kongresowego z prawdziwego zdarzenia, a także pomysłu na zachęcenie turystów do przyjazdów w weekendy. - W tygodniu hotele są zapełnione, w weekendy stoją puste. To zadanie dla samorządu, ale także władz rządowych, w tym MSZ, które odpowiada za politykę wizową - argumentuje.

Jak dodaje, nasza turystyka traci na ograniczeniach związanych z przyjazdem takich nacji jak: Chińczycy, Hindusi czy Rosjanie.

Jeśli chodzi o typ hoteli, Wiesław Likus wciąż widzi niszę na rynku obiektów ekonomicznych, o standardzie poniżej trzech gwiazdek. Zwraca jednak uwagę, że równie istotne jest zachęcanie do przyjazdów do Polski ludzi zamożnych. - Ci zostawiają w trakcie pobytu nie 100 euro, ale tysiące euro. Poza tym wspierają wszelkie inne działalności - sklepy, restauracje, lotniska czy taksówki - mówi inwestor.

Podkreśla jednocześnie, że taką perspektywę mają przed sobą duże miasta, i te które są mądrze zarządzane. - Mądrość polega na tym, by destynacje te promować na zewnątrz, a odwiedzającym je gościom stwarzać szereg atrakcji, jak na przykład festiwale, kongresy, wydarzenia artystyczne i kulturalne - podsumowuje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Hotel Professionals Partner serwisu - Orbis

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA