PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Mamy wszystko, oprócz reklamy

  • Autor: propertynews.pl
  • 26 maj 2015 09:55

Mamy wszystko, oprócz reklamy Fot. Expo XXI Warszawa

O potrzebie promocji Polski jako nowoczesnej destynacji konferencyjnej oraz eventowej mówi się od wielu lat. Zdążyliśmy już zbudować nowe centra kongresowe, hale sportowo-widowiskowe, hotele, drogi i lotniska, a skuteczność reklamy naszego kraju wciąż pozostawia wiele do życzenia.

REKLAMA

Ostatnie dziesięciolecie to okres wielkich zmian infrastrukturalnych w Polsce. Powstało wszystko, czego potrzebują organizatorzy kongresów. - Polska, ze swoją centralną lokalizacją w Europie, staje się nową, nieodkrytą destynacją, idealnie wypełniającą oczekiwania organizatorów spotkań o zasięgu kontynentalnym – mówi Wojciech Liszka, prezes zarządu Międzynarodowego Stowarzyszenia Organizatorów Spotkań MPI Poland.

Dziś polski rynek MICE dostarcza usługi na poziomie europejskim, często o wiele wyższym niż w krajach postrzeganych za bardziej rozwinięte. Poza tym wciąż są one u nas tańsze niż w państwach Europy Zachodniej czy Skandynawii. - Szwecja, Dania, Wielka Brytania, Francja - to kraje, gdzie okres boomu w inwestycje infrastrukturalne miał miejsce ok. 20 lat temu. W Polsce mamy nowe hotele, centra kongresowe - nasza baza jest bardziej nowoczesna, a przede wszystkim lepiej utrzymana - twierdzi Wojciech Liszka.

Tylko w Krakowie w ostatnim czasie oddano do użytku trzy takie obiekty: halę widowiskowo-sportową Kraków Arena, Expo Kraków czy wreszcie ICE Kraków Congress Centre. W Katowicach w br. rozpoczęło działalność Międzynarodowe Centrum Kongresowe. Od dwóch lat działa w Poznaniu Sala Ziemi, a w Łodzi przygotowywany jest wielofunkcyjny projekt MC1. Ale wielomilionowe inwestycje to nie tylko powód do dumy, a przede wszystkim nowe wyzwania. Istnieje obawa, aby nie podzieliły losu nikomu niepotrzebnych, a generujących określone koszty lotnisk. - Musimy szukać swojej niszy, inwestować i modernizować, stawiać na jakość i dalszą promocję – tłumaczy Dariusz Futoma, Director, Horwath HTL Poland.

Tym bardziej, że – zdaniem przedstawicieli branży - pozycja Polski na świecie jako organizatora imprez MICE jest obecnie słaba. - W dużej mierze jest to związane z niewłaściwą promocją naszego kraju - zauważa Adam Konieczny, Country Head Poland, Christie + Co. - Tegoroczne targi turystyczne ITB w Berlinie są najlepszym tego przykładem. Nie promuje się Polski jako nowoczesnego i dynamicznego miejsca, którym niewątpliwie się stała – dodaje.

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Orbis Partner serwisu - Christie + Co

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA