PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Mazowsze już wie, w jakim kierunku iść z turystyką

  • Autor: PAP
  • 20 paź 2012 20:19

W Płocku z udziałem przedstawicieli samorządów, organizacji turystycznych i organizacji promujących turystykę, obradował w piątek VI Sejmik Turystyczny Województwa Mazowieckiego. Dyskutowano m.in. o kierunkach rozwoju turystki w regionie w latach 2014-20.

REKLAMA

Według Jana Błońskiego, prezesa Mazowieckiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, Mazowsze jest obszarem turystycznie atrakcyjnym i w wielu miejscach nie do końca jeszcze odkrytym, co stwarza szanse rozwoju dla tego regionu.

"Są miejsca jeszcze mało spopularyzowane. To jest wartość absolutnie nieoceniona. Z tym produktem turystycznym możemy konkurować na rynku krajowym, ale też pokazywać za granicą. Trzeba robić wszystko, by wspierać sektor turystyczny na Mazowszu" - powiedział dziennikarzom Błoński.

W jego ocenie, potencjał turystyczny województwa mazowieckiego to m.in. mniejsze ośrodki, jak np. Płock, Radom, zabytki i historia małych miejscowości, starówki, zamki, dworki szlacheckie, a także miejsca o walorach przyrodniczych i wypoczynkowych, Zalew Zegrzyński i Zalew Włocławski.

Błoński przypomniał, że gospodarka turystyczna jest na świecie trzecim sektorem pod względem zatrudnienia i przychodów. "Ocenia się, że w skali globalnej turystyka generuje obecnie około 10 proc. PKB. W Polsce jesteśmy w połowie tej statystki, czyli na poziomie około 5 proc." - dodał prezes Mazowieckiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.

Według Błońskiego, turystyka jest swego rodzaju produktem eksportowym, który nie musi opuszczać kraju pochodzenia. "Turystyka powoduje to, że ziemniaków czy produktów kultury nie wywozi się za granicę. To zagraniczni turyści przybywający do Polski korzystają z naszych usług, naszych produktów i towarów. W taki sposób realizuje się właśnie funkcja eksportowa" - wyjaśnił.

Błoński przyznał, że chociaż Polsce trudno konkurować turystycznie, m.in. ze względu na klimat, z takimi państwami jak Grecja czy Włochy, to jednak nasz kraj, jego historia i kultura, mogą być ciekawą, oryginalną ofertą dla gości zagranicznych. "Polska ma swój sznyt unikalności, kraju na pograniczu kultur, między Wschodem i Zachodem. Dla ludzi z innych regionów Europy nasz kraj jest ciekawy i są powody, by oni do nas przyjeżdżali. Musimy myśleć, jak robić na tym interes" - powiedział prezes Mazowieckiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.

Błoński podkreślił, że rozwój turystyki zależy m.in. od rozwoju infrastruktury, w tym np. dróg. "Turystyka to atrakcyjne miejsca i jednocześnie możliwość dotarcia do tych miejsc. Mamy już coraz lepsze drogi i to już widać w ruchu turystycznym" - zauważył. W opinii Błońskiego, rozwój turystki to "funkcja samorządów, biznesu i indywidualnych decyzji ludzi, którzy szukają swoich szans życiowych". "Ważne by te szanse chcieć i umieć dostrzec" - dodał.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.