PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Millenialsi, technologie, zagrożenie terroryzmem. Co jeszcze steruje rynkiem hotelarskim?

  • Autor: propertynews.pl
  • 02 cze 2016 11:45

Millenialsi, technologie, zagrożenie terroryzmem. Co jeszcze steruje rynkiem hotelarskim? Janusz Mitulski, dyrektor ds. rozwoju sieci Marriott International na Europę Środkowo-Wschodnią i Kraje Bałtyckie

Tak wiele w hotelarstwie jeszcze się nie działo. Mocne wejście na rynek turystyczny pokolenia millenialsów, ale również nowe technologie zupełnie zmieniają zachowania i potrzeby gości tych obiektów, co nie pozostaje bez wpływu na decyzje inwestorów.

REKLAMA

- Stajemy się bardziej mobilni - nie tylko w znaczeniu podróżowania rozumianego jako zmiany miejsca, ale przede wszystkim przenikania się życia zawodowego z prywatnym. Goście hotelowi korzystają z przenośnych urządzeń do kontaktów służbowych, jak i prywatnych, co staje się standardem – mówił w trakcie EEC w Katowicach Janusz Mitulski, dyrektor rozwoju sieci Marriott na Europę Środkowo-Wschodnią. – Dlatego coraz większe znaczenie ma dla nich to, jak urządzone są miejsca publiczne w hotelach, gdzie spędzają o wiele więcej czasu - dodaje.

Marriott już jakiś czas temu zauważył nowy trend w zachowaniach gości hotelowych i w swoim portfolio utworzył pięć marek typu lifestyle skierowanych do gości ekonomicznych (Moxy), „midscale” (AC by Marriott), „upscale” (Renaissance), „upper upscale” (Autograph Collection) oraz „luxury” (Edition).

Zmiany w designie i nowe rozwiązania wprowadzane w częściach wspólnych wprowadzane są również w innych markach, np. Courtyard by Marriott, jak i flagowej marce Marriott, co można zobaczyć m.in. w istniejącym od ponad 25 lat hotelu Marriott w Warszawie.

Nowy AC by Marriott będzie otwarty juz za rok we Wrocławiu. Trwają również prace przy hotelu Renaissance na lotnisku Okęcie w Warszawie.

- Urządzenia mobilne powodują, iż z jednej strony goście hotelowi są coraz bardziej samodzielni i oczekują tzw. obsługi intuicyjnej, a z drugiej stawiają na indywidualizm i możliwości komunikowania się z personelem hotelowym nie tylko w tradycyjnej formie – mówi Janusz Mitulski.

Branżę hotelarską nakręca też rozwój rynku turystycznego i gospodarki, zarówno w Polsce, jak i w innych wiodących krajach UE. W 2015 roku liczba turystów zagranicznych zwiększyła się w Polsce do ponad 16,5 mln z 13 mln w 2011 roku, a wydatki turystów zagranicznych w naszym kraju wzrosły w tym samym okresie z 7 mld euro do niemal 13 mld euro.

Specjaliści z branży podkreślają, iż Polska stała się modna jako miejsce organizacji konferencji, kongresów i dużych imprez sportowych o randze międzynarodowej, ale mimo to RevPAR osiągany przez hotele w najwiekszych miastach Europy Środkowo-Wschodniej jest niższy niż u zachodnich sąsiadów. - Problemy związane z bezpieczeństwem w krajach będących popularnymi destynacjami turystycznymi – Egipt, Tunezja czy Turcja – spowodują, iż Polska i Kraje Bałtyckie częściej będą odwiedzane przez turystów z Europy, co powinno przełożyć się na wzrost cen i przychody hoteli w sezonie turystycznym – mówi Janusz Mitulski.

Dyrektor Marriott internation podsumowuje, że planując hotel inwestor hotelowy musi być świadomy, iż jego obiekt pojawi się na rynku za około trzy lata. - Dlatego ważne jest, aby starać się przewidzieć rynkowe trendy. Nie tylko samo miejsce decyduje o sukcesie inwestycji hotelowej, ale również wybór produktu (marki) hotelowej oraz profesjonalizm w zarządzaniu hotelem.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Hotel Professionals Partner serwisu - Orbis

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA