PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Nadchodzi fala inwestycji hotelowych

  • Autor: Propertynews.pl
  • 07 kwi 2015 08:29

Nadchodzi fala inwestycji hotelowych

Nawet sześciu nowych międzynarodowych operatorów hotelowych poszukuje w Polsce miejsc dla swoich obiektów - komentuje w rozmowie z Propertynews.pl Daniel Puchalski, dyrektor Działu Obsługi Gruntów Inwestycyjnych, JLL. Docelowo, w ciągu najbliższych lat, powstać może co najmniej 15 hoteli, w tym pięciogwiazdkowe.

REKLAMA

Nowe sieci hotelowe na polskim rynku szukają projektów w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Gdańsku i Poznaniu. To bardzo zróżnicowane obiekty, od 2 do 4 gwiazdek. Dwaj operatorzy myślą o obiektach 5-gwiazdkowych w stolicy.

Strefa premium - propertynews.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

  • hotel consulting 2015-04-07 10:30:49
    Rynek hotelowy niestety tak nie działa, że wchodzi nowa sieć, kupuje grunt i buduje hotel...Nie działa również tak, że grunt kupuje deweloper, buduje hotel i sieć ten hotel przejmuje. Sieć NIC KUPUJE ani NIC NIE INWESTUJE. Sieć wyłącznie zarządza albo daje franszyzę. I tu leży problem, którego nawet JLL nie rozwiąże, bo nie ma w tym kierunku ŻADNYCH kompetencji ( biuro hotelowe JLL jest w Londynie, w Polsce liczba specjalistów hotelowych JLL wynosi ZERO). Cała wypowiedź p. dyrektora jest wielkim uproszczeniem. Gdyby byli inwestorzy na hotele, którzy sami ZAPŁACĄ za te właśnie grunty i za budowę - to nowych sieci mogłoby się pojawić nie 6, a 26, a nowych hoteli nie 15 a 150. (15 hoteli w samej Warszawie rynek wchłonie bez problemu). Tylko niestety brakuje inwestorów, bo większość woli wynajmować biura albo centra handlowe, a taki scenariusz w hotelach się nie sprawdza. Dlatego są tylko nieliczni, którzy potrafią w tym biznesie się poruszać, negocjować i robić naprawdę wielkie pieniądze. Dobrze zdefiniowany i zarządzany hotel zwraca się w średnio w 8-9 lat, a najlepsze w 4 . CZTERY. Pokażcie mi drugi taki biznes.
  • obserwator rynku 2015-04-07 11:24:57
    Dobrze, że ktoś w końcu odniósł się do tego typu komentarzy eksperckich z należytym zrozumieniem, bo jak śledzę te rewelacje rynkowe donoszone przez JLL, odnoszę wrażenie iż same fale inwestycyjne w Polsce panują... Jak nie egoztyczni inwestorzy mieszkaniowi to hotelarze, wyrywający się do zakupó a tak nie jest. Marketing, nic nie dający...
  • Daniel Puchalski 2015-04-07 11:28:16
    Zgadza się , wypowiedz jest wielkim uproszczeniem ,bo tylko taka mogla b yc w tak krotkiej wypowiedzi. Jesli chodzi o inwestorów kupujących grunty pod hotele , to trzeb amiec troszke doswiadczenia w sprzedazy takowych i miec szerszą wiedze nt tego co sie dzieje. Tylko w zeszłym w ciągu ostatnich 18 miesiecy zostało sprzedanych 11 gruntów pod inwestycje hotelowe.. Szanownyy Pan w swojej wypowiedzi zapomniał ując informacji o leasingum który co prawda jest rzadkością ale sie zdarza nawet i w Polsce ....krytyka przychodzi łatwo ale dobrze ją stosowac jeśli się posiada DANE ,a nie jakis ogólny pogląd na sprawę ps wypowiedz dotyczy rynku gruntów a nie inwestycji hotelowych jako takich
  • hotel consulting 2015-04-07 13:59:45
    Panie Dyrektorze, nie chodziło mi o krytykowanie Pana wypowiedzi tylko o opisanie rynku we właściwy sposób. Dzisiaj wśród wielu inwestorów finansowych a nawet branżowych pokutuje przekonanie, że hotele to risky business. Z założenia wykluczają ze swoich investment guidelines inwestycje hotelowe. A to BŁĄD. Błąd wynikający z ignorancji. Dlatego Pana wypowiedź wymaga istotnego uzupełnienia dla ogromnej większości tych, którym wydaje się, że hotele działają tak jak biura czy centra handlowe ale są bardziej ryzykowne. Pan i pozostali uczestnicy rynku muszą najpierw EDUKOWAĆ, a dopiero potem oczekiwać nadejścia fali , czego Panu i sobie życzę. Pozdrawiam serdecznie.
  • Jacek Tokarski 2015-04-07 14:00:27
    Hotelowi giganci mają taką pozycję, że nie muszą kupować hoteli. Ale rynek się zmienia, a strategie działające w innych miejscach świata niekoniecznie sprawdzą się w Polsce. Dziewięć z piętnastu sieci hotelowych o największej liczbie pokoi w Polsce , w tym niekwestionowany lider, KUPUJE i INWESTUJE.
  • Joanna Malicka 2015-04-08 13:35:00
    Jestem hotelarzem i bardzo cieszą mnie prognozy dla rynku hotelarskiego w Polsce. Mamy wszak wszystko czym moglibyśmy się chwalić, brakuje nam niekiedy właściwej promocji, skutecznie podanej informacji, właściwej analizy. Panie Dyrektorze, Panie Danielu, przyjmuję z nadzieją Pana obietnicę, tym bardziej, że widzę potencjał i bezpośrednio dysponuję niepowtarzalnym dobrem - terenem inwestycyjnym w sercu polskiego zagłębia dziewiczej przyrody i turystyki, na Mazurach. Zapraszam do rozmowy, a wcześniej do zapoznania się z moim projektem www.wzgorzadylewskie.pl Pana opinia i ewentualna współpraca będą dla mnie bardzo cenne. Pozostaję z hotelarskim pozdrowieniem.

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.