PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Nic tak nie przyciąga klienta do hotelu jak dwucyfrowa cena

  • Autor: Emilia Wiśniewska
  • 25 wrz 2014 17:09

Nic tak nie przyciąga klienta do hotelu jak dwucyfrowa cena

Sektor hoteli ekonomicznych w Polsce ma jeszcze sporo do nadrobienia i daje duże pole do popisu zarówno dla sieci, jak i dla projektów indywidualnych - uważają paneliści sesji hotelowej zorganizowanej w ramach Property Forum 2014.

REKLAMA

- W Focus Hotels bardzo szybko zauważyliśmy, że aby zwiększyć zysk musimy podnieść standard hoteli z dwugwiazdkowych do trzygwiazdkowych. To pozwala nam osiągać wyższe obłożenie. Nawet jeśli sprzedajemy pokój za 89 zł za dobę, to i tak na tym zarabiamy. Nic tak nie przyciąga klienta jak dwucyfrowa cena - mówi Łukasz Płoszyński, członek zarządu Focus Hotels Sp. z o.o.

Jak osiągnąć zysk z pokoju z dwucyfrową ceną? - To możliwe. Mamy mocno spięte koszty własne, pracownicy w obiekcie to maksymalnie 20 osób. Outsourcujemy dużo usług. Stawiamy też na silnych menedżerów działów. Najlepszy szef kuchni jest jednocześnie menedżerem wszystkich restauracji, przekazuje swoją wiedzę poprzez szkolenia reszcie załogi - tłumaczy Łukasz Płoszyński. Sieć Focus Hotels to obecnie 6 obiektów, jednak spółka ma plany dalszego rozwoju.

Z tak niską ceną nie zgadza się jednak Rafał Bakalarski, prezes zarządu, Hotele Diament SA - Na rynku nie ma takiej hossy jak tu przedstawiamy. Owszem, wiele hoteli to dobre produkty, jednak przy cenie 70 zł za pokój, nie są opłacalne. Rachunek ekonomiczny jest najważniejszy - powiedział.

Inne spojrzenie ma też Małgorzata Morek, dyrektor ds. Rozwoju Franczyzy w Grupie Hotelowej Orbis. - 90 zł za pokój to za dużo. Ideą hoteli ekonomicznych było pobudzenie branży, a że to idea dla Polaków, to cena musi być adekwatna do ich portfeli - mówi. - Niestety koszty pozyskania klienta są duże i tylko rozpoznawalna marka sprzedaje się sama - dodaje.

Rewolucja na rynku hoteli ekonomicznych dotyczy zarówno nowych obiektów jak i tych sprzed kilkunastu i kilkudziesięciu lat. Sebastien Denier, wiceprezes ds. Operacyjnych na Europę Środkową i Wschodnią w Louvre Hotels Group podkreśla, że polski rynek jest najtańszy w Europie i jest jeszcze na nim wiele do zrobienia. Jego zdaniem opłaca się remontować i inwestować w hotele starszej generacji.

- My zaczynaliśmy 10 lat temu od jednogwiazdkowych obiektów. Przez 6 ostatnich lat sektor przeszedł jednak prawdziwą rewolucję - mówi Andrzej Wójcik, wiceprezes zarządu, Satoria Group SA. - Sieci hotelowe z nowymi obiektami przy stawce 99 zł zarabiają, ale obiekt wybudowany 20-30 lat temu ponosi wyższe koszty operacyjne. Dziesięcioletnie hotele dziś są tak naprawdę z innej epoki - dodaje. W jego opinii w Polsce miejsce dla niezależnych hoteli, ale wymagania dla nich są już większe.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Orbis Partner serwisu - Christie + Co

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA