PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Noclegi jednym kliknięciem zyskują na popularności

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 20 sie 2018 11:43

Noclegi jednym kliknięciem zyskują na popularności Fot. pixabay

Rezerwacje online zyskują popularność. Nawet 65 proc. wakacyjnych rezerwacji nad polskim morzem odbywa się przez internet – wynika z szacunków platformy rezerwacyjnej VacationClub. Coraz więcej z nich dokonywanych jest za pośrednictwem smartfona.

REKLAMA

Jak wynika z danych zebranych przez VacationClub, tradycyjne rezerwacje telefoniczne stanowią już tylko 35 proc. wszystkich zamówień, a ich liczba stale maleje. Dominację nowych technologii widać też wyraźnie, kiedy przyjrzymy się statystykom odwiedzin wakacyjnych ofert w internecie – jedynie 30 proc. wejść na strony odbywa się przez komputer. Pozostałe 70 proc. to odwiedziny ze smartfona. Tymczasem zaledwie rok temu obie wartości były do siebie zbliżone. O jedną trzecią w porównaniu z ubiegłym rokiem wzrosła również liczba samych rezerwacji dokonywanych za pomocą urządzeń mobilnych – telefonu lub tabletu.

– Internetowa rezerwacja ma mnóstwo zalet. Gość może obejrzeć zdjęcia obiektu, wczytać się w listę oferowanych usług i zobaczyć dokładną lokalizację. Dzięki temu nie jedziemy w ciemno. Coraz rzadziej zdarzają się sytuacje, kiedy oczekiwania turystów rozmijają się z rzeczywistością – wyjaśnia Krystyna Wróblewska, założycielka VacationClub.

Pewności w procesie rezerwacji dodają też komentarze innych użytkowników w serwisach umożliwiających pozostawienie krótkiej opinii na temat hotelu, w którym spędzało się urlop. Często można też dołączyć swoje zdjęcia ukazujące faktyczny stan pokoju czy łazienki. Jednak, jak przekonuje Krystyna Wróblewska, kluczowe znaczenie dla popularności rezerwacji online ma ich szybkość i wygoda: – Pokój w Internecie można wynająć jednym kliknięciem o dowolnej porze dnia i nocy – podkreśla.

Smartfon – który pozwala na bieżąco śledzić najlepsze oferty – świetnie się sprawdza w rezerwacjach dokonywanych na ostatnią chwilę. Jak podaje VacationClub, tak zwane „last minute” to w tym sezonie aż 30 proc. wszystkich rezerwacji. Istotnym kanałem komunikacji z turystami stają się także social media. Chodzi nie tylko o publicznie dostępne posty, ale i o bezpośrednie zapytania gości, nierzadko kierowane przez popularne komunikatory i fanpage.

Co ciekawe, coraz chętniej na rezerwację online decydujemy się, wybierając apartament wakacyjny. I to częściej niż w przypadku hoteli. Istnieje spora grupa gości hoteli resortowych, którzy dokonują rezerwacji w sposób tradycyjny – telefonicznie, zwłaszcza przy dłuższych pobytach. Wolą zadzwonić i upewnić się co do oferty i zapytać o detale wyposażenia obiektu.

Zdaniem Krystyny Wróblewskiej z VacationClub popularność mobilnych rezerwacji będzie z każdym sezonem wakacyjnym rosła. – Z roku na rok jesteśmy coraz bardziej świadomymi konsumentami i mamy coraz większe zaufanie do automatycznych form zakładania rezerwacji, gdziekolwiek jesteśmy. Z łatwością poruszamy się po zakamarkach sieci, przeglądamy i porównujemy oferty, zwracamy uwagę na opinie i wybieramy najlepszą opcję. A z poziomu telefonu czy tabletu dokonujemy decyzji w dowolnym miejscu i czasie, zgodnie z własnym rytmem, niezależnie od pory dnia i nocy – zauważa ekspertka.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Pola 2018-08-21 11:20:20
    Też najczęściej rezerwujemy przez takie serwisy jak BookaApart, to bardzo wygodne

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.