PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Nowe hotele w Łodzi. Szansa czy problem?

  • Autor: Cezary Szczepański
  • 07 sty 2016 12:17

Nowe hotele w Łodzi. Szansa czy problem? Artur Trukawiński, Cluster General Manager, Hotel Tobaco w Łodzi

Na łódzkim rynku hotelarskim jest wciąż miejsce dla nowych obiektów hotelowych. - To przysporzy poważnych zmartwień istniejącym hotelom, które już teraz mają problemy z popytem na swoje usługi - mówi w wywiadzie Artur Trukawiński, Cluster General Manager, Hotel Tobaco w Łodzi. Rynek ma jednak potencjał, który zneutralizuje straty. Trzeba go tylko odkryć.

REKLAMA

Jak ocenia Pan atrakcyjność rynku hotelarskiego w Łodzi?

Rynek hotelarski jest bardzo atrakcyjny dla gości hotelowych, ponieważ liczba nowych obiektów w Łodzi zwiększa się średnio co 2-3 lata. Goście hotelowi mają wystarczającą dużą bazę, z której mogą dokonywać szerokiego wyboru najlepszego hotelu. Ta spora liczba odbija się również na proponowanych niskich cenach w hotelach. Nowo powstające obiekty mniej pozytywnie odbijają się na wynikach funkcjonujących już hoteli, ich inwestorach i właścicielach. Największe udziały w rynku hotelarskim w Łodzi mają obiekty 3-gwiazdkowe mierzone ilością miejsc noclegowych, jak również liczne obiekty nieskategoryzowane świadczące usługi hotelowe. Liczba obiektów 4-gwiazdkowych jest "nieproporcjonalna" do istniejącej całej bazy, w porównaniu z innymi miastami w kraju. Analizy i powstające nowe inwestycje pokazują jednak, że na rynku jest nadal miejsce na markowe hotele o ile nie będzie nieprzewidzianych okoliczności gospodarczych w kraju. Badania trendów na rynku korporacyjnym pokazują, że większość rezerwacji w obszarze CORPO dokonywanych jest w sieciach hotelarskich, tym samym nowe obiekty zminimalizują swoje słabe wyniki.

Według statystyk sektor hotelarski w Łodzi ma słabe wyniki w zakresie obłożenia i średniej stawki za pokój. Jakie są przyczyny takiej sytuacji? 

Łódź nigdy nie była liderem polskiego przemysłu spotkań, tak jak Kraków, Warszawa, czy Poznań. Nie jest również miastem wypoczynkowym jak Zakopane czy Trójmiasto. Tym samym takie elementy przekładają się automatycznie na wyniki obłożenia i średnią cenę we wszystkich łódzkich hotelach. Miasto pracuje jednak intensywnie przy współpracy z hotelami nad poprawą swojej pozycji w tym segmencie. Przyciągnięcie dużych krajowych i międzynarodowych konferencji, kongresów, wydarzeń korporacyjnych, targów, imprez korporacyjnych, wystaw, wydarzeń kulturalnych poprawi te wyniki.

Nie sądzę, aby hotele sieciowe mogły narzekać tak bardzo na swoje wyniki w porównaniu z hotelami niezależnymi w mieście. Hotele sieciowe mają większą łatwość w pozyskaniu klientów korporacyjnych, jak również dysponują lepszymi kanałami dystrybucji czy lepszymi narzędziami marketingowymi.

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Orbis

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA