PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Nowy boom w hotelach

  • Property News
  • 24 maj 2012 10:17

Nowy boom w hotelach

Rynek hotelarski w Polsce, który w ubiegłych latach złapał zadyszkę, przeżywa nowy boom. Jednak polscy inwestorzy nie chcą już sami budować hoteli. Wolą biznesowy mariaż z międzynarodowymi sieciami. Bo umowa z Hiltonem, LHG czy Best Western to nie tylko rozłożenie biznesowego ryzyka, ale i mocny argument dla banków finansujących te przedsięwzięcia.

REKLAMA

Hotelowi inwestorzy wierzą, że nastał dobry czas dla ich przedsięwzięć, ale szukają mocnego brandu, na którego renomie, doświadczeniu i sile będą mogli się oprzeć. Wsparcie dużej sieci gwarantuje sukces również w ocenie banków, coraz częściej uzależniających przyznanie finansowania od pozyskania brandu bądź też posiadania wsparcia ze strony profesjonalnych firm zarządzających hotelami.

- Na 41 hoteli, których budowa jest obecnie planowana w ośmiu największych polskich miastach, aż 27 obiektów, czyli prawie 66 proc., będzie działać albo pod znaną marką albo będzie zarządzanych przez wyspecjalizowane firmy - mówi Janusz Mitulski, partner w firmie doradczej Horwath HTL.

Oznacza to, że struktura rynku za kilka lat powinna radykalnie się zmienić, tym bardziej że obecnie wystawionych jest w Polsce na sprzedaż około 200 hoteli. Zgodnie z danymi firmy Horwath HTL, hotele niesieciowe stanowią obecnie w naszym kraju 89 proc. wszystkich hoteli, skupiając
68 proc. pokoi hotelowych. Udział sieci w rynku jest największy w Warszawie (należy do nich 83 proc. pokoi hotelowych), ale już bardzo niski w Opolu czy Białymstoku. W roku 2011 rynek hoteli sieciowych był podzielony między sieci polskie i międzynarodowe mniej więcej po równo, jeśli chodzi o liczbę obiektów.

Zdaniem Janusza Mitulskiego, ekspansja międzynarodowych marek znajdzie wyraz zwłaszcza w zwiększeniu liczby pokoi hotelowych, których będzie przybywać trzy razy szybciej niż w przeszłości. - To dlatego, że obiekt międzynarodowej sieci ma przeciętnie trzy razy więcej pokoi niż hotel prywatny w Polsce - uzasadnia ekspert.

Na przykład w Warszawie, gdzie hoteli przybywa najszybciej, nowe inwestycje dadzą aż 1780 pokoi, głównie w segmencie ekonomicznym. 

W związku z ekspansją hoteli sieciowych liczba pokoi hotelowych istotnie zwiększy się także w Łodzi, Rzeszowie, Wrocławiu, Poznaniu, Katowicach czy Trójmieście.

Wysyp sieciowych hoteli
Horwath HTL prognozuje, że udział sieci w strukturze rynku hotelowego w Polsce będzie w najbliższych latach dynamicznie rósł - wystarczy zresztą przyjrzeć się dotyczącym naszego kraju planom sieci, zwłaszcza tych międzynarodowych.

Wpływ na taki rozwój wydarzeń ma na pewno m.in. Euro 2012. Jak twierdzi Bartłomiej Walas, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej, po Euro liczba przyjazdów obywateli krajów zachodnich do Polski powinna znacznie wzrosnąć. A to właśnie oni są głównymi odbiorcami usług hoteli działających pod międzynarodowymi brandami.

  • 1
  • 2
  • fil 2012-05-28 11:59:08
    Żadnego :)))
  • fil 2012-05-28 11:59:05
    Żadnego :)))
  • Deweloper Condo 2012-05-24 15:42:15
    Co za bzdury pisze ktoś. Jaka zadyszka? Po ok. 100 nowych hoteli w ostatnich latach, to jest zadyszka? Czyli jeśli w 2006, czy 2007 było oddawane po 50-60 hoteli, to był boom?
    I nie przesadzajmy z sieciowymi. To i tak kropla wśród innych inwestycji noclegowych i nie ma mowy o żadnej "zasadniczej zmianie struktury rynku w najbliższych latach".

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Orbis Partner serwisu - Christie + Co

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA