PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Nowy prezes Orbisu o planach spółki

  • Autor: Propertynews.pl
  • 26 sie 2014 11:25

Nowy prezes Orbisu o planach spółki

Orbis w pierwszym półroczu odnotował znaczną poprawę wyników. Największa sieć hoteli w Polsce planuje nowe inwestycje i modernizacje istniejących obiektów.

REKLAMA

- Dotychczasowa strategia pozostaje niezmieniona, a spółka nadal będzie podążać w wyznaczonym kierunku, w długookresowym horyzoncie czasowym - powiedział Gilles Clavie, prezes Orbis SA. - Grupa będzie koncentrować się na priorytetach strategicznych takich jak: doskonalenie produktu - modernizacja hoteli, dalsza ekspansja sieci poprzez zawieranie umów franczyzy i umów o zarządzanie, jak również poprzez realizację potencjalnych projektów rozwojowych podnoszących wartość Spółki dla akcjonariuszy - dodał.

Orbis rozwija swoją sieć hoteli. W pierwszym półroczu 2014 r. Grupa weszła na rynek łotewski, wprowadzając w Rydze trzy marki Accor: Mercure, ibis Styles i Pullman. Nowo otwarty hotel Mercure Riga Centre oferuje gościom 143 pokoje. Rozpoczęcie działalności dwóch kolejnych hoteli zaplanowane jest w późniejszym terminie: w hotelu Pullman Riga (160 pokoi) trwają jeszcze prace budowlane, które zostaną zakończone w 2015 roku, natomiast ibis Styles Riga (76 pokoi) powita pierwszych gości już 1 września bieżącego roku.

Poza rozwojem sieci poprzez umowy franczyzy, Orbis wdraża także własne projekty inwestycyjne, np. w hotelu Mercure w Krakowie. - Podpisaliśmy już umowę przedwstępną na zakup gruntu i czekamy na uzyskanie pozwoleń, aby móc kontynuować ten projekt - podała firma.

Orbis wzmacnia swoją pozycję lidera także poprzez rozwój produktu. W pierwszym półroczu 2014 r. na projekty modernizacyjne przeznaczono kwotę 42,5 mln zł. Kluczowe prace remontowe przeprowadzono w hotelach Sofitel Warsaw Victoria, Novotel Warszawa Centrum i Orbis Gdynia. Ponadto w 6 hotelach marki Novotel i w jednym hotelu marki Mercure zrealizowane zostały inne projekty mające na celu podniesienie standardu.

W pierwszym półroczu 2014 r. Orbis wprowadził nowy koncept gastronomiczny NOVO2 dla hoteli Novotel w Polsce. W swoim założeniu projekt NOVO2 to specjalnie zaaranżowana nowoczesna i wygodna przestrzeń, która skupia życie hotelowe, stając się atrakcyjnym uzupełnieniem lobby. 

W I półroczu Orbis wypracował przychody w wysokości 322,8 mln zł, co oznacza wzrost o 1,9 proc. w ujęciu „like-for-like" w porównaniu do roku ubiegłego. Zysk z działalności operacyjnej (EBITDA) wyniósł 85,1 mln zł, a Orbis zakończył pierwsze półrocze odnotowując 19,7-proc. wzrost zysku netto, który osiągnął poziom 26,3 mln zł.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Orbis

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA