PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Nowy prezes Orbisu o planach spółki

  • Autor: Propertynews.pl
  • 26 sie 2014 11:25

Nowy prezes Orbisu o planach spółki

Orbis w pierwszym półroczu odnotował znaczną poprawę wyników. Największa sieć hoteli w Polsce planuje nowe inwestycje i modernizacje istniejących obiektów.

REKLAMA

- Dotychczasowa strategia pozostaje niezmieniona, a spółka nadal będzie podążać w wyznaczonym kierunku, w długookresowym horyzoncie czasowym - powiedział Gilles Clavie, prezes Orbis SA. - Grupa będzie koncentrować się na priorytetach strategicznych takich jak: doskonalenie produktu - modernizacja hoteli, dalsza ekspansja sieci poprzez zawieranie umów franczyzy i umów o zarządzanie, jak również poprzez realizację potencjalnych projektów rozwojowych podnoszących wartość Spółki dla akcjonariuszy - dodał.

Orbis rozwija swoją sieć hoteli. W pierwszym półroczu 2014 r. Grupa weszła na rynek łotewski, wprowadzając w Rydze trzy marki Accor: Mercure, ibis Styles i Pullman. Nowo otwarty hotel Mercure Riga Centre oferuje gościom 143 pokoje. Rozpoczęcie działalności dwóch kolejnych hoteli zaplanowane jest w późniejszym terminie: w hotelu Pullman Riga (160 pokoi) trwają jeszcze prace budowlane, które zostaną zakończone w 2015 roku, natomiast ibis Styles Riga (76 pokoi) powita pierwszych gości już 1 września bieżącego roku.

Poza rozwojem sieci poprzez umowy franczyzy, Orbis wdraża także własne projekty inwestycyjne, np. w hotelu Mercure w Krakowie. - Podpisaliśmy już umowę przedwstępną na zakup gruntu i czekamy na uzyskanie pozwoleń, aby móc kontynuować ten projekt - podała firma.

Orbis wzmacnia swoją pozycję lidera także poprzez rozwój produktu. W pierwszym półroczu 2014 r. na projekty modernizacyjne przeznaczono kwotę 42,5 mln zł. Kluczowe prace remontowe przeprowadzono w hotelach Sofitel Warsaw Victoria, Novotel Warszawa Centrum i Orbis Gdynia. Ponadto w 6 hotelach marki Novotel i w jednym hotelu marki Mercure zrealizowane zostały inne projekty mające na celu podniesienie standardu.

W pierwszym półroczu 2014 r. Orbis wprowadził nowy koncept gastronomiczny NOVO2 dla hoteli Novotel w Polsce. W swoim założeniu projekt NOVO2 to specjalnie zaaranżowana nowoczesna i wygodna przestrzeń, która skupia życie hotelowe, stając się atrakcyjnym uzupełnieniem lobby. 

W I półroczu Orbis wypracował przychody w wysokości 322,8 mln zł, co oznacza wzrost o 1,9 proc. w ujęciu „like-for-like" w porównaniu do roku ubiegłego. Zysk z działalności operacyjnej (EBITDA) wyniósł 85,1 mln zł, a Orbis zakończył pierwsze półrocze odnotowując 19,7-proc. wzrost zysku netto, który osiągnął poziom 26,3 mln zł.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Orbis Partner serwisu - Christie + Co

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA