PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Orbis mówi stop marnotrawstwu żywności

  • Autor: propertynews.pl
  • 15 mar 2017 11:29

Orbis mówi stop marnotrawstwu żywności

Grupa Orbis i AccorHotels deklarują do 2020 r. redukcję ilości odpadów żywnościowych w swoich restauracjach o 30 proc. To działanie wpisuje się w politykę firmy, która m.in. realizuje cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ dla naszej planety.

REKLAMA

Na całym świecie, co roku marnuje się 1,3 mld ton żywności. Stanowi to odpowiednik ponad 7 proc. rocznej światowej emisji dwutlenku węgla. W Polsce do kosza wyrzuca się, co roku ponad 9 milionów ton jedzenia. Szacuje się, że 25 proc. żywności kupowanej przez podmioty z branży hotelarsko-gastronomicznej trafia na śmietnik. Jej wartość stanowi od 2 do 6 proc. marży na żywności.

Niezależnie od motywów etycznych, ekologicznych i ekonomicznych Grupa Orbis — z niemal 120 hotelami działającymi pod markami AccorHotels w Polsce i Europie Wschodniej — pragnie wyjść naprzeciw zmieniającym się potrzebom, zachowaniom i stylom życia dzisiejszych konsumentów.

Grupa Orbis przestrzega zapisów „Karty zdrowej i zrównoważonej żywności” ogłoszonej przez AccorHotels w kwietniu 2016 r. Przyjęte w niej cele zakładają, że do 2020 roku ofertę dla gości będą tworzyły posiłki i napoje o wysokiej jakości, a ilość odpadów żywnościowych oraz odpadów ogółem (opakowań) zmniejszy się o 30 proc.

Latem 2016 r. rozpoczęto modyfikowanie systemu zarządzania pożywieniem i napojami w hotelu Novotel Warszawa Centrum, w którym znajduje się 745 pokoi. Wprowadzono między innymi procedury zmniejszania marnotrawstwa żywności poprzez:

• zwiększanie świadomości personelu restauracji i działu F&B (prezentacje, warsztaty, zobowiązania w ramach różnych projektów),
• systematyczne ważenie, monitorowanie i analizowanie odpadów (odpady żywnościowe, żywność wykorzystana w innych daniach, dary itd.),
• wdrażanie planu działań w dziale F&B: zamówienia-dostawy, przechowywanie, przygotowanie w kuchniach, przygotowanie i prezentacja bufetów, wielkość podawanych porcji, zwiększanie świadomości i informowanie gości.

- Kiedy w lipcu 2016 r. rozpoczynaliśmy program zmniejszania marnotrawstwa żywności, wytwarzaliśmy 720 kg odpadów w ciągu dwóch tygodni. Przyjęliśmy wówczas za cel, by w 10-tygodniowym okresie pilotażowym zmniejszyć tę ilość o 30 proc. Dzięki wprowadzeniu rygorystycznego planu działania oraz szkoleniu i mobilizowaniu naszych zespołów ilość odpadów spadła w tym okresie o 50 proc. Jest to odpowiednik około 120 000 złotych rocznie lub dodatkowy etat w niepełnym wymiarze/ - wyjaśnia Vincent Dujardin, dyrektor generalny hotelu Novotel Warszawa Centrum.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Hotel Professionals Partner serwisu - Orbis

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA