PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Orbis przeniesie akcent z Polski

  • Autor: Propertynews.pl
  • 23 lut 2016 11:36

Orbis przeniesie akcent z Polski Ireneusz Węgłowski, Orbis

Grupa Orbis zamierza wykorzystać dotychczasowe zyski z działalności i przyspieszyć z rozwojem. Jak zapowiadają jej przedstawiciele, główny akcent ma być położony na ekspansję poza granicami Polski.

REKLAMA

- Dzięki transakcji z grupą Accor otwierają się przed nami nowe możliwości do inwestowania. Otrzymaliśmy wyłączność na działalność w wielu krajach, gdzie do tej pory nie byliśmy obecni. W całym regionie planujemy operacje typu buy-back, kolejne hotele czy umowy franczyzowe. Na pewno przeniesiemy akcent z Polski, gdzie większość obiektów jest już dobrze przygotowana pod kątem potrzeb klienta - mówił Marcin Szewczykowski, członek zarządu Orbis.

Pod koniec 2015 roku Orbis posiadał 108 hoteli z 18,8 tys. pokojami. Łączna sprzedaż netto w ubiegłym roku wyniosła prawie 1,3 mld złotych.

Jak podaje firma, w całym roku na inwestycje wydano 122,4 mln złotych. 52 proc. tej kwoty zostało wykorzystane na bieżące usprawnienia w hotelach. Pozostałe nakłady poświęcono na modernizacje i rozwój sieci. Wyremontowano hotele w Gdańsku, Gdyni, Bielsko-Białej, Wrocławiu, Budpeszcie i Pradze. Realizowano także zupełnie nowe inwestycje.

- Nie ma takiego hotelu, który się nie starzeje. Dlatego stałe wydatki inwestycyjne są koniecznością. Niemniej w ubiegłym roku planowaliśmy wydać na inwestycje 130 mln złotych. Zrealizowaliśmy więcej, niż zamierzaliśmy, bowiem udało nam się uzyskać około 10 mln złotych oszczędności w projektach - dodał Ireneusz Węgłowski, wiceprezes Orbis.

W 2016 roku Orbis otworzy ponad 30 nowych hoteli. W planach są dodatkowe działania związane z usprawnieniem obsługi klientów oraz zwiększeniem kompetencji pracowników. Firma chce również optymalizować finansowanie. - W 2015 roku dokonaliśmy emisji obligacji na ponad 300 mln złotych. To ogromny sukces, biorąc pod uwagę m.in. osiągnięte marże. Zobaczymy, czy uda nam się osiągnąć podobny wynik w tym roku - deklarował Szewczykowski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Hotel Professionals Partner serwisu - Orbis

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA