PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Orbis przeniesie akcent z Polski

  • Autor: Propertynews.pl
  • 23 lut 2016 11:36

Orbis przeniesie akcent z Polski Ireneusz Węgłowski, Orbis

Grupa Orbis zamierza wykorzystać dotychczasowe zyski z działalności i przyspieszyć z rozwojem. Jak zapowiadają jej przedstawiciele, główny akcent ma być położony na ekspansję poza granicami Polski.

REKLAMA

- Dzięki transakcji z grupą Accor otwierają się przed nami nowe możliwości do inwestowania. Otrzymaliśmy wyłączność na działalność w wielu krajach, gdzie do tej pory nie byliśmy obecni. W całym regionie planujemy operacje typu buy-back, kolejne hotele czy umowy franczyzowe. Na pewno przeniesiemy akcent z Polski, gdzie większość obiektów jest już dobrze przygotowana pod kątem potrzeb klienta - mówił Marcin Szewczykowski, członek zarządu Orbis.

Pod koniec 2015 roku Orbis posiadał 108 hoteli z 18,8 tys. pokojami. Łączna sprzedaż netto w ubiegłym roku wyniosła prawie 1,3 mld złotych.

Jak podaje firma, w całym roku na inwestycje wydano 122,4 mln złotych. 52 proc. tej kwoty zostało wykorzystane na bieżące usprawnienia w hotelach. Pozostałe nakłady poświęcono na modernizacje i rozwój sieci. Wyremontowano hotele w Gdańsku, Gdyni, Bielsko-Białej, Wrocławiu, Budpeszcie i Pradze. Realizowano także zupełnie nowe inwestycje.

- Nie ma takiego hotelu, który się nie starzeje. Dlatego stałe wydatki inwestycyjne są koniecznością. Niemniej w ubiegłym roku planowaliśmy wydać na inwestycje 130 mln złotych. Zrealizowaliśmy więcej, niż zamierzaliśmy, bowiem udało nam się uzyskać około 10 mln złotych oszczędności w projektach - dodał Ireneusz Węgłowski, wiceprezes Orbis.

W 2016 roku Orbis otworzy ponad 30 nowych hoteli. W planach są dodatkowe działania związane z usprawnieniem obsługi klientów oraz zwiększeniem kompetencji pracowników. Firma chce również optymalizować finansowanie. - W 2015 roku dokonaliśmy emisji obligacji na ponad 300 mln złotych. To ogromny sukces, biorąc pod uwagę m.in. osiągnięte marże. Zobaczymy, czy uda nam się osiągnąć podobny wynik w tym roku - deklarował Szewczykowski.

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Orbis

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA