PARTNERZY
PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Orbis wykorzystuje hotelarski potencjał

  • Autor: Propertynews.pl
  • 18 lut 2016 12:09

Orbis wykorzystuje hotelarski potencjał Marcin Szewczykowski, członek zarządu Orbis

Duży wzrost wskaźnika RevPar, stopnia obłożenia hoteli oraz zysków netto - rok 2015 był dla Grupy Orbis jednym z lepszych w ciągu ostatnich lat. Dobre wyniki udało się uzyskać niezależnie od znacznego rozwoju portfela hoteli, dzięki transakcji z Accor.

REKLAMA

Jak powiedział Gilles Clavie, prezes, dyrektor generalny Orbisu, w ciągu 2015 roku portfel firmy poszerzył się o 39 hoteli w których znajduje się łącznie 6,9 tys. pokoi.

Średni stopień obłożenia hotelu w 2015 roku wyniósł dla grupy 69,7 proc. Oznacza to wzrost o 5,7 pkt. proc. względem 2014 roku. Największe wzrosty zanotowały hotele z segmentu ekonomicznego - 7 pkt proc. Jeśli chodzi o obszar geograficzny, najlepsze wyniki osiągnęły hotele w Polsce, gdzie wzrost obłożenia wyniósł 6,5 pkt proc. Według spółki największy wpływ na wzrost obłożenia ma rozwój sektora MICE oraz odwiedziny indywidualne w weekendy.

Duży wzrost obłożenia nastąpił kosztem niższego wskaźnika ARR, czyli zysku na pokój hotelowy. W całej grupie wzrósł on o 1,5 proc. do 216,3 mln złotych. Dla hoteli ekonomicznych był niższy o 2,5 proc. W Polsce spadł on o 0,1 proc.

Znacznie lepsze wyniki reprezentuje jednak RevPAR. Dla całej grupy wzrósł on o 10,6 proc. do 150,8 mln złotych. Najlepsze wyniki zanotowały hotele z segmentu średniego i wyższego. W Polsce RevPAR wzrósł o 10,4 proc.

Jak podaje spółka, prowadzone działania mające na celu wzrost dywersyfikacji portfela przyniosły oczekiwane skutki. Między innymi struktura klientów idzie w kierunku wyrównania. W 53 proc. dla grupy pokoje wynajmuje biznes, w 47 proc. - turyści.

Firma zyskuje również dzięki rozwojowi sektora F&B. W 2015 roku zyski z tego tytułu wzrosły o 6,4 proc. do 340 mln złotych.

Podsumowując, sprzedaż grupy Orbis w 2015 roku wyniosła 1,27 mld złotych. To o 8,3 proc. lepszy wynik niż w 2014 roku - po uwzględnieniu hoteli przejętych w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Zysk przed opodatkowaniem wzrósł z 139,3 mln złotych pro forma w 2014 roku do 212 mln złotych w 2015 roku.

- To był wspaniały rok i mam nadzieję, że ten trend zostanie utrzymany w 2016 - podsumował wyniki Marcin Szewczykowski, członek zarządu Orbis.

 

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Orbis

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA