PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Partnerstwo i promocja, a nie wewnętrzna rywalizacja. Czego potrzebuje rynek MICE, by dalej rósł

  • Autor: propertynews.pl
  • 03 paź 2016 10:20

Partnerstwo i promocja, a nie wewnętrzna rywalizacja. Czego potrzebuje rynek MICE, by dalej rósł Paneliści sesji MICE, Property Forum 2016

Dojrzały rynek hotelarski i bezpieczeństwo to niezaprzeczalne atuty Polski, które mają wpływ na kondycję rynku spotkań. Jak najpełniej wykorzystać dobrą passę zastanawiali się uczestnicy debaty dotyczącej rozwoju sektora MICE, odbywającej się w ramach Property Forum 2016.

REKLAMA

Przemysł spotkań w Polsce staje się przemysłem dojrzałym. W sektorze tym działa już ponad tysiąc organizatorów dużych imprez, a o wielkości rynku świadczy choćby liczba eventów organizowanych co roku w naszym kraju. Jak wyliczał Krzysztof Celuch, kierownik Poland Convention Bureau, opierając się na najnowszych danych Polskiej Organizacji Turystycznej, w ciągu roku zorganizowano 35 tysięcy spotkań, w tym 13 tys. w samej Warszawie. Polska gospodarka zyskała w ten sposób 1,6 mld zł i 24 tys. miejsc pracy. - W ciągu ostatnich lat otworzyło się co najmniej kilkanaście centrów konferencyjno-kongresowych, a do 2020 roku mamy już potwierdzonych ponad 150 kongresów – mówił Krzysztof Celuch.

Liczby, o których mowa nie odzwierciedlają jednak pełnego obrazu tego, co dzieje się na polskim rynku kongresowym. Trzeba bowiem pamiętać, że nie wszystkie  wydarzenia są ewidencjonowane. - To zaledwie 10 proc. wszystkich imprez - mówiła Żaneta Berus, prezes zarządu EXPO XXI Warszawa. – W naszym obiekcie organizujemy w ciągu roku ok. 200 dużych i wiele mniejszych spotkań. Coraz częściej sprowadzamy do Polski imprezy zagraniczne. Zauważamy też, jak zmienia się ich profil. Nadal popularne są targi, ale powstaje też ciągle wiele nowych imprez, także niszowych. Będziemy na przykład gościć w najbliższym czasie konferencję dotyczącą druku 3D - wyjaśniała.

Niezaprzeczalne atuty

Uczestnicy debaty zgodnie podkreślali, że Polska stała się właśnie bardzo atrakcyjnym krajem na europejskiej mapie kongresowej. Wpływ na to ma między innymi sytuacja geopolityczna.

Jak podkreślał Gilles Clavie, prezes zarządu, dyrektor generalny Orbis SA, patrząc globalnie,  rynek spotkań najprężniej rozwija się w stolicach Europy Wschodniej. W Polsce, biorąc pod uwagę liczbę eventów i osób biorących w nich udział, prym wiedzie oczywiście Warszawa, ale znakomicie radzą sobie też Kraków, Katowice, Poznań, Wrocław, Szczecin i Trójmiasto. – Szczególnym atutem Polski jest obecnie kwestia bezpieczeństwa, duże znaczenie ma też aspekt niższych niż na Zachodzie cen oraz dobra infrastruktura – mówił Gilles Clavie.

  • 1
  • 2
  • Krzysztof Celuch 2016-10-10 09:33:06
    Jak wyliczał Krzysztof Celuch, kierownik Poland Convention Bureau, opierając się na najnowszych danych Polskiej Organizacji Turystycznej, w ciągu roku zorganizowano 35 tysięcy spotkań, w tym 13 tys. w samej Warszawie. - I TO JEST OKOŁO 10% - to powiedziałem :) Z poważaniem, KC

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Orbis Partner serwisu - Christie + Co

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA