PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Po Euro Gdańsk liczy na więcej turystów

  • Autor: PAP
  • 03 lip 2012 09:55

Władze Gdańska uważają, że miasto zdało egzamin z Euro i teraz liczą na zwiększoną liczbę turystów i inwestycji.

REKLAMA

Prezydent miasta Paweł Adamowicz powiedział, że właścicielka jednego z hoteli w Gdańsku, w którym gościli Irlandczycy podczas Euro, poinformowało go, że "goście z Zielonej Wyspy już dzwonili i zarezerwowali pobyt na dwa tygodnie w Gdańsku, bo przyjeżdżają większą grupą na wakacje". "To naprawdę się dzieje, to jest rzeczywistość" - mówił z nieukrywaną satysfakcją.

"Miejmy nadzieję, że tak to będzie wyglądało, nie tylko w przypadku Irlandczyków, ale też Hiszpanów, Niemców, Chorwatów, Włochów i mieszkańców innych krajów" - powiedział Bojanowski.

Wiceprezydent, powołując się na badania zadowolenia kibiców w ramach projektu Spectator Consumer Research (SCORE) zlecone przez miasto, powiedział, że 88 proc. respondentów było zadowolonych z pobytu w mieście i poleciłoby Gdańsk znajomym jako cel urlopu.

Dyrektor biura prezydenta Gdańska ds. promocji miasta Anna Zbierska uważa, że "najistotniejsze są odniesione przez miasto korzyści w dłuższej perspektywie, na które Gdańsk stawiał od początku". "Tak ważna impreza, która budzi ogromne zainteresowanie, nie tylko w Europie, jest ogromną szansą na zbudowanie odpowiedniego wizerunku, marki miasta" - tłumaczyła. Jest przekonana, że "Euro bardzo pomogło Gdańskowi tę markę umocnić". "O Gdańsku ukazała się nieprawdopodobna ilość materiałów, które warte są każdych pieniędzy, ale oczywiście za żadne pieniądze tego kupić nie można" - dodała.

Według wstępnych szacunków, Gdańsk musiałby wydać ok. 28 mln euro, gdyby chciał zamieścić we wszelkiego rodzaju mediach to wszystko, co ukazało się na temat miasta podczas Euro w zagranicznych gazetach, telewizji i w internecie. Monitoring jest prowadzony od 15 maja i, jak powiedziała Zbierska, "te informacje na temat Gdańska generalnie wszystkie były niesłychanie pozytywne".

Przyznała, że "teraz liczy na większą liczbę turystów, którzy przyjadą do Gdańska i to nie tylko w tym roku, ale też w następnych". Uważa, że "już zaczyna się taki pozytywny trend".

Poinformowała, że miasto na promocję przed rozpoczęciem turnieju wydało trzy miliony złotych.

Dzięki Euro Gdańsk ma nowoczesny stadion piłkarski w Letnicy, który może pomieścić ok. 40 tys. osób. Borys Hymczak, prezes firmy Arena Gdańsk Operator, która zarządza obiektem, powiedział PAP, że w najbliższym czasie na stadionie zostanie zorganizowanych kilka imprez. Na 15 lipca zaplanowano dzień otwarty, który ma być swoistym podziękowaniem dla mieszkańców Gdańska.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Orbis Partner serwisu - Christie + Co

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA