PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Podróże służbowe będą napędzać rozwój branży hotelarskiej w 2012 roku

  • Autor: Deloitte
  • 11 sty 2012 13:54

Liczba podróży służbowych w 2012 roku utrzyma się na tym samym poziomie co w roku 2011. Tak deklaruje aż 85 proc. respondentów, którzy wzięli udział w corocznym badaniu firmy doradczej Deloitte „Business Travel Survey". Dla wyjeżdżających biznesmenów istotne pozostaną kwestie związane z infrastrukturą, przede wszystkim z wyposażeniem hoteli i dostępem do bezpłatnego Internetu.

REKLAMA

- Segment klientów biznesowych (zarówno w kategorii podróże służbowe jak i organizacja konferencji) jest bardzo ważny dla branży hotelarskiej. Utrzymanie się liczby podróży służbowych w roku 2012 jest pozytywnym znakiem, szczególnie w związku z towarzyszącą nam niepewnością oraz prognozowanym spowolnieniem gospodarczym w Europie - mówi Bartosz Krawczyk, menadżer w dziale Konsultingu Deloitte. - Warto zwrócić uwagę na oczekiwania podróżujących służbowo - bezpłatny dostęp do Internetu jest postrzegany jako standard, młodsi klienci dostrzegają wartość w możliwości automatycznego check-in w hotelu, co może wskazywać na wagę szybkości obsługi klienta biznesowego - dodaje.

Większość podróżujących w celach służbowych zwraca uwagę na różnice w hotelach działających pod tą samą marką w poszczególnych lokalizacjach. 6 na 10 badanych stwierdza, że zarówno same obiekty, jak i jakość świadczonych tam usług, są bardzo zróżnicowane. Brak spójności w standardach hoteli deklaruje 49% osób powyżej 30. roku życia, a w grupie 18-29-latków - 39%. Mimo tych różnic, 46% osób jest lojalna wobec ulubionej marki hotelowej, bo wybiera ją nawet jeśli budynek nie jest dogodnie usytuowany.

Dwie trzecie podróżujących w celach służbowych najczęściej pracuje w swoich pokojach, jednak coraz więcej z nich jest zadowolona z pracy w większych przestrzeniach społecznych, takich jak hotelowe lobby. Najczęściej wybór miejsca pracy determinowany jest przez wiek podróżujących - prawie dwie piąte respondentów w przedziale 18-44 lat często pracuje w przestrzeniach otwartych, w odróżnieniu do osób w wieku powyżej 45 lat , wśród których takie postępowanie deklaruje zaledwie 17%.

Dla młodszej grupy podróżujących coraz większe znaczenie zyskuje automatyczny check-in w hotelu, taką formę preferuje 36% podróżujących służbowo w przedziale18-44 lat , podczas gdy tylko 19% uczestników badania powyżej 45 roku życia podziela tą opinię.

Z badania Deloitte wynika, że zarówno wyposażenie hotelu jak i zakres proponowanego serwisu nadal odgrywają kluczową rolę w jego postrzeganiu. 6 na 10 podróżujących służbowo zgadza się zapłacić więcej za odpowiednie wyposażenie. Dla 77% respondentów nadal bardzo ważny jest bezpłatny dostęp do Internetu.

Brak udogodnień w wyposażeniu czy niekompetentni pracownicy w hotelach mają mniejsze znaczenie podczas podróży służbowych, niż problemy związanymi z liniami lotniczymi. Najważniejsze niedogodności w trakcie wyjazdów biznesowych, wskazane przez respondentów, to opóźnienia związane ze zwiększonym bezpieczeństwem na lotniskach (30%) oraz odlotem samolotów (37%).

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Hotel Professionals Partner serwisu - Orbis

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA