PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Pokoje w hotelach Starwooda sprzedają się coraz lepiej, trudniej jest w segmencie bankietów i konferencji

  • Autor: Propertynews.pl
  • 10 maj 2012 16:08

Pokoje w hotelach Starwooda sprzedają się coraz lepiej, trudniej jest w segmencie bankietów i konferencji

I kwartał br. okazał się dobrym okresem dla Grupy Starwood w Polsce. W sumie sześć hoteli pięciogwiazdkowych, które ma w swoim portfolio, zanotowało 10-proc. wzrost wskaźnika RevPar, sprzedając w tym czasie ponad 81 tys. noclegów. - Na tle wyników naszych hoteli z całej Europy, które poszły w górę o 1,5 proc., polskie wypadły naprawdę dobrze - podkreśla Thomas Schoen, dyrektor generalny Grupy Starwood Hotels & Resorts w Polsce.

REKLAMA

- Na wzrost wskaźnika RevPar w polskich hotelach naszej Grupy zaważyły w połowie wzrost cen oraz obłożenia. Zanotowaliśmy jednak spadek w działalności bankietowo-konferencyjnej, co jest m.in. skutkiem oszczędności, jakie narzucono w firmach szkoleniowych - wyjaśnia Thomas Schoen.

Na niewielkim wzroście wyników europejskich hoteli Grupy Starwood zaważyły zaś nienajlepsze statystyki obiektów z Niemczech i Grecji. Jeśli chodzi o całą Grupę Starwood, to w I kwartale RevPar zwiększył się o 6 proc., przy czym najlepiej radziły sobie obiekty w Azji i Ameryce Łacińskiej.

W kolejnych kwartałach Thomas Schoen także prognozuje wzrosty w hotelach w Polsce. - Myślę, że w całym 2011 roku obiekty te wypracują 10-proc. wzrost wskaźnika RevPar - przewiduje.

Czerwiec to intensywny czas dla hoteli Grupy Starwood w naszym kraju ze względu na Euro 2012. Każdy z sześciu obiektów będzie gościł uczestników tej sportowej imprezy. - Euro 2012 to nie tylko jeden miesiąc, kiedy pokoje będą wynajęte, ale także korzyści, jakie przyniesie promocja naszego kraju na świecie. Już teraz mamy rezerwacje na 2013 i 2014 rok, m.in. z Ameryki, co jest właśnie skutkiem reklamy Polski - podkreśla.

Na optymizm w prognozach dyrektora Grupy Starwood Hotels & Resorts w Polsce wpływa też coraz większa liczba chińskich turystów i biznesmenów. - Choć obecnie goście ci stanowią zaledwie 1 proc. naszych klientów, to w ostatnim roku ich liczba wzrosła aż o 80 proc. To bardzo perspektywiczna grupa, na przyjęcie której cały czas przygotowujemy się - wyjaśnia.

Obecnie gości polskich hoteli Grupy Starwood stanowią przede wszystkim: Polacy (30 proc.), Brytyjczycy (20 proc.), Amerykanie (10 proc.) oraz Niemcy (7 proc.)

Starwood prowadzi w Polsce sześć hoteli, z czego cztery to obiekty marki Sheraton (Sopot, Kraków, Poznań, Warszawa). Pozostałe to warszawskie hotele Westin oraz Le Meridien Bristol. Wszystkie mają pięć gwiazdek.

Starwood Hotels & Resorts Worldwide jest jedną z wiodących na świecie firm w branży hotelarskiej. Posiada 1090 obiektów w 100 krajach, zatrudnia 154 000 pracowników w obiektach własnych i przez siebie zarządzanych.

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Orbis

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA