PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Polska chce przyciągać więcej turystów z Chin

  • Autor: PAP
  • 18 gru 2013 16:43

W ubiegłym roku 83 mln Chińczyków wyjechało za granicę, ale tylko kilkadziesiąt tysięcy odwiedziło Polskę. Polska Organizacja Turystyczna chce to zmienić kampanią promującą Polskę na tym rynku. Stawka jest duża, bo chiński turysta wydaje w trakcie podróży ok. 1,2 tys. dolarów.

REKLAMA

W 2012 r. chińscy turyści wydali 102 mld dolarów na podróże zagraniczne. Jest to suma pięciokrotnie wyższa niż w 2005 roku i o 40 proc. wyższa niż w 2011 r. Dzięki takim wynikom, Chiny stały się krajem najwięcej wydającym na turystykę międzynarodową na świecie.

"Mamy świadomość, że z tych ponad 80 mln praktycznie 70 proc. to podróżujący po Azji Południowo-Wschodniej. Chińczycy w pierwszej kolejności odwiedzają Tajwan, Singapur, Malezję, ale ok. 4 mln dociera do Europy. To jest ta cyfra, która nas interesuje. W Europie odwiedzają przede wszystkim: Francję, Hiszpanię, Włochy, Niemcy i Wielką Brytanię. Chcemy jak najwięcej przyciągnąć ich też do Polski" - powiedziała na konferencji Emilia Kubik z POT. Jak wyjaśniła, grupą docelową kampanii są najzamożniejsi mieszkańcy dużych chińskich aglomeracji: Pekinu, Szanghaju i Kantonu.

Kampania już się rozpoczęła i potrwa do końca 2014 r. - w prasie, internecie, telewizji na billboardach. Zorganizowane zostaną też podróże studyjne dla touroperatorów, dziennikarzy i blogerów. Na billboardach na tle najważniejszych polskich atrakcji turystycznych pojawi się para, Europejczyk i Chinka. Jak mówi Barbara Tutak z POT, wynika to z tego, że dla chińskich kobiet wyobrażenie o europejskim mężczyźnie jest wyobrażeniem o księciu z bajki, który spełnia zachcianki i życzenia płci pięknej. Z tego powodu "przewodnikiem w podróży po Polsce" na billboardach jest Polak. Jak dodaje, o takiej formie kreacji zadecydował też fakt, że na całym świecie w większości to kobiety decydują o miejscu spędzania wakacji czy wolnego weekendu.

Jak podkreśla Kubik, Chińczyków w Polsce interesują przede wszystkim duże miasta - Kraków, Warszawa czy Gdańsk - oraz obiekty z listy UNESCO, jak kopalnia w Wieliczce czy zamek krzyżacki w Malborku. "Mamy świadomość swoich słabych stron. Jedną z nich jest wciąż niewystarczająca liczba przewodników władających językiem mandaryńskim i stosunkowo słaba wiedza polskiej branży turystycznej na temat chińskiej kultury" - wyjaśniła.

Zdaniem POT, turysta z Chin jest turystą wymagającym. "Warto zapewnić obsługę po chińsku, warto w karcie meldunkowej uwzględnić też chińską wersję językową, zapewnić zieloną herbatę i chińską kuchnię. To kilka elementarnych czynników, dzięki którym Chińczycy będą dobrze wspominali Polskę" - powiedziała PAP Tutak.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Hotel Professionals Partner serwisu - Orbis

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA