PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Polska Izba Turystyki: powinniśmy bardziej zabiegać o turystów z Białorusi

  • Autor: PAP
  • 04 kwi 2018 16:26

Polska Izba Turystyki: powinniśmy bardziej zabiegać o turystów z Białorusi fot. Shutterstock

Polskie firmy turystyczne, a także województwa podlaskie i lubelskie biorą od środy udział w targach turystycznych w Mińsku "Wypoczynek-2018". Zdaniem wiceprezesa Polskiej Izby Turystyki Dariusza Wojtala powinniśmy bardziej zabiegać o turystów z Białorusi.

REKLAMA

"Polska turystyka potrzebuje bardziej aktywnej promocji na Białorusi, by nie wyprzedzali nas konkurenci - chociażby Czechy czy Węgry" - powiedział obecny na targach Wojtal.

Jego zdaniem Polska jako najbliższy sąsiad powinna zabiegać o to, by być liderem usług turystycznych na Białorusi. "Aby tutejsze biura chciały wrócić do masowego - jak dawniej - wysyłania do nas turystów" - mówił wiceprezes Polskiej Izby Turystyki.

Jak powiedział, taką formą promocji mogłaby być chociażby kampania reklamowa w białoruskich mediach czy miejscach publicznych. "W naturalny sposób swoją ofertę kierują do Białorusinów regiony przygraniczne, ale turysta z tego kraju powinien być interesujący dla całej Polski. Na rynku białoruskim są pieniądze, są chęci, trzeba to wykorzystywać i nie żyć stereotypami z dawnych czasów, że tam pieniędzy nie ma" - dodał.

Charge d'affaires ambasady RP w Mińsku Michał Chabros wyraził nadzieję, że targi w Mińsku przyczynią się do promowania Polski "jako miejsca, gdzie warto nie tylko robić zakupy, pracować czy uczyć się, ale również - wypoczywać".

Polska jest reprezentowana na targach przez stoisko województwa podlaskiego, wspólne stoisko województwa lubelskiego i Polskiej Organizacji Turystycznej oraz poszczególne firmy.

"Białorusin to dla nas bardzo ważny klient. Osoby tej narodowości stanowią najważniejszą grupę wśród odwiedzających nas turystów" - mówił burmistrz Supraśla Radosław Dobrowolski. "Są to zarówno osoby, które jadą specjalnie do nas, bo znają już ofertę, ale także wiele osób, które po zakupach w Białymstoku przyjeżdżają do Supraśla, by odpocząć" - dodał.

Przedstawiciele podlaskich firm i władz od dawna koncentrują swoje działania na tym, by "turystę ekonomicznego", czyli przyjeżdżającego na zakupy, zatrzymać w regionie na dłużej, zachęcić do korzystania z oferty turystycznej.

"U nas specyfika jest trochę inna. Białoruski turysta na Lubelszczyźnie to przede wszystkim osoba, która tranzytem udaje się gdzieś dalej - w głąb Polski, za granicę na południe czy na zachód. My również staramy się robić wszystko, by te kilka godzin, czasem dłuższy czas spędzony u nas, zostały dobrze zapamiętane i zachęciły do ponownego przyjazdu" - mówi Anna Kanak-Ruszewska z Lubelskiego Ośrodka Informacji Turystycznej.

Według rozmówców rośnie nie tylko liczba białoruskich turystów odwiedzających Polskę, ale także zainteresowanie Białorusią ze strony polskich firm.

Dominik Miłowski z Itaki mówił z kolei o ogromnym zainteresowaniu białoruskich biur współpracą w zakresie turystyki wyjazdowej. "Mamy już biuro w Brześciu i bardzo sprawnego partnera w Grodnie. Planujemy otworzyć kolejne biura, właśnie w Grodnie i być może w Mińsku" - powiedział Miłowski, dodając, że w ubiegłym roku na wyjazdy z Itaką udało się ok. 5 tys. Białorusinów.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.