PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Polska ma wielki potencjał, ale absolutnie go nie wykorzystuje

  • Autor: Katarzyna Walterska
  • 29 wrz 2015 15:52

Polska ma wielki potencjał, ale absolutnie go nie wykorzystuje Od lewej: Wojciech Kuśpik, PTWP; Ireneusz Węgłowski, Orbis SA; Magdalena Sekutowska, Hilton; Wojciech Liszka, MPI POLAND CLUB; Wiesław Likus, Holding Liwa

Rozwój rynku turystyki biznesowej ma w Polsce ogromny potencjał. W krajach Europy Zachodniej odpowiada on za 3-4 proc. PKB, w Polsce jedynie 1,5-2 proc. co oznacza, że jest jeszcze duża przestrzeń do rozwoju tego segmentu gospodarki. Nie zawsze jednak aspiracje osób, które chciałyby rozwijać przemysł spotkań idą w parze z realnymi potrzebami rynku.

REKLAMA

Liczba konferencji nie rośnie porównywalnie do miejsc gdzie takie spotkania można organizować. Duże miasta obronią się same, ale problem może pojawić w mniejszych aglomeracjach. Dyskusja na ten temat odbyła się podczas panelu „Hotele: Dobry event wszystkim się opłaca - rynek MICE w Polsce” w ramach Property Forum 2015.

- Uważam, że przemysł spotkań jest najtańszą promocją miasta regionu. Bo jest promocją, która potrafi przekonać bezpośrednią wizytą. Powinno nam zależeć na tym, aby jak najwięcej turystów przyjeżdżało do Polski czy do poszczególnych miast - uważa Wiesław Likus, Holding Liwa Sp. z o.o. Jego zdaniem klienci biznesowi są 30 proc. droższymi klientami niż turyści indywidualni.

Ireneusz Węgłowski, wiceprezes Orbis SA zwrócił uwagę, że rozwój rynki MICE musi być bardzo mocno związany z infrastrukturą transportową, hotelową, gastronomiczną oraz wieloma innych branżami, które współpracują z organizatorami imprez. - W związku z tym musimy bardzo uważać na rozwój tego sektora, tak aby odbywał się równolegle z innymi uczestnikami tego rynku - podkreślił.

Krzysztof Celuch, kierownik Poland Convention Bureau zwrócił uwagę, że wiele państw na świecie bardzo mocno idzie w kierunku inteligentnych specjalizacji, nie interesują ich już wszystkie konferencje i kongresy, ale te związane z profilem państwa czy miasta. Tak jest na przykład w Niemczech, gdzie poszczególne Landy podzieliły między siebie specjalizacje.

Magdalena Sekutowska, dyrektor ds. rozwoju, Europa Wschodnia, Hilton Warsaw Hotel & Convention Centre, uważa, że Polska ma ogromny potencjał, którego absolutnie nie wykorzystuje. - Widać to po braku komunikacji pomiędzy wszystkimi zainteresowanymi rozwojem rynku MICE - dodał.

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Orbis Partner serwisu - Christie + Co

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA