PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Pomorskie ma nową strategię promocyjną

  • Autor: PAP
  • 15 kwi 2015 20:36

Znany grafik Andrzej Pągowski jest autorem nowego znaku promocyjnego woj. pomorskiego i strategii marki: pomorskie. Znakiem regionu jest hasło: "Pomorskie - życia pełne". Będą mogły je wykorzystywać jednostki samorządu i firmy utożsamiające się z regionem.

REKLAMA

Nowe logo będące elementem nowej strategii promocji regionu i cele promocji województwa pomorskiego na najbliższe lata zostały zaprezentowane w środę w Gdańsku podczas konferencji pt. "Nowa jakość w promocji regionu".

Dyrektor departamentu turystyki i promocji pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku, Marta Chełkowska powiedziała PAP, że nowe logo oznacza też "nowe otwarcie" w promocji regionu. W minionych kilku latach pomorskie reklamowało hasło: "Pomorskie-dobry kurs". Wyjaśniła, że "to co było dotychczas, było bardzo związane z turystyką, a władzom regionu zależy na tym, aby pokazać całą gospodarkę, nie tylko turystykę".

Tłumaczyła, że wykorzystany w grafice znaku granatowy kolor oznacza nadmorskie położenie, pomarańczowy symbolizuje bursztyn, a czerwony - siłę. Uważa, że nowe logo to wizerunek marki jaką jest region, pomorskie. Przyznała, że władze regionu chcą, aby marka była rozpoznawana nie tylko w kraju, ale też w Europie i na świecie.

"Jeżeli ktoś dzięki temu znakowi zwróci na nas uwagę, zapamięta, nie musi od razu nas lubić, to później zechce zobaczyć region, poznać jego kulturę, ofertę edukacyjną" - wyjaśniła. Przyznała, że proces budowania marki regionalnej jest skomplikowany, zarówno dla mieszkańców jak i władz. "Marka to tak naprawdę wszystko, co dzieje się w naszym województwie, co świadczy o naszej przewadze wobec innych, czyli gospodarka, biznes, turystyka, architektura, atrakcyjność naszych miejscowości" - wyjaśniła.

"Strategicznym wyzwaniem jest pokazanie takiego wizerunku marki aby zainteresować turystów, przedsiębiorców, inwestorów, wszystkich tych, których uwagę chcielibyśmy zwrócić, że to my mamy przewagę konkurencyjną i jesteśmy oczekiwani, rozpoznawani na wszystkich polach"- tłumaczyła Chełkowska.

Zastępca dyrektora Departament Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego urzędu marszałkowskiego, Patrycja Szczygieł zwróciła uwagę, że regiony coraz częściej konkurują o klienta, ścigają się z pozostałymi regionami w kraju, w Europie i na świecie.

"Ta konkurencja ma trochę inny charakter, niż w przypadku przedsiębiorstw, a naszymi klientami są obecni i nowi mieszkańcy, inwestorzy, turyści" - dodała. Regiony konkurują między sobą np. o pieniądze z funduszy unijnych i publicznych, o inwestycje. Wyjaśniła, że "marka to wizerunek regionu, to coś, co mieszkańcy, region pokazują na zewnątrz; to wizja, według której postrzega nas Polska, Europa, świat".

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Hotel Professionals Partner serwisu - Orbis

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA