PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Popularność Pomorza powinna zmotywować branżę turystyczną

Popularność Pomorza powinna zmotywować branżę turystyczną
Marta Chełkowska, dyrektor Departamentu Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.
  • Autor: PropertyNews.pl/Krzysztof Król
  • Dodano: 17 paź 2018 16:12

Pomorskie to uznana destynacja letniego wypoczynku, ale od lat pracujemy na ofertą całego regionu, dostępną i atrakcyjną przez cały rok - mówi Marta Chełkowska, dyrektor Departamentu Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.

  • Autor: PropertyNews.pl/Krzysztof Król
  • Dodano: 17 paź 2018 16:12

Co mogłaby Pani zarekomendować w sezonie letnim, a co poza nim?

Lato skierowuje nasze myśli ku morzu, gdzie łatwiej znieść upały i gdzie przyzwyczailiśmy się wypoczywać. Proponuję też południową część Kaszub, jeziora i rzeki są tu wyjątkowej czystości, a wzgórza morenowe dopełniają piękna krajobrazu. Warto na pewno odwiedzić kilka miejsc choćby CEPR w Szymbarku czy skansen we Wdzydzach Kiszewskich. Pięknie są też zadbane zamki na szlaku zamków gotyckich, zaczynając od Człuchowa, poprzez Bytów, Gniew, Kwidzyn a skończywszy na Malborku, każdy z nich oferuje inne atrakcje. Ciekawa jest też oferta kulinarna na Szlaku Pałaców i Dworów Północnych Kaszub. Kalendarz wydarzeń pomorskich jest pełen wydarzeń, które dzieją się nie tylko w Trójmieście, ale i poza nim. Festiwal Boogie w Człuchowie, Vivat Vasa w Gniewie czy oblężenie Malborka to trzeba zobaczyć. Poza sezonem spojrzałabym na kulturalną ofertę Trójmiasta czy właśnie wycieczek rowerowych w plenerach Żuław, Kociewia, Powiśla i oczywiście Kaszub. Przy okazji można uczestniczyć w wielu lokalnych inicjatywach.

Jaka jest Pani opinia o pomorskiej bazie noclegowej i atrakcjach turystycznych?

Pomorskie dysponuje 260 obiektami skategoryzowanymi w tym 211 hotelami, w sumie ok. 29 tys. miejsc w dobrym standardzie. Pozostałe miejsca noclegowe, zlokalizowane z domach wczasowych, willach czy innych obiektach to liczba ok. 160 tys.  Standard skategoryzowanej oferty noclegowej jest wysoki, ilość hoteli powiększa się z roku na rok. Pozostała baza uzupełnia standard dodatkową ofertą, taką jak rowery, informatory, mapy itp.  Podsumowując, dostępna obecnie baza noclegowa jest nowoczesna i odpowiada potrzebom turystów. Oferta gastronomiczna jest coraz ciekawsza, często wykorzystuje regionalne produkty.

W pomorskim powstaje wiele atrakcji turystycznych, obiekty historyczne unowocześniają swoją komunikację, mając na uwadze różne grupy wiekowe odwiedzających. Towarzyszące im wydarzenia przybliżają historię naszego regionu, co wyróżnia je na mapie turystycznej od innych.

Czy duże inwestycje rozrywkowe jak Energylandia czy park wodny Park of Poland budowany w woj. mazowieckim mogą być zagrożeniem dla lokalnych przedsiębiorców z branży turystycznej?

Duże inwestycje rozrywkowe są potrzebne, generują poważny ruch turystyczny, zwracają uwagę na dany obszar powodując zainteresowanie innymi towarzyszącymi atrakcjami. Natomiast istotną kwestią jest to, czy oferują czystą rozrywkę, czy też aspirują do rozrywki edukacyjnej, nie mając ku temu odpowiedniej bazy historycznej. Problemem są pseudo muzea czy parki historyczne podając zafałszowaną historię miejsca. 

Lokalna branża da sobie radę, gdyż szybko dostosuje się tworząc ofertę uzupełniającą. O to bym się nie martwiła.

 

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.173.234.237
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.