PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Powiększymy sieć o 30 hoteli - wywiad z wiceprezesem Grupy Hotelowej Orbis

  • Autor: propertnews.pl
  • 24 maj 2013 12:31

Powiększymy sieć o 30 hoteli - wywiad z wiceprezesem Grupy Hotelowej Orbis

Grupa Hotelowa Orbis powiększyła się właśnie o hotel marki Novotel w Łodzi. W najbliższych latach liczba obiektów w portfolio spółki znacznie się zwiększy. - W perspektywie trzech następnych lat nasza sieć powinna pozyskać ok. 30 hoteli w ramach strategii "asset light". Liczymy na współpracę zarówno z właścicielami hoteli istniejących, jak też tych, które dopiero będą budowane - mówi w wywiadzie dla Propertynews.pl Ireneusz Węgłowski, wiceprezes Grupy Hotelowej Orbis.

REKLAMA

Grupa Hotelowa Orbis właśnie uruchomiła hotel w Łodzi. Jak wygląda sytuacja na łódzkim rynku hotelarskim w porównaniu do innych największych miast w Polsce?
Rynek hotelarski w Łodzi jest porównywalny z innymi miastami o profilu biznesowym, takimi jak Poznań czy Katowice i mam nadzieję będzie się dynamicznie rozwijać. Trzeba pamiętać, że nie ma tu zbyt wielu atrakcji turystycznych, dlatego przede wszystkim liczymy na biznesmenów. Znamy już łódzki rynek, bo otworzyliśmy tu hotel Ibis, który wrósł już w tkankę miasta, a wcześniej prowadziliśmy trzygwiazdkowy hotel Grand, który kilka lat temu sprzedaliśmy. Do momentu otwarcia Novotelu brakowało nam jednak czterogwiazdkowego obiektu. Tymczasem nowo otwarty Novotel to hotel spełniający oczekiwania klientów biznesowych, jak i turystów, którzy znajdą się w Łodzi i zechcą przenocować w dobrej lokalizacji. 

Jak przedstawia się łódzki rynek, jeśli chodzi o konkurencję?
Mamy taką sytuację na rynku, że każdy pojawiający się hotel konkuruje z obiektami, które już tu są. Nie ma jeszcze ostrej walki cenowej, ale polityka cenowa, którą stosuje wiele sieci czy indywidualnych hotelarzy, ma sprawić, że liczba sprzedanych pokojonocy, a przez to uzyskana frekwencja, ma być jak najwyższa. My robimy zresztą to samo poprzez np. różnego rodzaje akcje promocyjne. W związku z tym nie chciałbym wyszczególnić żadnego z hoteli. Wszystkie stanowią bezpośrednią lub pośrednią konkurencję.

Czym w takim razie Novotel może przyciągnąć klientów?
Wygrywamy świetną lokalizacją. Poza tym wykonaliśmy obiekt w rozsądnym budżecie, wykorzystując sąsiedztwo naszego hotelu Ibis, przez co mogliśmy m.in. zaprojektować wspólny parking. Wygrywamy też tym, że koszty inwestycji były relatywnie niższe ze względu na stosunkowo małą, ale dobrze dopasowaną do potrzeb hotelu działkę w centrum miasta. Novotel Centrum Łódź jest oszczędnie zbudowany, ale odzwierciedla wszystkie nowoczesne trendy marki Novotel.

Jakie są założenia odnośnie funkcjonowania hotelu?
Nadeszły czasy spowolnienia gospodarczego, a wzrost PKB nie jest dziś na poziomie 4 proc., ale niewiele ponad 1 proc. Biorąc to pod uwagę, gdybyśmy dzisiaj szacowali wielkość frekwencji, byłaby w naszym biznesplanie nieco niższa. Spodziewamy się jednak, że w ciągu trzech lat hotel będzie mieć frekwencję na poziomie 60-65 proc. To by nas zadowoliło, choć marzylibyśmy o wyższej.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Orbis

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA