PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Poznań chce odbudować pozycję na turystyczno-biznesowej mapie Polski

  • Autor: Propertynews.pl
  • 20 sty 2015 11:34

Poznań chce odbudować pozycję na turystyczno-biznesowej mapie Polski

Poznań, którego symbolem przez lata były imprezy targowe, chce budować swój wizerunek na nowo, tak aby miasto postrzegane było jako atrakcyjny kierunek turystyczny, a nie tylko biznesowy. Chce w ten sposób skutecznie konkurować z innymi ośrodkami w kraju. O tym jaka jest obecnie sytuacja na rynku hotelowym Poznania i co należy zrobić, aby podnieść jego atrakcyjność dyskutowano podczas konferencji Propoerty Forum 2015.

REKLAMA

Patrząc na statystyki sytuacja na hotelarskim rynku Poznania poprawia się. Choć od czterech lat liczba hoteli (blisko 50) i pokoi hotelowych (nieco ponad 3 tys.). utrzymuje się na podobnym poziomie, stale rośnie liczba gości korzystających z ich usług. Według danych GUS w 2013 roku poznańskie hotele odwiedziło ponad 297, 5 tys. turystów krajowych i blisko 140,5 tys. gości zagranicznych. Poprawia się więc obłożenie hoteli . Według STR Global w 2014 roku wyniosło ono średnio 55 proc., podczas gdy w 2010 roku tylko 43 proc. Jednocześnie minimalnie wzrasta średnia cena za nocleg, co pozwala prognozować poprawę przychodów w branży roku bieżącym. Dzieje się to jednak nie za sprawą uczestników imprez targowych.

- Targi w ocenie hotelarzy wypadają co roku gorzej - mówił Janusz Mitulski, partner, Horwath HTL Polska. - Choć na przestrzeni czterech lat liczba odwiedzających imprezy targowe wzrosła o 20,6 proc. Paradoksalnie jednak nie przełożyło się to pozytywnie na korzystanie z usług hotelowych. Poprawa infrastruktury drogowej i skrócenie czasu dojazdu, spowodowało bowiem, że uczestnicy targów nie zatrzymują się w mieście na dłużej - tłumaczył.

Poznań potrzebuje promocji

W tej sytuacji oczekiwane są działania promocyjne i inwestycje, które pomogłyby w uatrakcyjnieniu oferty turystycznej Poznania. Wprawdzie pojawiają się już nowe obiekty jak Termy Maltańskie czy Sala Ziemi, ale to wciąż za mało.

- Walczymy o organizację największych wydarzeń kongresowych w kraju, animujemy uczelnie, aby składały swoje oferty na takie imprezy. Uaktywniamy też dziennikarzy, którzy opisują lokalne wydarzenia. Żeby pokazać wymierne efekty naszych działań potrzebujemy jeszcze trochę czasu - mówił Jan Mazurczak, prezes zarządu Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej w Poznaniu.

Wskazał też na pozytywny efekt Euro 2012, imprezy która pomogła w pozyskiwaniu turoperatorów zagranicznych, dzięki czemu liczba indywidualnych turystów zagranicznych w Poznaniu wzrosła.

Zainteresowanie miastem rośnie także wśród polskich turystów. - Mamy coraz więcej gości, którzy przyjeżdżają do Poznania na weekend. Odwiedzający chwalą miasto i ofertę gastronomiczną. Staramy się, by nasz personel był dobrze poinformowany o aktualnych imprezach i wszelkich ciekawych wydarzeniach planowanych w mieście i przekazywał te informacje gościom - mówiła Marta Klepka, dyrektor Hotelu Blow Up Hall 5050.

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Orbis Partner serwisu - Christie + Co

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA