PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Poznańskie lotnisko liczy na zyski w sezonie letnim

  • Autor: propertynews.pl
  • 16 maj 2017 17:32

Poznańskie lotnisko liczy na zyski w sezonie letnim fot. Pixabay

W kwietniu 2017 r., Port Lotniczy Poznań-Ławica obsłużył 112 392 pasażerów. Liczba zrealizowanych operacji lotniczych wyniosła 1 760. W okresie styczeń – kwiecień 2017 roku lotnisko w Poznaniu utrzymuje dynamikę rosnącą i tuż przed startem głównego sezonu lotów wynosi ona + 2 proc. W tym loty regularne notują wzrost na poziomie +1,7 proc., a czartery +8,9proc.

REKLAMA

Przypomnijmy, że 23 czerwca br. PLL LOT uruchomienia bezpośrednie połączenia z Poznania (POZ)
do Lwowa (LWO), a biuro podróży Rainbow Tours wprowadzenie do sprzedaży na sezon letni 2017 r. nowego kierunku czarterowego do Sewilli.

W segmencie LCC obsłużonych zostało 75 056 pasażerów ogółem (-5,56 proc. r.d.r.).

Spadki zanotował zarówno Ryanair z zawieszonymi połączeniami w stosunku do realizowanych w ubiegłym roku Oslo/Rygge (całkowite zamknięcie lotniska Oslo-Rygge) i Rzymu/Ciampino (pomimo bardzo wysokiego współczynnika wypełnienia miejsc, trasa notowała niezadawalające wyniki finansowe dla przewoźnika) oraz z kontynuacją uruchomionego jesienią 2016 połączeniem do Alicante. Razem dało to 3 rotacje tygodniowo mniej, jak i Wizz Air z brakiem połączeń do Glasgow oraz Mediolanu/Bergamo, które funkcjonowały w ubiegłym roku.

Najpopularniejszym kierunkiem ponownie okazał się Londyn-Luton (Wizz Air), na którym obsłużono ponad 14 000 pasażerów. Najwyższy współczynnik miejsc odnotowano natomiast na połączeniach Ryanair do Dublina (96,56%) oraz Bristolu (96,18%). Niesłabnącą popularnością cieszyły się połączenia na południe Europy do Alicante, Barcelony oraz na Maltę, na których również odnotowywane były rekordowo wysokie współczynniki wypełnienia miejsc.

Wynik spadkowy ilości obsłużonych pasażerów w stosunku do roku ubiegłego wynika z zamknięcia połączeń do Oslo/Rygge i Rzymu-Ciampino (Ryanair) oraz do Glasgow i Mediolanu/Bergamo (Wizz Air), które to połączenia funkcjonowały w analogicznym okresie roku ubiegłego. Nowe połączenie do Alicante czy zwiększenie częstotliwości przez Wizz Air nie były w stanie skompensować utraconej powyższą sytuacją liczby pasażerów.

Spodziewamy się, że powyższa sytuacja będzie niwelowana sukcesywnie, wprowadzanymi nowymi połączeniami do Kijowa od 25.08 oraz na 7 nowych kierunkach ogłoszonych przez Ryanair, począwszy od końca października. Zwiększona zostanie także częstotliwość na trasie do Eindhoven (Wizz Air) oraz Londynu-Stansted (Ryanair).

W segmencie tradycyjnym liczba obsłużonych pasażerów wyniosła 29 602 (- 4,82 proc. r.d.r.). Wpływ na wynik miał brak „nocującej Kopenhagi”, a co także okazało się w praktyce Wielkanoc przypadająca w tym roku w kwietniu „zamroziła” niemal na tydzień ruch biznesowy. Wzrosty kolejny raz odnotowały PLL LOT na trasie do Warszawy, na której obsłużonych zostało prawie 11 000 pasażerów, co stanowiło ponad 2 proc. wzrost w stosunku do kwietnia 2016 r. Trasa do Warszawy okazała się też najpopularniejszą trasą w całym segmencie.

Nieznaczny spadek odnotowały linie lotnicze Lufthansa, natomiast linie lotnicze SAS, ze względu na zawieszenie nocującej rotacji odnotowały spadek liczby obsłużonych pasażerów na poziomie (-29,81% r.d.r.).

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.