PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Pozytywne wyniki Orbisu w II kwartale

  • Autor: Propertynews.pl
  • 29 sie 2012 08:46

Pozytywne wyniki Orbisu w II kwartale

Grupa Orbis wypracowała w drugim kwartale 2012 roku 45,9 mln zł zysku netto, przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej - wynika z wyliczeń PAP na podstawie raportu półrocznego spółki. Konsensus PAP zakładał zysk netto na poziomie 37,9 mln zł.

REKLAMA

Zysk operacyjny grupy wyniósł 56,5 mln zł i był o ponad 24 proc. wyższy od oczekiwań analityków na poziomie 45,4 mln zł. Po pierwszym półroczu 2012 roku cała Grupa Orbis miała 358,7 mln zł przychodów wobec 335,6 mln zł rok wcześniej.

Zysk netto, przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej, wyniósł 38,04 mln zł wobec 33,6 mln zł w analogicznym okresie 2011 roku.

Przychody samej Grupy Hotelowej Orbis w II kw. wyniosły łącznie 217,6 mln zł w ujęciu „like-for-like", co oznacza wzrost o 10,1 proc. w pierwszej połowie roku i o 19,4 proc. w samym drugim kwartale.

EBITDA po I półroczu sięgnęła 109,6 mln zł i poszła w górę o 25,8 proc., zysk netto wyniósł 75,5 tys. zł i wzrósł o 100,6 proc. Przychód na jeden dostępny pokój (RevPAR) w ujęciu „like-for-like" wzrósł zaś o 29,3 proc. do 175 zł.

Wynik ten uzyskano głównie dzięki wzrostowi średniej ceny za pokój (ARR), która w drugim kwartale ukształtowała się na poziomie 290 zł w ujęciu „like-for-like" i wzrosła dzięki czerwcowej imprezie sportowej.

Frekwencja w drugim kwartale utrzymała się na podobnym poziomie, jak w analogicznym okresie 2011 r. na skutek spowolnienia w segmencie MICE spowodowanego Mistrzostwami UEFA EURO 2012.


- Pierwsze półrocze 2012 r. Grupa zamknęła bardzo dobrym wynikiem. Orbis optymalnie wykorzystał możliwości sprzedażowe związane z Mistrzostwami Euro 2012, znacząco poprawiając swoje wyniki finansowe i konkurencyjność na rynku hotelarskim. W kolejnych miesiącach będziemy nadal śledzić sytuację na rynku, która obecnie wydaje się być mniej stabilna, mimo to nie zaobserwowaliśmy dotąd żadnych istotnych zmian w naszym otoczeniu biznesowym (...) - komentuje Laurent Picheral, prezes Orbis SA.

Orbis kontynuuje proces restrukturyzacji bazy hotelowej - w lipcu został zamknięty hotel Aria Sosnowiec nie mający znaczenia strategicznego dla Grupy. Zamknięcie hotelu w Sosnowcu nie oznacza, że Orbis wycofuje się z tego miasta - w drugim kwartale 2012 roku podpisano dwie umowy o zarządzanie hotelami Mercure i ibis Styles, zgodnie z założeniami strategii „asset light".

W drugim kwartale roku zakończono także budowę nowych obiektów. Orbis otworzył pięć hoteli: ibis Kaunas w Kownie na Litwie oraz dwa kompleksy hotelowe ibis i ibis budget w Krakowie i Warszawie.

Zgodnie ze strategią Accor, Orbis prowadził działania komunikacyjne dotyczące zmiany marek wszystkich hoteli segmentu ekonomicznego w ramach marki dominującej ibis Mega Brand.

Grupa Hotelowa Orbis to największa sieć hoteli w Polsce. Zarządza blisko 60 obiektami w 25 miastach w Polsce i 2 hotelami na Litwie. Oferuje 10,5 tysiąca pokoi.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.