PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Prezes Orbisu: Polski rynek hotelarski przeżywa okres dynamicznego rozwoju

  • Autor: Propertynews.pl
  • 29 sie 2012 09:24

Prezes Orbisu: Polski rynek hotelarski przeżywa okres dynamicznego rozwoju

Powiększanie sieci hoteli poprzez umowy o zarządzanie i franczyzę oraz optymalizacja posiadanych aktywów to jedne z najważniejszych celów Grupy Orbis SA. O planach spółki, a także sytuacji na rynku hotelarskim i trendach rozmawiamy z Laurentem Picheralem, prezesem zarządu, dyrektorem generalnym Orbis SA.

REKLAMA

Jak ocenia Pan aktualną sytuację na rynku hotelarskim w Polsce?
Rynek hotelarski jest powiązany ze wskaźnikami makroekonomicznymi. Obecnie polska gospodarka, jak też sytuacja w strefie euro, wydają się nie być stabilne, tak więc nasze przewidywania na przyszłość nie sięgają daleko.

Analizy spółki oparte na sygnałach płynących z lokalnych rynków, na których działają nasze hotele, nie wykazują jednak żadnych istotnych negatywnych sygnałów.

Polski rynek hotelarski przeżywa okres dynamicznego rozwoju - z jednej strony Polska staje się coraz bardziej atrakcyjna dla zagranicznych turystów i inwestorów, a z drugiej Polacy, którzy coraz więcej podróżują po świecie i korzystają z hoteli, coraz częściej poszukują zakwaterowania w hotelach także podczas podróży po kraju. W odpowiedzi na rosnący popyt i świadomość klientów, dynamika nowych inwestycji w Polsce jest duża.

Jakie wydarzenia lub inwestycje mogą przyspieszyć rozwój tego sektora?
Powszechnie rozpoznawalna marka stała się kluczowym czynnikiem sukcesu w branży hotelarskiej. Istnieje wiele możliwości dla hoteli działających pod renomowaną marką, takich jak zintegrowane systemy dystrybucji, globalne rozwiązania marketingowe, wsparcie techniczne jak również międzynarodowe doświadczenie i wiedza (know-how) w zakresie rynku hotelarskiego.

Pojedynczy hotel, który działa lokalnie, napotka więcej przeszkód w konkurencji z globalnymi graczami. Dlatego też głównym trendem w rozwoju sektora stała się franczyza, która wydaje się być atrakcyjnym rozwiązaniem dla inwestorów.

Mówiąc o barierach, należy wspomnieć o infrastrukturze komunikacyjnej w Polsce, która wciąż wymaga poprawy, by podróż samochodem czy pociągiem nie trwała tak długo, jak obecnie.

Czy na rynku widać nowe trendy związane na przykład z nowymi lokalizacjami dla takich projektów lub klientów?
Lokalizacja nowych inwestycji nie zmieniła się w istotny sposób. Nadal duże miasta jak Warszawa, Kraków, Wrocław i Gdańsk odgrywają wiodącą rolę.

Jednak pojawiły się również nowe miejsca z potencjałem turystycznym i biznesowym, na przykład Rzeszów, Białystok czy Gdynia. Ich szanse rozwojowe zależą w dużej mierze od promocyjnych działań władz lokalnych, od ich dynamizmu i konsekwencji w realizacji planów inwestycyjnych, wspieraniu przedsiębiorców, umiejętności pozyskiwania i wykorzystania środków unijnych.

Jakie wydarzenia lub działania Grupy Hotelowej Orbis miały dla Państwa kluczowe znaczenie w tym roku?
Dla branży hotelarskiej w Polsce bieżący rok upłynął pod znakiem EURO 2012, co miało pozytywny wpływ na wskaźniki zarówno operacyjne jak i finansowe.

Poza mistrzostwami, kluczowymi wydarzeniami dla Grupy Hotelowej Orbis były: zmiana marek (rebranding) naszych hoteli ekonomicznych, otwarcie pięciu nowych hoteli i wprowadzenie nowej strategii zrównoważonego rozwoju o nazwie „Planet 21".

Przeprowadzona przez nas kampania rebrandingowa miała na celu zwiększenie świadomości marki. Ibis przekształcony został w „mega markę", która sprzedaje swoje produkty pod trzema nazwami: ibis, ibis Styles oraz ibis budget. Wszystkie hotele ekonomiczne w Polsce (22 obiekty) przeszły pomyślnie proces zmiany marki w pierwszym kwartale 2012.

Ponadto, w 2012 roku Orbis otworzył pięć nowych hoteli w segmencie ekonomicznym: kompleks dwóch hoteli ibis (ibis oraz ibis budget)) w Krakowie i Warszawie oraz ibis Kowno na Litwie, prowadzony na podstawie umowy o zarządzanie, zgodnie ze strategią „asset light".

W pierwszym kwartale 2012 roku wprowadziliśmy także nową strategię zrównoważonego rozwoju przygotowaną przez Accor o nazwie Planet 21, która obejmuje 21 zobowiązań zgrupowanych w 7 obszarach, z myślą o korzyściach dla ludzi i środowiska naturalnego. Dzięki tej strategii Orbis stał się liderem zrównoważonego rozwoju w branży hotelarskiej w Polsce.

Strefa premium - propertynews.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Hotel Professionals Partner serwisu - Orbis

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA