PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Prezes Orbisu: Polski rynek hotelarski przeżywa okres dynamicznego rozwoju

  • Autor: Propertynews.pl
  • 29 sie 2012 09:24

Prezes Orbisu: Polski rynek hotelarski przeżywa okres dynamicznego rozwoju

Powiększanie sieci hoteli poprzez umowy o zarządzanie i franczyzę oraz optymalizacja posiadanych aktywów to jedne z najważniejszych celów Grupy Orbis SA. O planach spółki, a także sytuacji na rynku hotelarskim i trendach rozmawiamy z Laurentem Picheralem, prezesem zarządu, dyrektorem generalnym Orbis SA.

REKLAMA

Jak ocenia Pan aktualną sytuację na rynku hotelarskim w Polsce?
Rynek hotelarski jest powiązany ze wskaźnikami makroekonomicznymi. Obecnie polska gospodarka, jak też sytuacja w strefie euro, wydają się nie być stabilne, tak więc nasze przewidywania na przyszłość nie sięgają daleko.

Analizy spółki oparte na sygnałach płynących z lokalnych rynków, na których działają nasze hotele, nie wykazują jednak żadnych istotnych negatywnych sygnałów.

Polski rynek hotelarski przeżywa okres dynamicznego rozwoju - z jednej strony Polska staje się coraz bardziej atrakcyjna dla zagranicznych turystów i inwestorów, a z drugiej Polacy, którzy coraz więcej podróżują po świecie i korzystają z hoteli, coraz częściej poszukują zakwaterowania w hotelach także podczas podróży po kraju. W odpowiedzi na rosnący popyt i świadomość klientów, dynamika nowych inwestycji w Polsce jest duża.

Jakie wydarzenia lub inwestycje mogą przyspieszyć rozwój tego sektora?
Powszechnie rozpoznawalna marka stała się kluczowym czynnikiem sukcesu w branży hotelarskiej. Istnieje wiele możliwości dla hoteli działających pod renomowaną marką, takich jak zintegrowane systemy dystrybucji, globalne rozwiązania marketingowe, wsparcie techniczne jak również międzynarodowe doświadczenie i wiedza (know-how) w zakresie rynku hotelarskiego.

Pojedynczy hotel, który działa lokalnie, napotka więcej przeszkód w konkurencji z globalnymi graczami. Dlatego też głównym trendem w rozwoju sektora stała się franczyza, która wydaje się być atrakcyjnym rozwiązaniem dla inwestorów.

Mówiąc o barierach, należy wspomnieć o infrastrukturze komunikacyjnej w Polsce, która wciąż wymaga poprawy, by podróż samochodem czy pociągiem nie trwała tak długo, jak obecnie.

Czy na rynku widać nowe trendy związane na przykład z nowymi lokalizacjami dla takich projektów lub klientów?
Lokalizacja nowych inwestycji nie zmieniła się w istotny sposób. Nadal duże miasta jak Warszawa, Kraków, Wrocław i Gdańsk odgrywają wiodącą rolę.

Jednak pojawiły się również nowe miejsca z potencjałem turystycznym i biznesowym, na przykład Rzeszów, Białystok czy Gdynia. Ich szanse rozwojowe zależą w dużej mierze od promocyjnych działań władz lokalnych, od ich dynamizmu i konsekwencji w realizacji planów inwestycyjnych, wspieraniu przedsiębiorców, umiejętności pozyskiwania i wykorzystania środków unijnych.

Jakie wydarzenia lub działania Grupy Hotelowej Orbis miały dla Państwa kluczowe znaczenie w tym roku?
Dla branży hotelarskiej w Polsce bieżący rok upłynął pod znakiem EURO 2012, co miało pozytywny wpływ na wskaźniki zarówno operacyjne jak i finansowe.

Poza mistrzostwami, kluczowymi wydarzeniami dla Grupy Hotelowej Orbis były: zmiana marek (rebranding) naszych hoteli ekonomicznych, otwarcie pięciu nowych hoteli i wprowadzenie nowej strategii zrównoważonego rozwoju o nazwie „Planet 21".

Przeprowadzona przez nas kampania rebrandingowa miała na celu zwiększenie świadomości marki. Ibis przekształcony został w „mega markę", która sprzedaje swoje produkty pod trzema nazwami: ibis, ibis Styles oraz ibis budget. Wszystkie hotele ekonomiczne w Polsce (22 obiekty) przeszły pomyślnie proces zmiany marki w pierwszym kwartale 2012.

Ponadto, w 2012 roku Orbis otworzył pięć nowych hoteli w segmencie ekonomicznym: kompleks dwóch hoteli ibis (ibis oraz ibis budget)) w Krakowie i Warszawie oraz ibis Kowno na Litwie, prowadzony na podstawie umowy o zarządzanie, zgodnie ze strategią „asset light".

W pierwszym kwartale 2012 roku wprowadziliśmy także nową strategię zrównoważonego rozwoju przygotowaną przez Accor o nazwie Planet 21, która obejmuje 21 zobowiązań zgrupowanych w 7 obszarach, z myślą o korzyściach dla ludzi i środowiska naturalnego. Dzięki tej strategii Orbis stał się liderem zrównoważonego rozwoju w branży hotelarskiej w Polsce.

Strefa premium - propertynews.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Hotel Professionals Partner serwisu - Orbis

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA