PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Prezesi sieci hotelarskich: Czekamy na Euro 2012

  • Autor: Propertynews.pl
  • 09 maj 2011 10:03

Prezesi sieci hotelarskich: Czekamy na Euro 2012

Branża hotelarska z zapartym tchem czeka na Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej Euro 2012. Właściciele hotelowych spółek podkreślają jednak, że najważniejszy nie jest sam czas rozgrywek i kilka tygodni, kiedy hotele zapełnią się gośćmi. O wiele istotniejsze są perspektywy, jakie otworzą się dla polskiej branży hotelarskiej i turystycznej.

REKLAMA

- Mistrzostwa w piłce nożnej to duża szansa dla Polski, zwłaszcza w długiej perspektywie - podkreśla Laurent Pitcheral, prezes Orbisu. - Liczymy zarówno na rozwój infrastruktury komunikacyjnej, jak i długofalowy efekt promocyjny dla Polski - dodaje.

Na wypromowanie Polski na arenie międzynarodowej - zarówno jeśli chodzi o turystykę, jak i podróże biznesowe - liczy również Thomas Shoen, dyrektor generalny Starwood Hotels & Resorts. - Trzeba jednak zrozumieć, że dla hotelarstwa nie jest najważniejszy sam czas rozgrywek i te kilka tygodni, kiedy hotele zapełnią się gośćmi, ale to, co stanie się potem - podsumowuje.

Euro 2012 to także świetna okazja do promocji konkretnych hoteli. Adam Milanowski, prezes Interferie SA, ma nadzieję na wypromowanie sieci wśród gości i kibiców oraz pokazanie możliwości obiektów. - Przed samymi mistrzostwami zamierzamy przeprowadzić akcję promocyjną i liczymy, że część kibiców wybierze nasze hotele - zapowiada Milanowski.

We wszystkich miastach w Polsce, które zostały wybrane na rozgrywki meczów, swoje hotele prowadzi korporacja Starwood. - Współpracujemy z UEFA i liczymy na to, że będziemy gościć drużyny, sponsorów i prasę. Starwood współpracował już z organizatorami mistrzostw w innych krajach, zatem mamy możliwość czerpania od naszych siostrzanych hoteli doświadczeń organizacyjnych - podkreśla.

Euro 2012 to znaczne przedsięwzięcie logistyczne dla hoteli sieci Orbis, które gościć będą reprezentantów różnych krajów, działaczy oraz kibiców. - Nie przeceniałbym jednak jednorazowego wpływu na wyniki Orbisu. Sieć naszych hoteli jest zdywersyfikowana, obejmuje obiekty w standardzie od jednej do pięciu gwiazdek, w dwudziestu pięciu miastach w Polsce. Doświadczenia Niemiec z 2006 oraz Austrii i Szwajcarii z 2008 roku pokazują, że dodatkowy popyt związany z taką imprezą sportową rozkłada się nierównomiernie, koncentrując się na miastach z największą liczbą meczów. Zarazem bierzemy pod uwagę fakt, że frekwencje notowane w czerwcu w hotelach Grupy są zwyczajowo wysokie. Wynika stąd nasze umiarkowanie optymistyczne nastawienie do Mistrzostw - podsumowuje Laurent Pitcheral.

Jak progoznuje spółka PL.2012, w czerwcu i lipcu 2012 roku nasz kraj odwiedzi ponad milion gości - piłkarzy, kibiców oraz oficjeli towarzyszących działaczom, drużynom i sponsorom. Większość z nich zatrzyma się w Polsce na dłużej niż jeden dzień.

Dokonana przez spółkę PL.2012 wraz z miastami - gospodarzami oraz ekspertami hotelowymi analiza liczby miejsc noclegowych wskazuje, że same miasta, w których odbędą się mecze, nie będą w stanie przyjąć wszystkich gości. Niezbędne będzie korzystanie przez kibiców z obiektów noclegowych położonych w miastach satelickich i oddalonych od stadionów o ok. 2 godziny jazdy (np. Bydgoszcz, Jelenia Góra, Katowice, Łódź, Kraków).

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Orbis

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA