PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Prezesi sieci hotelarskich: Czekamy na Euro 2012

  • Autor: Propertynews.pl
  • 09 maj 2011 10:03

Prezesi sieci hotelarskich: Czekamy na Euro 2012

Branża hotelarska z zapartym tchem czeka na Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej Euro 2012. Właściciele hotelowych spółek podkreślają jednak, że najważniejszy nie jest sam czas rozgrywek i kilka tygodni, kiedy hotele zapełnią się gośćmi. O wiele istotniejsze są perspektywy, jakie otworzą się dla polskiej branży hotelarskiej i turystycznej.

REKLAMA

- Mistrzostwa w piłce nożnej to duża szansa dla Polski, zwłaszcza w długiej perspektywie - podkreśla Laurent Pitcheral, prezes Orbisu. - Liczymy zarówno na rozwój infrastruktury komunikacyjnej, jak i długofalowy efekt promocyjny dla Polski - dodaje.

Na wypromowanie Polski na arenie międzynarodowej - zarówno jeśli chodzi o turystykę, jak i podróże biznesowe - liczy również Thomas Shoen, dyrektor generalny Starwood Hotels & Resorts. - Trzeba jednak zrozumieć, że dla hotelarstwa nie jest najważniejszy sam czas rozgrywek i te kilka tygodni, kiedy hotele zapełnią się gośćmi, ale to, co stanie się potem - podsumowuje.

Euro 2012 to także świetna okazja do promocji konkretnych hoteli. Adam Milanowski, prezes Interferie SA, ma nadzieję na wypromowanie sieci wśród gości i kibiców oraz pokazanie możliwości obiektów. - Przed samymi mistrzostwami zamierzamy przeprowadzić akcję promocyjną i liczymy, że część kibiców wybierze nasze hotele - zapowiada Milanowski.

We wszystkich miastach w Polsce, które zostały wybrane na rozgrywki meczów, swoje hotele prowadzi korporacja Starwood. - Współpracujemy z UEFA i liczymy na to, że będziemy gościć drużyny, sponsorów i prasę. Starwood współpracował już z organizatorami mistrzostw w innych krajach, zatem mamy możliwość czerpania od naszych siostrzanych hoteli doświadczeń organizacyjnych - podkreśla.

Euro 2012 to znaczne przedsięwzięcie logistyczne dla hoteli sieci Orbis, które gościć będą reprezentantów różnych krajów, działaczy oraz kibiców. - Nie przeceniałbym jednak jednorazowego wpływu na wyniki Orbisu. Sieć naszych hoteli jest zdywersyfikowana, obejmuje obiekty w standardzie od jednej do pięciu gwiazdek, w dwudziestu pięciu miastach w Polsce. Doświadczenia Niemiec z 2006 oraz Austrii i Szwajcarii z 2008 roku pokazują, że dodatkowy popyt związany z taką imprezą sportową rozkłada się nierównomiernie, koncentrując się na miastach z największą liczbą meczów. Zarazem bierzemy pod uwagę fakt, że frekwencje notowane w czerwcu w hotelach Grupy są zwyczajowo wysokie. Wynika stąd nasze umiarkowanie optymistyczne nastawienie do Mistrzostw - podsumowuje Laurent Pitcheral.

Jak progoznuje spółka PL.2012, w czerwcu i lipcu 2012 roku nasz kraj odwiedzi ponad milion gości - piłkarzy, kibiców oraz oficjeli towarzyszących działaczom, drużynom i sponsorom. Większość z nich zatrzyma się w Polsce na dłużej niż jeden dzień.

Dokonana przez spółkę PL.2012 wraz z miastami - gospodarzami oraz ekspertami hotelowymi analiza liczby miejsc noclegowych wskazuje, że same miasta, w których odbędą się mecze, nie będą w stanie przyjąć wszystkich gości. Niezbędne będzie korzystanie przez kibiców z obiektów noclegowych położonych w miastach satelickich i oddalonych od stadionów o ok. 2 godziny jazdy (np. Bydgoszcz, Jelenia Góra, Katowice, Łódź, Kraków).

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Hotel Professionals Partner serwisu - Orbis

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA