PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Property Forum 2017: Rynek spotkań to pieniądze, ale i wyzwania

  • Autor: propertynews.pl
  • 25 wrz 2017 14:16

Property Forum 2017: Rynek spotkań to pieniądze, ale i wyzwania fot. PTWP

Warszawa, Kraków, Katowice - to topowe lokalizacje, w których rozwija się polski rynek MICE. Branża rośnie w siłę, ale wciąż walczy z wieloma wyzwaniami. O przyszłości rynku spotkań rozmawiali uczestnicy sesji Hotele. Rynek spotkań to pieniądze. Jak hotele walczą o gościa biznesowego.

REKLAMA

Polska stała się bezpiecznym miejscem lokowania biznesu hotelowego i atrakcyjną destynacją dla branży spotkań. Mamy coraz lepszą infrastrukturę drogową i kongresową. Ostatnie dane mówią o 34 tys. spotkań rocznie z ponad 7 mln uczestników. - Z każdym rokiem rynek zmienia się jeszcze na korzyść – mówi Marta Abratowska-Janiec, Senior Consultant, CBRE Hotels.

Branża MICE rośnie dzięki dużym wydarzeniom, w tym duże znaczenie miał m.in. szczyt NATO czy Euro 2012.

- Polska po 2012 roku została zauważona jako ciekawe miejsce, które jest w stanie organizować duże eventy sportowe - i jest tu bezpiecznie. To bardzo ważne z punktu widzenia organizatora – dodaje Janusz Mitulski, dyrektor rozwoju sieci na Europę Środkowo-Wschodnią i Kraje Bałtyckie, Marriott International. - Coraz większa liczba gości, to dowód na to, że my – jako Polska – mamy już siłę przyciągania.

Rynek spotkań odgrywa szczególnie ważną rolę w kilku miastach Polski. - Dziś MICE to 15-20 proc. przychodów Orbisu. Z naszego punktu widzenia – patrząc na cały region – liczą się przede wszystkim dwa miasta: Warszawa I Budapeszt. Jednak – jeśli chodzi o Polskę - inwestujemy również w innych miastach takich jak Poznań, Wrocław czy Kraków, bo tam widzimy potencjał w postaci biznesowego klienta – mówi Gilles Clavie, prezes zarządu, dyrektor generalny, Orbis SA.

Zdaniem Wojciecha Kuśpika, prezesa zarządu PTWP SA, przy małych imprezach na 100-200 osób, mamy do czynienia z rynkiem organizatora. W przypadku dużych, wielotysięcznych eventów można mówić o trzech miastach w Polsce, które dysponują odpowiednią infrastrukturą.

Wskazując miasta kluczowe dla rozwoju rynku MICE, Janusz Mitulski wspomniał o czterech elementach, które decydują o sukcesie lokalizacji: obiekt kongresowy, baza noclegowa, międzynarodowe lotnisko I dodatkowe miejsce, gdzie można spędzić czas wolny. - Z perspektywy Polski – liczy się Warszawa, choć brakuje to dużego miejsca konferencyjnego, kolejnym miastem jest Kraków, które dodatkowo jest silną marką przyciągającą organizatorów, następnie Katowice, które w perspektywie 5 lat - i pod warunkiem wzbogacenia bazy noclegowej - urośnie w siłę. Do tego Poznań I Wrocław. Na tę chwilę lista dużych miast, gdzie mogą zostać zorganizowane duże konferencje na tym się kończy - mówi Janusz Mitulski. 

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Hotel Grano Partner serwisu - Orbis

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA