PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Przebudzenie Marriotta

  • Autor: propertynews.pl
  • 04 maj 2015 13:29

 Przebudzenie Marriotta Fot. Moxy

Marki Marriott nikomu przedstawiać nie trzeba. Jedna z najpopularniejszych sieci hotelarskich na świecie do tej pory z Polską „obchodziła się” dość ostrożnie. Od 25 lat, kiedy zadebiutowała w naszym kraju, nie zaskoczyła nas ani tempem rozwoju, ani spektakularnymi inwestycjami, pozostając w tyle za takimi konkurentami jak Hilton czy Accor. Teraz ma się to zmienić. Zapowiedzianą ekspansję Marriott zaczyna od zatrudnienia dyrektora rozwoju grupy na Europę Środkowo-Wschodnią i Kraje Bałtyckie – Janusza Mitulskiego, którego pytamy o plany amerykańskiego giganta.

REKLAMA

W jaki sposób sieć planuje rozwijać się w Polsce?

Marriott International planuje rozwój na rynku polskim przede wszystkim w oparciu o franczyzę i zarządzanie. Jeżeli inwestor będzie zainteresowany dzierżawą, to jest możliwe zawarcie umowy z operatorami niezależnymi, przy zaangażowaniu jednej z naszych marek. Prowadzimy już rozmowy z lokalnymi operatorami w Polsce, którzy poszerzą gamę podmiotów w tym obszarze działalności.

Jeśli chodzi o miasta, w jakie celujemy, to nie będę zbyt oryginalny mówiąc, iż interesują nas przede wszystkim największe z nich, które zapewniają najlepszy miks gości biznesowych i turystów.

Jakie marki Grupa zaproponuje inwestorom?

Marriott ma w swoim portfolio 19 marek hotelowych, natomiast w Polsce pragniemy się skoncentrować przede wszystkim na czterech z nich: Moxy, Courtyard by Marriott, AC by Marriott oraz Residence Inn by Marriott.

Oczywiście nie wykluczamy wejścia z innymi brandami – Marriott, Renaissance czy też Autograph Collection – ta ostatnia to marka dedykowana dla hoteli o indywidualnym charakterze. Wszystko będzie zależało od potencjału rynku, na którym będzie działał przyszły hotel.

Czym wyróżniają się te marki na tle konkurencji?

Poza Marriott, Courtyard by Marriott oraz będącego w trakcie budowy hotelu Renaissance na warszawskim lotnisku, marki te nie są jeszcze obecne w Polsce.

Moxy to najnowszy produkt sieci Marriott. Powstał w 2013 roku i jego główną grupą docelową są pokolenia X i Y, które poszukują obecnie ciekawego designu w atrakcyjnej cenie. Moxy pozycjonowane jest segmencie hoteli takich jak Ibis, Motel One, Holiday Inn Express czy Hampton by Hilton.

Z kolei AC by Marriott to marka lifestyle'owa, w segmencie midscale, dedykowana dla hoteli miejskich, zarówno nowo budowanych, jak i dla konwersji w istniejących nieruchomościach.

Residence Inn by Marriott to zaś alternatywa dla gości, którzy często podróżują lub nocują w hotelach dłużej niż 3-4 noce. Pokoje przypominają mieszkania – są wyposażone w kuchnie, mają wydzielone strefy do spania i relaksu oraz pracy. Śniadanie, bezprzewodowy internet i dostęp do siłowni goście mają w cenie pokoju. Uważamy, że ten produkt ma świetną przyszłość w Europie ze względu na niszę na rynku obiektów na dłuższe pobyty.

  • 1
  • 2
  • hotelarz 2015-05-06 15:52:05
    Zgadzam sie z przedmówcą ale w ostatnich latach to głównie rozwój Best Western (czyli kolejnej franczyzy). Szkoda tylko, że duże projekty omijaja Poznań (poza Accorem w tym mieście tylko Andersia) nie ma w czym wybierać.
  • expert 2015-05-04 16:46:46
    Zatrudnienie p. Janusza to świetna wiadomość dla rynku. Wreszcie ożywi się konkurencja i powiększy wybór jaki będzie miał inwestor. Do tej pory dominował Accor i Hilton co nie każdemu obiektowi wyszło na zdrowie zwłaszcza jeżeli sieć zarządzać nie chce tylko oferuje franszyzę i "rekomenduje" wątpliwej jakości firmy zarządzające. Pora aby obudził się też Starwood i Interconti, bo ostatnie projekty zrobili 10 lat temu.

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Orbis

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA