PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Przebudzenie Marriotta

  • Autor: propertynews.pl
  • 04 maj 2015 13:29

 Przebudzenie Marriotta Fot. Moxy

Marki Marriott nikomu przedstawiać nie trzeba. Jedna z najpopularniejszych sieci hotelarskich na świecie do tej pory z Polską „obchodziła się” dość ostrożnie. Od 25 lat, kiedy zadebiutowała w naszym kraju, nie zaskoczyła nas ani tempem rozwoju, ani spektakularnymi inwestycjami, pozostając w tyle za takimi konkurentami jak Hilton czy Accor. Teraz ma się to zmienić. Zapowiedzianą ekspansję Marriott zaczyna od zatrudnienia dyrektora rozwoju grupy na Europę Środkowo-Wschodnią i Kraje Bałtyckie – Janusza Mitulskiego, którego pytamy o plany amerykańskiego giganta.

REKLAMA

W jaki sposób sieć planuje rozwijać się w Polsce?

Marriott International planuje rozwój na rynku polskim przede wszystkim w oparciu o franczyzę i zarządzanie. Jeżeli inwestor będzie zainteresowany dzierżawą, to jest możliwe zawarcie umowy z operatorami niezależnymi, przy zaangażowaniu jednej z naszych marek. Prowadzimy już rozmowy z lokalnymi operatorami w Polsce, którzy poszerzą gamę podmiotów w tym obszarze działalności.

Jeśli chodzi o miasta, w jakie celujemy, to nie będę zbyt oryginalny mówiąc, iż interesują nas przede wszystkim największe z nich, które zapewniają najlepszy miks gości biznesowych i turystów.

Jakie marki Grupa zaproponuje inwestorom?

Marriott ma w swoim portfolio 19 marek hotelowych, natomiast w Polsce pragniemy się skoncentrować przede wszystkim na czterech z nich: Moxy, Courtyard by Marriott, AC by Marriott oraz Residence Inn by Marriott.

Oczywiście nie wykluczamy wejścia z innymi brandami – Marriott, Renaissance czy też Autograph Collection – ta ostatnia to marka dedykowana dla hoteli o indywidualnym charakterze. Wszystko będzie zależało od potencjału rynku, na którym będzie działał przyszły hotel.

Czym wyróżniają się te marki na tle konkurencji?

Poza Marriott, Courtyard by Marriott oraz będącego w trakcie budowy hotelu Renaissance na warszawskim lotnisku, marki te nie są jeszcze obecne w Polsce.

Moxy to najnowszy produkt sieci Marriott. Powstał w 2013 roku i jego główną grupą docelową są pokolenia X i Y, które poszukują obecnie ciekawego designu w atrakcyjnej cenie. Moxy pozycjonowane jest segmencie hoteli takich jak Ibis, Motel One, Holiday Inn Express czy Hampton by Hilton.

Z kolei AC by Marriott to marka lifestyle'owa, w segmencie midscale, dedykowana dla hoteli miejskich, zarówno nowo budowanych, jak i dla konwersji w istniejących nieruchomościach.

Residence Inn by Marriott to zaś alternatywa dla gości, którzy często podróżują lub nocują w hotelach dłużej niż 3-4 noce. Pokoje przypominają mieszkania – są wyposażone w kuchnie, mają wydzielone strefy do spania i relaksu oraz pracy. Śniadanie, bezprzewodowy internet i dostęp do siłowni goście mają w cenie pokoju. Uważamy, że ten produkt ma świetną przyszłość w Europie ze względu na niszę na rynku obiektów na dłuższe pobyty.

  • 1
  • 2
  • hotelarz 2015-05-06 15:52:05
    Zgadzam sie z przedmówcą ale w ostatnich latach to głównie rozwój Best Western (czyli kolejnej franczyzy). Szkoda tylko, że duże projekty omijaja Poznań (poza Accorem w tym mieście tylko Andersia) nie ma w czym wybierać.
  • expert 2015-05-04 16:46:46
    Zatrudnienie p. Janusza to świetna wiadomość dla rynku. Wreszcie ożywi się konkurencja i powiększy wybór jaki będzie miał inwestor. Do tej pory dominował Accor i Hilton co nie każdemu obiektowi wyszło na zdrowie zwłaszcza jeżeli sieć zarządzać nie chce tylko oferuje franszyzę i "rekomenduje" wątpliwej jakości firmy zarządzające. Pora aby obudził się też Starwood i Interconti, bo ostatnie projekty zrobili 10 lat temu.

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Orbis Partner serwisu - Christie + Co

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA