PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Przemysł czasu wolnego

  • Autor: Piotr Toborek, portalsamorzadowy.pl
  • 15 maj 2015 09:38

Przemysł czasu wolnego fot. Shutterstock

Czy setki milionów wydawane przez miasta na centra kongresowe, hale sportowe czy obiekty kulturalne to dobrze zainwestowane pieniądze? Nad tym zastanawiali się uczestnicy debaty "Przemysł czasu wolnego w Polsce i w Europie", która odbyła się w ramach VII Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

REKLAMA

Od niedawna coraz częściej spotykamy się z pojęciem przemysł czasu wolnego. Słowo przemysł oznacza, że podchodzimy do zagadnienia zagospodarowania wolnego czasu jak do innych dziedzin gospodarki. Czy słusznie?

- Tak, bo choć to z pozoru lekki temat, to jak się zastanowimy, widać, że mamy do czynienia z ważną sferą życia i biznesu. Pod tym określeniem kryje się wszystko, co robimy w czasie wolnym od pracy, a o ten wolny czas toczy się dzisiaj poważna rywalizacja - mówi Marcin Herra, w latach 2008-2012 prezes Euro PL.2012.

Podobnie uważa Bohuš Hlavatý, prezes Tatry Mountain Resorts, słowackiej firmy, która inwestuje w Polsce, m.in. w ośrodek narciarski w Szczyrku i w Śląskie Wesołe Miasteczko.

- Ludzie w naszej części Europy, także w Polsce, coraz więcej pracują i w związku z tym większą uwagę przykładają do tego jak wypoczywają. Wiadomo, że jak mamy więcej i lepiej pracować, to musimy lepiej wypoczywać i tutaj po tych 25 latach zmian otwiera się wielkie pole do działania - mówi słowacki biznesmen.

Polskie samorządy rzeczywiście w ostatnich latach intensywnie inwestowały w rozwój infrastruktury, która ma służyć do zagospodarowania czasu wolnego, czyli w obiekty kulturalne, sportowe i w turystykę.

Nie brak jednak głosów, że wydatki są nadmierne, a zyski ich nigdy nie zrekompensują. Piotr Grzelak zastępca prezydenta Gdańska uważa jednak, że konkurencja miast i regionów w Europie jest coraz większa, i chcąc się w niej liczyć, musimy inwestować. - Zbudowaliśmy Europejski Centrum Solidarności, kończymy Muzeum II Wojny Światowej i są to inwestycje, które mają uatrakcyjnić naszą ofertę. ECS w dwa miesiące odwiedziło ponad 100 tysięcy gości.

Grzelak dodaje także, że takie inwestycje tworzą nowe miejsca pracy i to głównie dla ludzi w wieku 18-35, czyli tych najbardziej zagrożonych bezrobociem.

Jak zauważa Janusz Mitulski, dyrektor rozwoju Marriott International, jeśli miasto lub region mają nowe atrakcje, to wiadomość o tym rozchodzi się błyskawicznie. - Ludzie rozsyłają SMS-y, że warto gdzieś się wybrać, wstawiają na portale społecznościowe zdjęcia i w ten sposób napędzają rynek - tłumaczy Mitulski. - Dyrektorka jednego z hoteli w Katowicach przyznała mi, że ma gości, którzy przyjeżdżają na Śląsk tylko dzięki powstaniu sali koncertowej NOSPR.

  • jagienka tak ta od boryny 2015-05-22 19:57:10
    czy to ten Krzysztof Materna który wciska w innych mediach taką
    chałę że wstyd patrzeć a tu jest taki wygadany w kwestiach biznesowych i w swoim własnym dobrze pojętym interesie
    Cuda i niesamowite scenki przebierańców !!

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Orbis Partner serwisu - Christie + Co

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA