PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Przyszłość hotelarstwa leży w omnichannel

  • Autor: Propertynews.pl
  • 27 maj 2015 09:34

Przyszłość hotelarstwa leży w omnichannel Fot. Fotolia

Omnichannel to jeden z najważniejszych trendów na globalnym rynku sieci handlowych. Międzynarodowe firmy hotelarskie udowadniają jednak, że multikanałowość sprzedaży i marketingu sprzyja także rozwojowi tej branży. Przyszłość hoteli coraz częściej utożsamiana jest bowiem z nowoczesnymi technologiami i bezpośrednim dotarciem do klienta.

REKLAMA

Jak wynika z danych firmy L2, wartość globalnej internetowej sprzedaży usług hotelarskich wyniosła w 2014 roku 456 mld dolarów. To aż o 53 mld dolarów więcej niż w 2013 roku. Analitycy są zgodni: w przyszłości czekają nas dalsze wzrosty. W 2018 roku rynek ten osiągnie już wartość 671 mld dolarów.

Dynamiczny rozwój sprzedaży internetowej w hotelarstwie wynika z kilku czynników: błyskawicznie rośnie liczba turystów z Chin, klienci coraz częściej korzystają z nowych rozwiązań technologicznych, a dostęp do internetu staje się coraz bardziej powszechny. Sieci hotelarskie, by móc dalej rozwijać biznes, muszą więc dostosować się do zmieniających warunków rynkowych.

Co to na to hotele? Przede wszystkim stawiają na umiejętności lingwistyczne swoich pracowników. Zgodnie z badaniami L2, aż 34 na 49 międzynarodowych sieci umożliwia porozumiewanie się w języku chińskim. 28 korporacji posiada możliwości komunikacyjne w języku niemieckim i japońskim. Inne, znaczące języki to: francuski, hiszpański, rosyjski i portugalski. 

Inny trend to rosnąca dbałość o nowoczesne serwisy związane z turystyką i hotelarstwem. Przykładem jest Pinterest. Wszystkie 49 sieci prowadzi na nim aktywność. Firmy różnią się jednak, jeśli chodzi o stopień wykorzystania jego możliwości. Najbardziej aktywna jest sieć Four Sessons. 

Omnichannel oznacza jednak coś więcej, niż tylko aktywność w mediach społecznościowych czy dopasowanie oferty do potrzeb nowych grup turystów. L2 opracował specjalny graf, na którym oceniono firmy w zakresie czterech głównych kategorii wchodzących w skład tego pojęcia. Chodzi o: media społecznościowe (reprezentowane przez facebook, youtube czy instagram), technologie mobilne (aplikacje mobilne, wyszukiwarki mobilne, strony mobilne), serwisy internetowe (usprawnienia lokalizacyjne, wyszukiwarki i nawigacja, możliwości rezerwacji pokojów) oraz marketing cyfrowy (reklamy, obserwacja ruchu internetowego, wyszukiwanie kategoriami).

Zdaniem analityków trzy sieci: Marriott, Hilton oraz Westin uzyskały najwyższe noty, otrzymując ocenę "Genius". 

Firmy mogą podjąć jednak szereg różnorodnych działań, które pozwolą na jeszcze większe usprawnienie procesów reklamowych i sprzedażowych. Jako przykłady wystarczy wskazać internetowe check-in oraz check-out, powiadomienia sms, dedykowane aplikacje umożliwiające korzystanie z hotelowego concierge czy możliwość mobilnego kontaktu z obsługą obiektu. Dodatkowe możliwości przekładają się na realne zyski - coraz większa liczba gości dokładnie analizuje obiekty przed wyborem ich oferty właśnie na podstawie opinii zawartych w internecie.

Dokładnie te same trendy widać na polskim rynku hotelarskim. Według raportu Hospitality Technology’s 2015 Lodging Technology Study, rok 2015 będzie rekordowy pod względem wydatków na zakup nowoczesnych technologii, a właściciele hoteli planują znaczną część budżetów IT przeznaczyć na dostosowanie swoich obiektów do oczekiwań coraz bardziej wymagających technologicznie gości. Pytanie tylko, kto wygra mobilny wyścig o gości?

  • kamee.pl 2015-05-28 13:34:03
    Tworzymy dedykowane systemy do zarządzania hotelami/klientami. Zapraszam do darmowych konsultacji z zakresu oprogramowań CRM ERP. Pozdrawiam
    Zespół Kamee.pl

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Orbis

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA