PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Radom alternatywą dla Lotniska Chopina? Takie są rekomendacje

  • Autor: PAP
  • 04 kwi 2018 14:03

Radom alternatywą dla Lotniska Chopina? Takie są rekomendacje fot. Fotolia

Z analizy niezależnego doradcy, firmy Arup wynika, że lotnisko w Radomiu spełnia kryteria lotniska komplementarnego dla Lotniska Chopina; "z tych faktów oczywiste jest, że wyborem jest Radom" - powiedział w środę prezes Przedsiębiorstwa Państwowego "Porty Lotnicze" Mariusz Szpikowski.

REKLAMA

"Mamy rekomendację merytoryczną dotyczącą drugiego lotniska. My oczywiście zapoznaliśmy się z tą rekomendacją i z tą rekomendacją, jako port się zgadzamy. Ponieważ będzie to wymagało pewnych inwestycji ze strony portu, również w tym przypadku, i ze względu na wagę tej inwestycji, ona oczywiście zostanie przedstawiona ministrowi właściwemu do spraw transportu. Uważam, zdecydowanie za celowe, żeby ta inwestycja, czy te rekomendacje również zostały zweryfikowane pod względem zgodności z programem CPK, jak i również uzyskały aprobatę stosownego ministra" - powiedział Szpikowski na konferencji prasowej.

Prezes PPL oraz Ireneusz Kołodziej z firmy doradczej Arup omówili najważniejsze zagadnienia "Analizy strategicznego zapotrzebowania na infrastrukturę lotniskową dla Mazowsza w kontekście uruchomienia CPK". To analiza lokalizacyjna dla lotniska komplementarnego wykonana przez firmę Arup.

"Lotnisko Chopina w Warszawie dziś się już zatyka. Im szybciej znajdziemy lokalizację alternatywną do przeniesienia ruchu z tego lotniska, tym lepiej dla Mazowsza" - powiedział Kołodziej. Przypomniał, że w 2017 r. port obsłużył 15,75 mln pasażerów - o 23 proc. więcej niż w 2016 r., kiedy było to 12,8 mln podróżnych.

Jak dodał, w analizie lokalizacyjnej lotniska komplementarnego dla stołecznego portu i Centralnego Portu Komunikacyjnego przeanalizowano zarówno możliwości przepustowości warszawskiego portu, jak i parametry lotniska w Radomiu oraz w Modlinie. Pod uwagę wzięto zarówno infrastrukturę lotniskową, czyli drogi startowe, kołowania, miejsca postojowe dla samolotów, przepustowość terminali pasażerskich, możliwości dojazdu dla pasażerów oraz kwoty potrzebne na nakłady inwestycyjne w rozbudowę portów, czy też strukturę właścicielską.

"Rekomendujemy, żeby PPL na ten czas wykonał inwestycje w Radomiu" - powiedział Kołodziej. Jak tłumaczył, potrzebna jest w tym porcie m.in. nowa infrastruktura, terminal i drogi dojazdowe.

"Z analizy lokalizacyjnej przedstawionej przez niezależnego doradcę, (wynika, że) lepiej to kryterium spełnia port w Radomiu. Z tych faktów oczywiste jest, że wyborem jest Radom" - powiedział Szpikowski. "Opcją merytorycznie uzasadnioną jest opcja związana z Radomiem" - zaznaczył.

W trakcie konferencji tłumaczył, że Lotnisko Chopina chce oddać pewną część ruchu pasażerskiego. "Docelowo będziemy poszukiwali lotniska dla ruchu czarterowego niskokosztowego" - powiedział.

Jak wyjaśnił, z analizy firmy Arup wynika, że w przypadku lotniska w Radomiu za 20 miesięcy "mamy możliwość posiadania lotniska, które jest w stanie obsłużyć około 3 mln pasażerów czarterowych".

Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze" zarządza Lotniskiem Chopina.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Hotel Grano Partner serwisu - Orbis

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA